Žebříček
Populární obsah
Showing content with the highest reputation since 06/30/24 in all areas
-
O 13 let pozdeji... Ja vlastne nevim proc sem chodim. Zapnu prohlizec a za tech 13 let jsem se naucil automaticky po zapnuti prohlizece zadavat pawno.cz, takovej tik v ruce. A vzdycky kdyz vidim starej topic (treba tento), tak si vzpomenu jak tehdy se rikalo jak to tady jde do kytek (doslova toto se rikalo) a pak to vidim dnes a je to moc smutny. Tehdy to bylo naprosto skvely misto na pokec a tak nejak doufam, ze se tady obcas objevi nejaci stari clenove, ze treba jednoho dne to tady trochu ozije. Pochybuju ze si tento prispevek precte vic jak 5 lidi, pokud vubec. RIP4 points
-
Nic nemůže trvat věčně… bohužel ani San Andreas Masters. Tohle video bylo vytvořeno za účelem ukončení jedné naší velké etapy, která trvala neuvěřitelných 18 let. I když naše aktivita utichla mnohem dříve, přesto tento rok označuji jako „ENDGAME“. Jako rok, se kterým se rozloučíme s naší herní MTA kariérou. Proto jsme se naposled jako celek sešli v dubnu roku 2020 na MTA serveru s krásnou účastí 13 členů. Naposled ještě zažít to, co nás provázelo prakticky velké část dětství (v době založení roku 2006 byl věkový průměr členů 13 let). A přesně takové záběry jsou obsažené v tomto videu provázané s minulostí (staré videa, screenshoty, weby…). 4 roky mi trvalo se k tomuto videu dostat, hanba mi. Tímto bych chtěl veřejně poděkovat naprosto všem členům, kteří kdy nosili barvu a clantag našeho SAM. Byla to neuvěřitelná jízda! Pevně doufám, že se ještě někdy třeba na nějakém serveru sejdeme anebo ještě lépe, v reálném životě. Pokud vás zajímá naše kompletní historie anebo další videa, kterých také nemáme málo a zavzpomínat si na zlatou MTA éru, navštivte naše klanové webové stránky www.sam-clan.cz. Všem patří velký díky! Ingnition4 points
-
Zdravím přátelé Tentokrát místo textu promluvím k vám přímo já skrz malé/á video/a3 points
-
3 points
-
Tak kdyz se to uz tady otevrelo, jestli to tu chcete ozivit, cesta je FiveM. Ale neposlouchejte me, jako vzdyky :D3 points
-
Presne to isté. Ja to mám už vsugerované po zapnutí FF ísť na pawno.cz. Niekedy aj viac krát za den. Aj keď viem že tu nič nové a nikoho nenájdem3 points
-
Ahoj ahoj! Po delší odmlce přináším další novinky. HeroHero poslední dobou zanedbávám, není aktuálně bohužel čas Přesunul jsem se komplet pod projekt Tuty služby a tím pádem jsem zrušil svůj web. Ano, je to divné, zrovna když jsem začal psát blog Ale rád bych měl vše sjednocení a ten "technologický/vývojářský" blog bych rád později začal psát právě na Tuty služby. Co se týče samotného projektu Tuty služby, tak jsme se rozšířili o novou posilu - Marketingovou specialistku a díky ni jsme mohli i více rozšířit naše služby. Rozpis všech aktuálních služeb můžete najít na novém webu: https://www.tutysluzby.cz/ Určitě si říkáte, proč na novém webu, když ten web byl relativně nový... Využil jsem tuto příležitost, že se rozšiřovaly naše služby a přepsal jsem web z NextJS do Astro, který je pak napojen na Sanity CMS. A jako poslední novinku, nově našim klientům nabízíme hostování webové stránky přímo u nás, stejně tak nabízíme trackování návštěvnosti pomocí Plausible Analytics, které také hostujeme, neplatí tedy pro ně oficiální ceník Plausible Analytics. Tím jsme opustili GA, protože díky Plausible Analytics není potřeba, aby webová stránka měla kvůli trackování návštěvnosti Cookie lištu, protože Plausible Analytics cookies nepoužívá a jako bonus jsou mnohem přehlednější. Konec hlášení, děkuji za pozornost, pokud jsi dočetl až sem.2 points
-
Ahoj, přináším nové hlášení! Na mém blogu je nový článek o Astro Islands: https://www.palocko.cz/blog/co-jsou-astro-islands-a-k-cemu-slouzi Na HeroHero (https://herohero.co/palocko) najdete již celkem 9 videí o webovém vývoji pomocí Astro frameworku a od včera první video ze série Figma návodů. Konec hlášení2 points
-
Nazdárek, co tak zase osvěžit nápad pražského Pawno pivka? A tentokrát by bylo fajn vidět i ostatní kromě stálic :-) založil jsem strawpoll: https://strawpoll.com/PKgleDO6eZp1 point
-
posli mi ten link a ja ho poslu lidem co se ozvali i me primo i tem co se neozvali a nevedi o tom :D1 point
-
Hele, za ty ceny, co máte na webu, se ještě stále dá něco takovýho tvořit? :D tyto ceny jsem měl v roce 2015 a byl jsem na to sám.. a i tak se mi to moc nevyplatilo :D1 point
-
Po delší době si sem zase něco odložím. Náš web pro Tuty služby prošel rebrandingem - už bylo na čase po roce a kousek 😁 Web: https://www.tutysluzby.cz/ Novinka je, že pracujeme na podcastu s názvem Tuty kecy, kde budeme rozebírat podnikatelské věci. Takový "networkingový podcast", který si může pustit podnikatel, ale i člověk, který se třeba chystá začít podnikat, ale neví, jak a kde začít. Web: https://www.tutykecy.cz/ - určitě se vyplatí sledovat, aby vám neunikl žádný díl. (Momentálně chystáme první - úvodní díl) Za vytvoření log, děkujeme @Ingnition1 point
-
1 point
-
1 point
-
Baf, Máme nový rok, všichni v něm vítejte :D Místo vymýšlení sáhodlouhých románů (vzhledem k velkému pracovnímu vytížení) o tom co se v roce 24 povedlo či nepovedlo, budu se radši věnovat činnostem aktuálním. Tesknu, ještě s dalšími pár lidmi, po herních klasikách, na kterých jsem počínal svou kariéru gamera. S mojí herní skupinou tradičně každý rok okolo vánoc probouzíme k životu hry jako CoD2, Synergy, CSka a spoustu dalších. A vzhledem k tomu, že u mě nyní vzniká takové menší serveroviště, chci využít jednu/dvě mašiny k zprovoznění herních serverů (nejen) těchto klasik. Otázka zní, je tu někdo, kdo by se toho chtěl účastnit? Ještě si pohráváme s nápady a samotným tvarem, cílem je však gameplay. Pokud by se vás tu sešlo víc, nebráním se integraci a záštitou pod Pawno.cz, případně znovuzrození portálu AltGamer (či nějaké variaci). Seznam zamýšlených her: - Call of Duty 2 (případně 4) - Garry's mod? - SA:MP - Factorio - Minecraft - FiveM (primárně asi stavba RP serveru, nejspíš i EN oriented) - CS 1.6 (či Source nebo dvojka) - Vietcong - Arma 3 (persistent bitka s pravidelnou zeusovanou mega-opkou vázanou na aktuální battlefield) - Left 4 Dead 2 Kde se dá, rozjet vlastní tvorbu (SA:MP, Arma 3), kde ne (CoD2, Minecraft) tam nacpat něco, co nás odliší alespoň mírně originálním způsobem. Financovat se to bude z dobrovolného "Premium" na měsíční bázi, který nabídne kosmetiku a prezentaci, ne však žádné herní bonusy. Kde to bude dávat smysl, lze vymyslet "Booster pack" (SA:MP = balíček prachů, pokud nebude herní mód založen na ekonomice). Nečekám však, že by šlo o nějaké zisky, spíš jen menší vykrývání ztrát1 point
-
linuxova cerna skrinka je opensource a vsetky appky, libky, kernel moduly vcetne kernelu si mozes customizovat Linux moze bezat rok lebo to dokaze, co sa o windowse povedat neda :D1 point
-
Mám úplně stejný názor na Microšrot a nepoužívám věci od něj. I když třeba takové Clarity používám. Ale nepoužívám operační systéma na Co microsfot šáhn to posere. Chtěl jsem to téma rozebrat do hloubky, co to vlastně je to kvantování a je to těžké i pro mě abych to pochopil. Zkusím příště více do hloubky probrat toto téma. A děkuji za komentáře.1 point
-
Ahojda, za svou kariéru C# programátora mám na kontě nespočet projektů, experimentů a různých jiných tvoreb.. Většinu z nich jsem nikdy nevydal na světlo světa k údivu, a tento rok to chci alespoň mírně změnit. Již v roce 2022 jsem se inspiroval jakýmsi videem někde v hlubinách internetu, ve kterém v relaxačním formátu byli vyobrazeny kámen, nůžky a papír v soubojích ikonek. Hrozně mě to chytilo a mermomocí jsem potřeboval sledovat další zápasy, tak mě napadlo, že si to naprogramuju v Unity.. Z nápadu vznikl koncept, ve kterém jsem si uvědomil, že bych se těch válek chtěl účastnit a takto se nápady jen hrnuly až vznikl tento počin.. Dostal jsem do formátu, který jsem chtěl prezentovat svému okolí a překopal jsem to do verze mobilní hry, kterou jsem pak náležitě prezentoval. Mé okolí je však fantazií zaseknuté, nenadšené a já ztratil motivaci to dotáhnout do konce. Již delší dobu mě mrzí, že zrovna tuto gamesku jsem nikdy nevydal a hodlám to tento rok změnit - strávil jsem poslední dva dny překopáváním původní verze do WebGL desktopového dema, které obsahuje dva základní (avšak strategicky naprosto odlišné) módy hry. V plánu mám dodělat ještě Capture the Flag (tři vlajky na poli, kámen sbírá vlajku nůžkám a brání před papírem a vice versa) + online multiplayer. Jenž bude vlastně místnost (a pokud bude hráčů až moc, tak se přidělají místnosti) s hlasováním ohledně hranných módů na omezený počet kol Vyzkoušejte si ji hned https://gamecenter.ffredyk.cz/game.php?gameid=knp (možná ještě chytíte chybu certifikátu.. Už je vygenerován opravený, ale propagace trvá..) Běží to sice na archaickém PHPkovém mikrosystému, který jsem musel vykuchat apřekopat, ale pro tohle základní demo to zatím vystačí1 point
-
tak to rozjed v dockeru... Tam nikoho nezajima co to je za binarku a jen budes updatovat docker images. Kazdopadne RIP1 point
-
Proto s tím jdu sem jestli se nás najde víc, tak se rozjede víc her sám se dokážu starat max o jednu až tři hry + technické zázemí.. Ale to by pak byl projekt o prdu, že? :D1 point
-
Pro případ, že by servery (např. u Vietcongu si nedělám velké naděje) zely prázdnotou, chtěl bych to klidně udělat formou předem domluvených eventů - v kalendáři her se vybere datum, oznámí se hráčům, kteří mají zájem, že se bude hrát a v tolik se zde na pár hodin sejdeme Server pak sám vymře a po hodině nulových hráčů se sám vypne. Nedělám si iluze, zase tolik veteránů nás nebude, ale jednou za čas mít připravenej prostor i na tyto staré smažby, to přeci nemůže nikdo odmítnout :D1 point
-
1 point
-
@InvoukKvůli tvému komentáří jsem se normalně po 7 letech přihlásil k účtu, jestli je mincraft mrtvý, tak s obdobnou logikou FiveM prakticky neexistuje. Je vidět, že tu lidi plácají stále páté přes deváté i po těch všech letech :D, @ffredyk podle mě má smysl dělat pouze servery v kterých máš nějaký osobní zájem (například tě baví je spravovat, rozšiřovat a nebo na nich hrát), což je později prakticky i motivace je udržovat v opačném případě zpravidla zanikne vše dříve.1 point
-
Říká se to již několik let, vlastně od uvedení prvního ChatGPT, ale široká veřejnost to naplno pocítí až tento rok. Někteří se tématu věnujete, a jiní z vás se tomu vyhýbají. Je to stále velká neznámá, ale oproti tomu co se hlásalo ještě minulý rok, máme vlastně už celkem pojem o tom, jakým směrem se s novou technologií AI řítíme. Historie o vzniku neuronových sítí, AI a samotném technickém pozadí je na netu tuna, tomu se vyhneme. Já bych se s vámi rád podíval na reálné dopady na náš nejen vývojářský život. Prozkoumáme různé úhly pohledu a nahlédneme za oponu firmám, které AI kolotoč rozjíždějí naplno. AI je již úplně všude Možná si to stále ještě neuvědomujete, ale různé formy moderní AI už dávno fungují i v těch nejnápadnějších funkcích a nejjednodušších aplikacích. Zejména produkce od velkých hráčů, je dnes už umělou inteligencí protkaná srkz naskrz. Zejména v hudebním sektoru (např. FL studio) je většina nových pluginů zcela nebo alespoň zčásti postavena na AI. Marketing je stavěn minimálně s podporou AI, editoři a redaktoři přicházejí o práci, jsou nahrazováni efektivnější a levnější AI. Profilování zákazníků, zaměstnanců, zájemců o práci, firem a všeho co profilovat lze je dnes také primární úkol pro AI. Jsme jen krůček od kompletního řízení korporátů pomocí AI (opravdu, ohrožena je i pozice CEO, AI ji zvládá lépe, rychleji a s lepšími výsledky). CGI pomalu zvoní umíráček, AI je schopné vytvářet mnohonásobně lepší a realističtější video produkci jen z výchozího materiálu a textového vstupu, za zlomek času. Samotná produkce hudby je také v loji, AI nyní generuje celé písničky na textové přání. Moderace obsahu je třeba na YouTube kompletně řízená vlastní AI. Cenzura nejen v diskuzích na internetu, ale i ve hrách a jiném obsahu je také obstarána AI. Dokonce už existuje i AI, které hlídá jiné AI. Na ukrajině již dnes testují technologii swarmu stovek dronů, které letí blízko u sebe a každý má vlastní cíl, kterého je schopný dosáhnout každý dron individuálně. A v nejbližší době nás čeká navíc technologie Mothershipů, které tyto swarmy budou automatizovaně vypouštět bez lidské kontroly na území zamořené rušičkami a zbraněmi elektronické války. AI vs Programátoři Pělo se za prvních verzí GPT, že programátorům už odzvonilo a budou první, jenž AI nahradí. Samozřejmě, profíci z oborů a AI specialisti věděli moc dobře, že to nebude tak černobílé. Takže i já, po prostudování a hlubokého ponoření do tajů a problematiky AI, jsem naprosto vychladl. Na stejné vlně jedeme i dnes, avšak má to své ale. Juniorní pozice jsou opravdu naprosto ohroženy existencí AI. Juniora dokáže AI nahradit naprosto bravůrně, a jelikož firmy lační po optimalizacích a výdělcích, junioři jsou dnes biti, naháněni vidlemi a odmítáni ze všech stran. Je to nebezpečný precends, který se již několikrát opakoval v jiných oborech (no řekněte sami, jak jednoduché je dnes sehnat spolehlivého a kvalitního truhláře za rozumnou cenu?) a v IT nyní vzniká masivní propast, která časem bude jenom expandovat. Programátoři již dnes vydělávají sumy vysoce nad celorepublikovým průměrem (kromě mě...) a absence juniorů za pár let zákonitě zvýší hlad po seniorech. Protože důchody, vyhoření, osobní cíle apod. žejo.. Faktem zůstává, že AI programátory nebyla schopna, není schopna a hned tak nebude schopna plnohodnotně nahradit. Dokáže vám napsat jakoukoliv jednoduchou appku, script, algoritmus, snippet, nebo najít a opravit problém. Co však není schopna, je navrhovat bezpečnou architekturu, optimalizovaný codebase, koherentní výstup většího rozměru a nedokáže plně zvládnout komplexní problémy, či kompatibilitu s hardwarem, které se v minulosti nikdy neřešily. To však vytváří zcela nový prostor pro využití AI jako nástroje v rukou programátora! Jako mnoho jiného, i AI je mocný nástroj, ale krutý pán Sám jsem nedokázal dlouhou dobu do svého zajetého režimu AI vměstnat rozumným způsobem. Při první virální explozi jsme všichni využívali AI na jakoukoliv blbost a defakto jsem sám sebe nahradil neschopným programátorem, po kterém jsem musel všechno opravovat, měnit a dá se říct, že jsem se dokázal hlavně inspirovat - nechal jsem se nasměrovat směry, které jsem původně nezamýšlel. Poté jsem na pár měsíců AI vysadil, dokud si nevytvořím ucelený obrázek o tom, jak a do jaké výše AI ovlivňuje mě a moje výsledky. Před vánoci jsem se k AI vrátil a dokázal ho úspěšně integrovat do mého workflow. Moje efektivita se nezdvojnásobila, neztrojnásobila ale zdesetinásobila! Jsem člověk bádavý, rád hledám nejlepší řešení a optimalizuji co se dá v rámci mých znalostí a schopností. Občas mě to dokáže natolik sežrat, vytočit nebo frustrovat, že pak scrapnu celý projekt a začínám od nuly. Je to něco, s čím bojuji snad přes desetiletí. Pravidlem se však stalo, že ve vývoji projektu vždy nastane chvíle záseku, narazím na problém, který sice mohu vyřešit nějakým vochcáním, ale když už jsem tak daleko a mám stále tak čistý a krásný kód, nedokážu prostě teď zkousnout zuby a napsat nějakou prasárnu. Začal jsem se tedy obracet na AI a v diskuzi dvou profíků jsme téma vždy rozebrali, našli možnosti, vyměnili si kritiku či dohledali vzájemně možné vektory selhání a světe div se! Problém, který bych normálně řešil celý týden, nyní řeším v rámci desítek minut. Jako příklad mohu uvést jeden z mých posledních lehčích zášprků, který mě začal deptat.. V rámci jednoho projektu vyvíjím aktualizaci, která má za úkol pracovat s IP adresami. Projekt je již zajetý a novou žádostí jest automatizace přepínání IP adres z různých rozsahů tak, aby nevznikla kolize mezi 100 stroji a každý měl přiřazenou svou IP adresu z celého poolu různých rozsahů. Není to až tak problém v kódu samotným, jako spíš že se jedná o datové peklo.. Nejhorší úkol, který můžete dát programátorovi, je práce s daty a nutnost switchovat mezi různými prostředími. K tomu všemu byla data naprosto nepoužitelná a musel jsem si extrahovat a postavit vlastní dataset. Vytáhl jsem si IP adresy ze strojů, o kterých jsem věděl, že používají jiné rozsahy a pomocí kalkulaček jsem si zjistil celou subnetu. Díky tomu jsem získal také výchozí brány sítí, které jsem ve výchozím datasetu pořádně zanesené neměl. Začal jsem si data organizovat do nového Excel sheetu s tím, že zkusím zavařit rovnou v tabulkách a nebudu psát zbytečně script, který by to rozřadil za mě - měl jsem prostě náladu a chuť na nějaké to hraní s tabulkami. Po prvotní stavbě tabulky se všemi možnými IP adresami (které jsem sprostě vycucnul z kalkulačky) a manuální asociaci všech serverů k jejich IP adresám, mě napadlo postavit matici z těchto dvou sloupců a protkat je mezi sebou. To by mi vytvořilo krásný náhled na aktuální distribuci IP adres z rozsahů a námět k dalšímu plánování rozšířené distribuce. Začal jsem stavět kostru matice a napadlo mě, že excel zcela jistě nabízí nějaké nástroje, které by mi práci ulehčili - data už jsou napsaná, proč je nevyužít a netransformovat? Nastartoval jsem chat a začal se vyptávat - AI začalo flusat nápady, návrhy i s postupy jak je použít. Matice byla hotová do pár minut. Nakonec jsem se rozhodl to ještě překopat do kontingenční tabulky, která bude stavět všechno dynamicky. Obarvil jsem datové pole navíc podmíněným formátováním, ve kterém mi zase AI pomohlo - to vymýšlení vzorečků (a to ještě v české lokalizaci) mě vůbec nebaví. Takže nyní jsem měl krásnou matici s IP adresami v řádcích a čísly serverů ve sloupcích. Na řádcích IP adres, které byly zneužity nějakým serverem, bylo nastaveno formátování, které zbarvilo celý řádek a napovědělo tak, že tato IP adresa již není volná. Stejně tak, pokud šlo o gateway, celý řádek se znepřístupnil rudou barvou. Krásná mapa volných IP adres s přehledným uceleným náhledem na řazení serverů byla na světě! Toto celé bylo možné vzniknout za zhruba 30 minut. A to jsem ani nebyl plně soustředěn. Mám z toho však strašnou radost, mozek se mi zaplavil dopaminem a už to nikdy neotevřu. Díky té mapě jsem však byl schopen smysluplně rozvrhnout zbytek volných adres a přiřadit na jeden stroj 3 adresy. To jsem později na dalším listu připravil do struktury vhodné k vložení do databáze a tak jsem i učinil. Na strojích, jenž jsou určené jen k běhu jednoho programu, bylo nutno vypnout UAC (alespoň dočasně, než se dořeší runas shell celého programu). Dělat to manuálně, tak by nám brzo hráblo - máme však již zaběhlý baťák pro manuální aktualizace (pro případ, kdy automatické aktualizace selžou - většinou se tak děje, když něco poseru), který je schopen stroj vyčistit a nainstalovat od píky i na úplně čerstvém systému jak program, tak jeho dependencies (.NET runtime apod.). Napadlo mě, když to stejně budeme vše vypouštět manuálně, zda se nedá do toho baťáku nacpat právě i vypnutí toho UAC - AI hned odpovídá ano! Lze to a i celkem jednoduše, jde jen o úpravu klíče v registru! Jen je potřeba elevated runas - není problém, s pomocí AI nám teď self-elevuje skrze powershell i tento baťák! Při testování aktualizace na produkčním stroji se člověk nikdy nevyhne nečekaným problémům (aneb Windows environment) a tentokrát šlo o chybné zadání parametrů "netsh" command lajny, kterou program zneužíval k výměně IP adres (proto ten UAC disable). Byl to jen problém v názvu adaptéru.. Na testovacím prostředí je interface nazvaný "Ethernet", na produkčních mašinách "Ethernet 2" (insert facepalm), AI bylo zneužito pro rychlé dohledání parametráže netsh commandu k zobrazení názvu adaptérů - je to stále o mnoho rychlejší než stavba přes --help nebo googlení a proklikání se na první stackoverflow topic. Však nahlédněte sami do mého myšlenkového procesu v práci s AI :D Kapitola UAC a NetSH - https://chatgpt.com/share/678983f4-e8e0-8001-aa8b-3b2c8977b0ca A kapitola Excel a jeho záludnosti - https://chatgpt.com/share/6789845d-7400-8001-b0fd-c360d1a121bc Schválně ho dávám jako druhý (i když časoprostorově vznikl jako první), protože nad některými otázkami se nejspíš pozastavíte, uculíte a půjdete dál - vězte, že nejsem Excel guru a dělám s ním dvakrát do roka, opravdu mi v závěsu jeho úchylných funkcí nedošlo, že většímenší bude i v něm o <> a čísle :D Pokračování na téma umělé inteligence zase třeba za týden rozebereme další zajímavá témata nejen o programování v režimu AI boosted - jako třeba o tom, jak AI detekovat očima člověka, jak se vypořádat s ofenzivní AI, která vás chce oškubat apod.1 point
-
Ak môžem nejako pomôcť tak určite pomôžem, stačí napísať sz. Neriešil by som iný portál ale riešil by som to pod záštitou pawno a k tomu fórum celkovo prispôsobil, keďže gro fóra je viacmenej stále pawno ktoré je už povedzme si na rovinu mŕtve.1 point
-
Ahoj, jednoduše a stručně rád bych možná ještě některé z vás pozval na SA:MP server kdo jsi pamatoval dobré staré časy tak si rád přijde zavzpomínat. IP: 82.208.17.10:274601 point
-
Dnes se mi stala událost, na kterou jsem připravený čekal několik let. Náhoda tomu chtěla, abych se dnes večer podíval na Pawno (moje měsíční guilty pleasure) a Hipův revival staré nostalgie ve mě vzbudil nápad... Již delší dobu si píšu blog, který sice není nikde veřejně přístupný, ale pomáhá mi to poškrábat takové to svědění vzadu v hlavě na mojí kreativní (spisovatelský) vlnce. V IT světě již dělám přes 15 let a za tu dobu člověk nasbírá hromadu historek, zkušeností a znalostí. Jsem zastáncem názoru, že člověk se chybami učí, tak si asi dokážete představit, kolik jsem těch chyb musel nasekat já. Nicméně dnes chci zaexperimentovat a trochu více vystoupit z komfortní zóny (jako by měl každý z nás jednou za čas), podělím se s vámi o další potenciální záškrt do osobního neveřejného blogu, který bych teď psal. Volali mi scammeři. A to ne jen tak ledajací scammeři, ale ukrajinsko/ruský mix (tak nazývám někoho s přízvukem, který nedokážu rozlišit mezi ukrajinským a ruským). Hned po zvednutí hovoru jsem se stal obětí krkolomné češtiny, snad ještě horší kvality, než byli schopni produkovat někteří vybraní členové tohoto fóra desetiletí zpětně. Kromě masáže mého řečového centra proběhla masáž i mých ušních bubínků, protože ta fren fajn na druhé straně sluchátka byla fakt kandidát do mučedních prostor zvukem. Bylo na mě vychrleno kvantum informací a pochytil jsem z toho tato klíčová slova: "Účet", "burza", "150€", "1500€", "přiděleno společností na Váš účet", "musíte vybrat", "účet zablokovaný", "zítra bude smazán". Celý proces však trval tak nějak bez mála deset minut, většinu času jsem se ptal v cyklu a používal slova jako "nerozumím", "proč?", "jakto?" a tak podobně. V zkompilovaném celku bychom mohli snad i říct, že jsem si před dvěma lety registroval účet u nějaké nesrozumitelné společnosti burzy kryptoměn (jako ale fakt ten název mi baba opakovala 11x a ani jednou jsem nebyl schopen porozumět, bylo to něco jako "bllrrnnnhhmmmlllbb"). Tento účet je však nyní zablokován, zítra bude smazán a společnost, která mi přidělila na účet 1500€ mi je nyní chce mermomocí vyplatit, protože bych o ně jinak přišel. A představte si to v histerickém tónu, jako by ty prachy byly snad její a moje součinnost rozhodovala o přežití lidstva. Několikrát jsem se snažil hovor ukončit s tím, že se na to podívám, ať mi pošle nějaký e-mail s informacemi - nelze, e-mail není důvěryhodná komunikační cesta, prý (foreshadowing) Když jsem úspěšně absolvoval iniciační kolo, bylo mi sděleno, že mi na e-mail zasílá ověřovací odkaz, na který musím kliknout abych se mohl přihlásit do svého účtu a zadat výdej peněz na svůj účet. Vraťte se na začátek tohoto odstavce, přečtěte si ho ještě jednou. Pak se vraťte do poslední věty předchozího odstavce, přečtěte si ji ještě jednou. Ano. Přesně tak. No nic, v tomto bodě už jsem držel smích a nedokázal rozporovat validitu tohoto způsobu přihlášení. Přešlo se k otázce zda mám počítač, či mobilní telefon. Nemám. Proč taky, co bych s těma krámama jako ajťák sakra dělal..? Ale zřejmě přes to nejel vlak, protože se vždy po mé negativní odpovědi baba odmlčela. V jednu chvíli i na dvě minuty a to už mě přestalo bavit, tak jsem jí hluchý hovor prostě položil (oba jsme se mutovali jak na závodech mačkačů tlačítek). Do pár vteřin volala znovu (z jiného čísla) a hned se tázala, proč jsem to položil, ať to nepokládám, vždyť dostanu prachy, jde o prachy přece! Tak jsem kapituloval a s vidinou progresu k zajímavějším tématům, jsem jí řekl, ať si představí, že teda počítač mám (doslova takto jsem jí to pravil). Baba to vítězně akceptovala a pokračovala dalším řádkem jejího návodu. Avšak dobrovolně nyní celou plavbu ona sama zatočila směrem do zátoky "Jazyková bariéra a komunikační šum". Hned co vyplulo na povrch, že mají jakýsi neznámý e-mail podobný mému jménu u Atlasu, jsem ji korektoval, že takový e-mail není můj. Načež samozřejmě bude potřebovat e-mail aktuální, mé srdce zaplesalo a plíce v křeči drží smích. Z hlavy jsem si v průběhu několika vteřin vymyslel nejméně srozumitelný a nepochopitelný email, který bych mohl zároveň využít jako honey-pot. "Můžete mi to nadiktovat po písmenkách?" zaznělo z telefonu po mém hrdém vyhlášení mojí nové e-mailovky! Koutky mých tváří cukaly, slzy v očích začaly se třpytět, bylo to fakt těžký.. Nicméně: "Géé.." - "Géé, jako Gabriel?" (ruskoukrajinským přízvukem) "Ano, Géé!" - "Dobže, Gé, dalej?" "Óóó.." - "Óoo, jako (nesrozumitelné, ale slyšitelně špatně)" "Ano.. Béé!" - "Bá? Barbora?" (která však zněla blíže jako Banderas) "Ano, Ííí!" - "Jako Ilja?" "Ano! T!" - "D?" "Ano, T.. Ááá! Zavináč, Ííí.." - "..." Chvilka ticha, pár vteřin, ale vzápětí se ozval typicky ukrajinský mužský hlas (v práci jich máme tunu), zřejmě manažer call centra, či nějaký team leader. Chtěl začít od začátku.. Nevěřil pindě, že fakt správně dokázala napsat "gobita". Tak jsem chtěl jeho potrápit ještě víc a nejdříve úmyslně, ale hned na to už neúmyslně jsem začal komolit písmena a plést E s A, T s D a sám jsem se v tom celkem zamotal :D Nicméně, časovka hovoru už ukazuje 20 minut a já pomalu ztrácím trpělivost, manažer už není tak vtipnej jako baba, ani zjevně tak blbej.. Ale stupidní je stále dost, tak možná bude sranda. Po úspěšném přelouskání e-mailu gobita(a)ithead.cz se zřejmě někde v jeho hlavě aktivoval jakýsi neuron, tak přišel s dotazem: - "To je nějaký firemní e-mail?" "Ano, to je můj firemní e-mail.." - "A nemáte nějaký osobní?" "Nemám, mám jenom tento, používám ho i k osobním účelům" - "Aha.." Byl z toho chudák úplně nešťastnej. Nedokázal si představit, jak někdo může fungovat jenom na firemním mailu. No nic, red flagů jsem mu dodal dost, teď už z toho jdu fakt dělat frašku.. E-mail mi zřejmě byl odeslán, čekám, nic, stěžuji si: "Já jsem stále nedostal žádný ten e-mail od Vás!" - "Už je na cestě, už jsem ho odeslal, hned tam bude!" Opravdu dorazil, ale já jsem sundal brýle na dálku, tak jsem ho přehlédl a pokračoval jsem pár minut v tvrzení, že stále nedorazil. - "Je to zvláštní, a vy telefon nemáte?" "Ne nemám, no vlastně mám, teď z něj volám, ale ten mi asi používat nepůjde" - "Vy nemáte smartphone?" "Ne, já mám takový ten starý Alcatel, tlačítkový" - "Proč nemáte dotykový?" "Já mám moc velký prsty na ty displeje, se nemůžu trefovat do těch malých písmenek a tlačítek" - "Aha.." Po klidném studiu e-mailu, který dorazil a normalizaci záchvatů smíchu (když přiblížím kontext, celý tento hovor se odehrával v kanceláři s kolegy, ti se kvůli mým odpovědím doslova váleli na zemi v kaluži slz smíchem) jsem nastartoval v klidu sandbox a odkaz v e-mailu, který odkazoval na soubor charakteru zjevně virového, otevřel v něm. Pětimegový soubor se mi nasosal do virtuálního systému a já mohl začít studium. Bylo mi už líto manažera a vycítil jsem, že už to semnou chce vzdát, tak jsem mu zase hodil kus drobku s tím, že e-mail dorazil! "Hurá!" ozvalo se upřímně z mého telefonu, radost byla obrovská, už jsou kousek od lapení další oběti! Po celých 25 minutách jednání s totálním BFU věřím, že už se těšil na sladký konec. To mě hřálo u srdíčka. Oba jsme věděli, že konec se blíží. Jen já však věděl, že jen já budu velmi spokojen. Samozřejmě tušíte, co následovalo po oznámení, že e-mail dorazil. Avšak spouštění pofidérních souborů, i přestože spouštěno v sandboxovém prostředí, je prostě hazard. Windowsovému sandboxu prostě nevěřím natolik, abych si dovolil na své produkční stanici hazardovat s neznámým virem. Tak jsem vymýšlel kreativní řešení mojí svízelné situace, chtěl jsem z něho vymáčknout alespoň ještě poslední kousek frustrace. Vyhrál to antivirus, nebo antiviry? - "Stáhl se Vám soubor BTC-Connect?" "Ano.." - "Tak ho teď spusťte.." (a začal vysvětlovat, co asi nastane za efekty a famfáry) "Ono to spustit ale nejde a vpravo dole mi vyběhlo okno, že prý to je virus!" - "Cože? To není možné.." (doslova minutu přemýšlel a zapomněl se mutnout, tak jsem uchem vysával sluchátko telefonu) - "A co máte za antivirus? Avast?" "Ano, avasta mám, no" - "Tak ho zkuste vypnout" (následovalo úporných a značně nepříjemných 5 minut zápolení s vypnutím avasta - "Zkuste ten soubor spustit teď" "No, ale já už ho tam nemám" - "Tak znovu otevřte ten odkaz a on se vám stáhne" "Ano, už se stáhl" - "Tak ho otevřte" "On už zase zmizel a zase mám vpravo dole okýnko, tentokrát od ESETu!" (nastal vokální rozklad mentálního vědomí na druhé straně hovoru) (doslova byly občasně slyšet hlasivky vyjadřující nepochopení.. Nedokázal vůbec pobrat, jak je toto možné) - "Vy máte ještě ESET?" "Ano.. Já ho taky vypnu" ... "Tak je vypnutý, ale teď tu mám zase znovu okýnko, od AVG! Mám i ten vypnout?" (Jako v tomto bodě už nebyl schopen komunikace ani na základní úrovni. Byl tak 'flabbergasted', že nevydal smysluplného slova a já defakto vedl monolog) Klíčové bylo nepustit ho ani pořádně ke slovu. Po dokončení věty jsem nechal odmlku tak akorát pro vsugerování, že očekávám odpověď od druhé strany, ale hned vzápětí jsem pokračoval správným krokem vstříc řešení našeho masivního problému! A pak ještě jednou s Kasperskym. V ten moment už se mi ale rozkládalo i okolní prostředí v kanceláři a zhodnotil jsem, že již nejsem dále schopen vést tuto konverzaci a povídat si sám se sebou. Tak jsem zeptal narovinu: "Mohu se na něco zeptat?" - "Eh.. No, ano?" "Kolik lidí se Vám na tuhle ptákovinu chytí?" - "Cože? Nerozumím" "No kolik lidí Vám tohle sežere.. Vy zavoláte ajťákovi a čekáte, že to neprokoukne? Ale jako děkuji Vám za binárku, telefonní čísla, e-mail a doménu, to všechno se teď hodí!" - "Nasch.." (položil hovor) Teď k technikáliím Jsme na programátorském fóru, tak Vás zcela jistě kromě sociální stránky věci zřejmě zajímá i ta technická. Tak se na ní vrhneme! Jistotu bezpečí mi zaručoval celou dobu Windows Sandbox, což je vlastně virtuální mašina co rozjede kopii vašeho běžícího OS. Běží na technologii HyperV a musí se nejdříve do Windows nainstalovat jako volitelná komponenta. Zároveň se musí v systému zapnout virtualizace a optimálně nastavit pár věcí. Já osobně ho však nemám podrobně nastudovaný, tak ho zneužívám jen pro základní izolaci čehokoliv, čemu nevěřím. Je potřeba však brát v potaz, že ani virtualizace není stoprocentní a pokud se škodík dostane na kernel level (což by teoreticky mělo být nemožné z virtuální mašiny, ale prakticky už se to stalo), dokáže požrat celou mašinu zevnitř. Proto ani v takové virtualizaci nebezpečné binárky nespouštím, jen dekompiluji a rozebírám. Soubor, který mi byl poslán byl odeslán z e-mailu [email protected] a byl odeslán přes Google servery Return-Path: <[email protected]> Delivered-To: [email protected] Received: from wes1-mx8.wedos.net ([10.36.200.5]) by wes1-im4.wedos.net (Dovecot) with LMTP id qWQ4AWjuTmcCewAA/yykGQ for <[email protected]>; Tue, 03 Dec 2024 12:41:28 +0100 Received-SPF: pass (gmail.com ... _spf.google.com: Sender is authorized to use '[email protected]' in 'mfrom' identity (mechanism 'include:_netblocks.google.com' matched)) receiver=wes1-mx8-0.wes1-mx8.hosting.svc.cluster.local; identity=mailfrom; envelope-from="[email protected]"; helo=mail-yb1-f196.google.com; client-ip=209.85.219.196 Received: from mail-yb1-f196.google.com (mail-yb1-f196.google.com [209.85.219.196]) (using TLSv1.2 with cipher ECDHE-RSA-AES256-GCM-SHA384 (256/256 bits)) (No client certificate requested) by wes1-mx8.wedos.net (Postfix) with ESMTPS id 4Y2dyv5YGCzCqjg for <[email protected]>; Tue, 3 Dec 2024 12:41:27 +0100 (CET) Received: by mail-yb1-f196.google.com with SMTP id 3f1490d57ef6-e3983426f80so3847964276.1 for <[email protected]>; Tue, 03 Dec 2024 03:41:27 -0800 (PST) DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed; d=gmail.com; s=20230601; t=1733226086; x=1733830886; darn=ithead.cz; h=to:subject:message-id:date:from:mime-version:from:to:cc:subject :date:message-id:reply-to; bh=8PY3zhfSWb94JEopnPUq0GkYrzbmuQdx7OAa3zsH0yQ=; b=NXAD6cQtGQb1SLVXgp3mT+mIZvcgZXuZKGjMfIMqYlfkODZ1AWKemtDTquyegVl+O/ DKFHoVYxDpaLHgf6f2rsSfGMHGegjHL+c17TjcPBG/Unv+dGO6ECBpYo9LoYg2bFAu1s ZDWoU+4mFbdlS8bPI3xTFcjlQZoI6TcsztrmdKSbtGp85l1eQ4EXeKrhyWjeNlA7oCS8 L77E0uhz+/8QI0Lcfi5cBx5yJIl4yyjNnXy3hx+aOGwebnEyZaXpx4xzTV7Iy7Bi3e5o Z4sYImpemmM4zNvoXuzrvsRQNlPzOoBJ0vLEWc+8+36LdQ1B7jTXrFGXyWSj7h1jhdGY fPmg== X-Google-DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed; d=1e100.net; s=20230601; t=1733226086; x=1733830886; h=to:subject:message-id:date:from:mime-version:x-gm-message-state :from:to:cc:subject:date:message-id:reply-to; bh=8PY3zhfSWb94JEopnPUq0GkYrzbmuQdx7OAa3zsH0yQ=; b=odFuhFFdjCvEmBipVEA/27hoV2yL9AOHnu7hHGz1fuELaArmPbnbbJSUlvJ8yeBMSb 0G7jreh7PYT19nxn5aIyFQ6i6Xa8NU/yj3EDyIFmRM4lZd6jjwpCXRVwDTHU6cQPYz78 9vzaEnUPwUkogyNiwu+33NsrQ/YYLw/qZ0Lhj3FzQ/VD4zYxlOJf8inz+m6OMbL7THTO aAaa8G89D6kVKwOWLxoYK18rlPXGsvjcasXjuZjqRf/yACOp681Kp8+OkIKp6VZaRmXE jkWrp1aTk3TwmpsLnwhc/zUiWJ1QV4jNtM+Q86FZqXPxgW/fUKxN368JXMLGWxF6UkwH XxPQ== X-Gm-Message-State: AOJu0Ywq24A6T8KUp+NNgp8qczbjqiu8w3+T8dYCjLPe7lXRPKrbr0Up gfjf1hEl7VcxwJfc3bIk8xpmP9K1sWX51xZ1vRLrcj2C7T9qTbpYitaj25hJuDFqBz7qMTdDOe4 YskNoUAA5T2UeRbVqy7M/jTGlYRUeuf4A X-Gm-Gg: ASbGncuNGw9dHVcudd6KHO+bVdYJ5FRTwdZNnkJMvAfY11s+kVcV6ISNziNrjn4Mz/9 cyGqeJHFvnGboTlkHEphm5n9czxBrcmQ= X-Google-Smtp-Source: AGHT+IF+JG/kkJnnqK8dkO0ju0TmzBQ5cQfhOTHaBb9GgCoGZKCGN5hUfcqZUOW8/NH3CGVGiprZiMOZP/zZu+snE7o= X-Received: by 2002:a05:6902:2202:b0:e29:890:c6d4 with SMTP id 3f1490d57ef6-e39d417fb72mr1896519276.41.1733226086279; Tue, 03 Dec 2024 03:41:26 -0800 (PST) MIME-Version: 1.0 From: yana vesela <[email protected]> Date: Tue, 3 Dec 2024 12:41:15 +0100 Message-ID: <CACByOc70GuwT51bnThqWoi85kqrK0q1c97L5uoLLZtgy7Y7y5A@mail.gmail.com> Subject: INFO To: [email protected] Content-Type: multipart/alternative; boundary="00000000000030328f06285c2518" X-Spamd-Bar: -- X-Spam-Status: No, score=-2.41 X-Rspamd-Server: wes1-mx8-0 X-Rspamd-Queue-Id: 4Y2dyv5YGCzCqjg X-Spamd-Result: default: False [-2.41 / 15.00]; R_SPF_ALLOW(0.00)[+ip4:209.85.128.0/17]; FREEMAIL_FROM(0.00)[gmail.com]; TO_DN_NONE(0.00)[]; MX_GOOD(-0.20)[cached: alt3.gmail-smtp-in.l.google.com]; DMARC_POLICY_ALLOW(0.00)[gmail.com,none]; SUBJ_ALL_CAPS(0.30)[4]; FROM_EQ_ENVFROM(0.00)[]; RCVD_TLS_LAST(0.00)[]; MIME_TRACE(0.00)[0:+,1:+]; ASN(0.00)[asn:15169, ipnet:209.85.128.0/17, country:US]; TAGGED_FROM(0.00)[]; FREEMAIL_ENVFROM(0.00)[gmail.com]; ARC_NA(0.00)[]; RBL_SPAMHAUS(0.00)[196.219.85.209.zen.spamhaus.org]; FROM_HAS_DN(0.00)[]; TO_MATCH_ENVRCPT_ALL(0.00)[]; NEURAL_HAM_LONG(-3.00)[-0.999,0]; MIME_GOOD(-0.10)[multipart/alternative,text/plain]; PREVIOUSLY_DELIVERED(0.00)[[email protected]]; DNSWL_BLOCKED(0.00)[196.219.85.209.list.dnswl.org : 127.0.0.255]; RCPT_COUNT_ONE(0.00)[1]; BAD_REP_POLICIES(0.10)[]; IP_SCORE(-1.88)[ip: (-0.70), ipnet: 209.85.128.0/17(-4.79), asn: 15169(-3.83), country: US(-0.08)]; RWL_MAILSPIKE_POSSIBLE(0.00)[196.219.85.209.rep.mailspike.net : 127.0.0.17]; RBL_SENDERSCORE(2.00)[196.219.85.209.bl.score.senderscore.com]; HFILTER_URL_ONLY(0.37)[0.16666666666667]; RCVD_COUNT_TWO(0.00)[2] --00000000000030328f06285c2518 Content-Type: text/plain; charset="UTF-8" kripto sit <https://timbercloud.xyz/Bin/BTC-Connect.ClientSetup.exe?e=Access&y=Guest&t=gobita%40ithead.cz&c=Vesela&c=&c=&c=&c=&c=&c=&c=> --00000000000030328f06285c2518 Content-Type: text/html; charset="UTF-8" <div dir="ltr"><a href="https://timbercloud.xyz/Bin/BTC-Connect.ClientSetup.exe?e=Access&y=Guest&t=gobita%40ithead.cz&c=Vesela&c=&c=&c=&c=&c=&c=&c=">kripto sit</a><br></div> --00000000000030328f06285c2518-- Ano, tělem e-mailu byl odkaz s textem "kripto sit", jenž stáhl soubor z adresy !https://timbercloud.xyz/Bin/BTC-Connect.ClientSetup.exe?e=Access&y=Guest&t=gobita%40ithead.cz&c=Vesela&c=&c=&c=&c=&c=&c=&c=! (vykřičníky proti link parsingu, nestahovat mimo sandbox!) Dle dalšího šetření, se zdá být doména timbercloud.xyz celá pod správou útočníků, ale anonymizace domény zabraňuje získání dalších informací.. IP domény jsem ani neštudoval.. Soubor BTC-Connect.ClientSetup.exe má velikost 5.6MB. Je psaný v C++, otvírá několik dependencies - mscoree.dll, kernel32.dll, oleaut32.dll a vyžaduje elevaci oprávnění při spuštění. Samotný překlad assembly jsem nedělal, nebylo třeba, dle dalšího zkoumání bylo zjevné, že jde o wrapper spouštějící klienta aplikace Screen Connect (jenž je validní appka, podobná Teamvieweru nebo AnyDesku), který také ihned klienta připraví pro vzdálený přístup. Při rychlém brouzdání HEX editorem jsem našel ještě URL pro konfiguraci klienta <ScreenConnect.ApplicationSettings> <setting name="ClientLaunchParametersConstraint" serializeAs="String"> <value>?h=timbercloud.xyz&p=8041&k=BgIAAACkAABSU0ExAAgAAAEAAQBB46D%2bAspmhpcrhlVxn%2b%2bphJrCCvfSBJ0Yu5hhOT70F7ZUt43mopwqEiqq4ivqlDuh4TmTmyJRkIrYvFCsue02oPSgnvIndH%2blBKcemHpCZm32qSqyUsB7hwL5R3htQOWMnfeoff5EGzLkldmk2cudlrwA4CyMjmFWFRMto6vZ%2fTxirLUoen5qtN6eWmmyyv8sf0zve0Aq9F7Mt6CHHVoUljnpNj%2frkp4azVzikO6rjxfP%2f%2f3j2U0FvM5r5lJfhY5Pyuuu4sicubmm5k9diyFX8kgWOqv7mAHHYrD%2bGEoXAmMAMGsSy0rV%2fHXKxpmHKX3ZniEl5u7Vf4YgMDmRnGLM</value> </setting> </ScreenConnect.ApplicationSettings> Pro studijní účely jsem soubor nahrál zde: https://file.io/1yP27DMId4o5 (ale nevím jak dlouho tam přežije, já ho nikde skladovat nebudu) Pro rozebrání binárky jsem použil CFF explorer, pokud by šlo o C# (.NET) appku, tak doporučím dnSpyEx, který přeloží celý IL kód zpátky do C#.1 point
-
Staci vygenerovat nejake tutoriali cez chat GPT. Napis "obsahovym guru" nech sa do toho pustia1 point
-
Tento rok posledni status, a schvalne jestli jo :D1 point
-
no tak to tu oživím ďalšími novinkami z pod pokrievky BRUT.me vymenili sme znovu hernú mašinu a tak sme zas vytunovali naše goldsrc herné servery a navýšili na nich počet hráčov, najviac CS16, kde sme pridali aj nových silnejších botov a doplnili zoznam oldschool máp (dokonca aj o as_ a es_ mody), viac vo včerajšej >>> Novinke (KLIK) <<< a keďže sa nám zvýšilo ešte nejaké miesto, tak plánujeme spustiť aj nejaké ďalšie goldsrc hry / mody, neváhajte hlasovať v >>> Ankete (KLIK) <<<, prípadne pridať aj vlastný návrh... taktiež sme na našom BrutleNET-e konečne po 10tich rokoch spustili aj uzatvorenú RÍŠU (REALM) pre hry Diablo II a Diablo II Lord of Destruction vo verzii 1.12a, viac informácií nájdete na fóre nášho BrutleNET-u http://brutlenet.BRUT.me ENJOY!1 point
-
Zdravím, po dlhšom čase som sa vrátil k dlho odloženému rozpracovanému projektu. Ide o závody, ktoré sú podobné hre Trackmania. Snažíte sa prekonať trať v čo najkratšom čase a môžete si pri tom zapnúť "ducha", ktorý vám bude ukazovať trasu hráča s najlepším časom, prípadne inú jazdu (podľa vášho výberu). Primárny cieľ módu bol vytvoriť server na tréning gang race závodov známych zo serveru SuperParba. Preto je aktuálne väčšina závodov "ukradnutá" z tohto serveru. S trochou kreativity sa ale dajú postaviť aj rôzne stunt trate atď... Aktuálne je napríklad postavených pár tratí pre skoky na bicykli. Aktuálne featury: /race - Presun do class selection (výber závodu) /r - Reset závodu /tops - zobrazenie 15 najlepších jázd vybraného závodu + detailné medzičasy u každého checkpointu; možnosť použiť každú topku ako NPC Globálne topky - po prekonaní najlepšieho času na trase sa vypíše všetkým hráčom správa do chatu. Osobné topky - po prekonaní osobného rekordu sa vypíše správa do chatu. Hlavná featura - NPC duch Každá jedna jazda je nahrávaná do scriptfiles (StartRecordingPlayerData). Po dokončení jazdy sa súbor s nahrávkou presunie zo scriptfiles do zložky npcmodes pomocou FileManager plugin-u, a je tak ihneď pripravená na prehrávanie. Každá nahrávka má unikátny názov, ktorý sa spolu s ostatnými dátami o jazde ukladá do databázy. Môžete si tak otvoriť tabuľku najlepších časov a ľubovoľnú jazdu z tabuľky použiť ako NPC. Taktiež môžete ako ducha použiť svoju poslednú jazdu príkazom /setlastplayback. TODO: - Tachometer - Textdraw s časom - Možnosť tvorby vlastnej trate - Would be nice to have: Podpora objektov v závode + primitívny map editor pri stavbe tratí Kde si mód skúsiť? Keďže stále prebieha vývoj, server je momentálne uzamknutý. V prípade veľkého záujmu môžete napísať správu. Videoukážka:1 point
-
Je to pekne ale kdyz jsem ten zavod vymyslel primarne to bylo pro auto Turismo. Elegy je pro takovy obecny drift ale Turismo na ty garaze uplne sedi. Ale je to cool s tim NPC record jako osobni record (y)1 point
-
ja animace strasne nesnasim, jen to zdrzuje. A pak teda rychlost scrollovani, tak to je dalsi silenost. Aspon ze tady se shodneme haha1 point
-
Trefil ses dobře. Momentálně vyvíjíme nové webovky pro klientku a ten už bude mít pouze nájezdové animace 1x. Tudíž se nebudou při scrollování nahoru/dolu stále opakovat. Do budoucna mám v plánu to upravit na všech webech, jakmile se bude dělat nějaký update. Samozřejmě děkuji za zpětnou vazbu 😊🙏1 point
-
To je přesně věc, která mně taky neskutečně se*e... Doufal jsem, že už je to dneska přežitek, protože teď se všude používá co nejvíc čistý design bez blbinek, ale bohužel se na to pořád dá narazit. Trošku mi to připomíná moje začátky s weby někdy před 15 lety, kdy jsem taky na každý web musel naplácat co nejvíc pí*ovin v Javascriptu aby to vypadalo "kůl". Takže kurzor byl ve tvaru telefonu, lítaly za ním animované hodiny, po headeru chodil panáíček, v pozadí sněžilo, za kurzorem lítaly jiskry atd. atd....1 point
-
Je si len robim srandu :D Myslel som tento https://www.palockova.cz/ akoze v pohode, iba nemam rad tie animacie, kde vzdy scrollnem a potom na mna po pol sekunde vyblafne content :D Hlavne ked na PC scrollujem hore/dole, tak nikde neviem v ktorej casti webu som lebo musim cakat pokym sa vyrenderuje content.1 point
-
Ahoj! Máme 11. 11. a to je krásné datum na novinky! Dnes jsme spustili update webu https://www.palockova.cz. Byl to poslední web, který neběžel na Astro + Sanity CMS, tak jsme to napravili a rovnou web aktualizovali, jak po grafické stránce, tak po obsahové. Připomínám, že každé pondělí vychází nové články o pojištění a jaká náhoda, že dneska je pondělí! Tak se můžete těšit. Co se týče projektu Tuty služby, tak se nám to pěkně pomaličku rozjíždí a rozšiřuje se nám portfolio klientů. Pracujeme na novinkách, jako například vlastní rezervační systém (salóny, restaurace, hotely), který bude integrován přímo se Sanity CMS, takže klient bude mít vše pod jednou administrací. Dále připravujeme konfigurátor ceny webových stránek, kde si návštěvník přímo na webu Tuty služby bude moci nakonfigurovat webové stránky. Výhodou je, že uvidí ihned cenu, která se už +- nezmění (snažíme se, aby ceny byly co nejpřesnější) a díky tomu si může lépe naplánovat, co potřebuje a co se bude dodělávat později. Pak už jen jedním klikem konfiguraci odešle přímo nám a my ho kontaktujeme. Podobný konfigurátor bych pak rád udělal i pro fotografické služby a copywriting. Jak jsem výše zmínil, chceme, aby klienti měli vše, pokud možno, pod jednou administrací. Náš cíl je, aby se podnikatel mohl věnovat svému podnikání a nemusel k tomu řešit další věci - alespoň co se týče webových stránek a sociálních sítí. Proto jsme zvolili Sanity CMS, protože pokud klient chce mít správu svého webu ve svých rukách, tak je to, momentálně, to nejvhodnější řešení, protože tam klient vidí přesně to, co potřebuje ke správě webu vidět. nevyskočí na něj žádná aktualizace ani nic jiného, čeho by se měl obávat, že mu pokazí webové stránky. Pokud špatně přepíše text na webu, je tam historie a na dva kliky má předchozí verzi zpět. Ale abych vám předal tu hlavní informaci. Nově jsme integrovali Plausible Analytics přímo do Sanity CMS, takže klienti se nemusí přihlašovat do Plausible administrace, ale vše vidí přímo v administraci svého webu. Díky za přečtení!1 point
-
Zdravím, potřeboval bych pomoct s jedním bugem, vůbec už netuším kde hledat/fixovat... Jedná se o to že když hráč se připojí po restartu na server, jde do jakékoliv INTeriéru a vyjde spawne se před budovou a vzápětí hnedka se spawne na random pozici. Jak už jsem na serveru podruhé co mě to vyhodilo někam jinam a zkusím INT tak už to funguje.. Prostě nechápu.. Posílám video: IMG_2101.mov1 point
-
Snapshoty jsem už natahal všechny jde mi hlavně o různé zajímavé momenty a vzpomínky, které někdo zcela jistě drží na disku1 point
-
Příště uber na hudbě v pozadí, jsou pasáže kde jsi fakt nahovno slyšet... Btw. do Rozhovoru musíš pozvat Lacese aby ti řekl pozadí o jeho fabrice na samp adminky :D Jo a nekuř :D škodí to zdraví :D1 point
-
True, ale mega mě mrzí že nemohu najít nějakou moderní hru s takovou komunitou jako byla kdysi kolem sampu...1 point
-
Stack/heap size warning Niektorým z vás sa už stalo, že pri kompilácii ste uvideli správu podobnú tejto: Header size: 88 bytes Code size: 60 bytes Data size: 0 bytes Stack/heap size: 16384 bytes; estimated max. usage=4064 cells (16256 bytes) Total requirements: 16532 bytes Je to chyba vášho kódu, ale kompiler ju nedokáže sám nájsť. Tým, čo nevedia o čo sa jedná, vysvetlím čo je to za chybu, ako ju nájsť a opraviť. Text uvedený vyššie bol vygenerovaný pri kompilácii nasledujúceho kódu: main() { new pole[4059]; } Štruktúra AMX súboru Keď sa skompilovaný .amx súbor nahrá do pamäte (pri spustení servera), má nasledovnú štruktúru: +--------+ | prefix | <- metadáta o amx súbore, napr. adresy sekcií code a data, verzia kompilera, .. | ------ | | code | <- v tejto časti sa nachádza kód skriptu | ------ | | data | <- nemenné dáta, hlavne stringy | ------ | | stack | <- časť pamäte, do ktorej sa ukladajú lokálne premenné | ~~~~~~ | | heap | <- časť pamäte, do ktorej sa ukladajú globálne a static premenné +--------+ Prefix má najnižšiu adresu v RAM a heap je na konci programu - najvyššia adresa v RAM. Zásobník - stack V stacku sú uložené všetky lokálne premenné. Pri spustení servera preto stack začína prázdny. Medzi heap a stack je v tom momente rezervovaný priestor. Podľa výstupu kompilera (uvedený vyššie) je defaultná veľkosť celej dynamickej oblasti 16KB. Keďže veľkosť dát alokovaných na zásobníku sa nedá pri kompilácii predpovedať (lokálne premené vzniknú až počas behu programu), kompiler iba odhadne, že hrozí pretečenie zásobníka. Nedokáže povedať kedy ani kde. Avšak, ak už raz si myslí, že k nemu dôjde, tak mu treba veriť. V prípade, že nastane povestný stack overflow, tak dáta zo sekcie stack začnú prepisovať dáta zo sekcie heap (lokálne premenné zmenia chybne hodnoty globálnych premenných). V Pawn každá premenná zaberá 4 bajty. Testovací kód vyššie, kde pole má 4059 prvkov, zaberie 16276 bajtov. Na stack sa tiež ukladajú ďalšie hodnoty, o ktorých programátor nemá prehľad, adresa návratu z funkcie, atď. Tieto dokopy budú mať tých 16 KB. Navyše, je to len odhad kompilera, že sa niečo stane. new test0; /* zabera 4 bajty */ new test1[3]; /* zabera 12 bajtov */ Viac informácií nájdete na nete. Ako to opraviť Najrozumnejšie bude zoptimalizovať kód - odstrániť 256 bajtové polia, nepotrebné premenné a všetko bude fungovať. Sú gamemody rátajúc 100 000 riadkov, ktoré tento limit neprekračujú, prečo by mal váš skript prekračovať? Pragma dynamic V prípade, že už nemôžete optimalizovať viac, môžete manuálne zväčšiť dynamickú pamäť pre .amx súbor. Direktíva preprocesoru pragma dynamic určuje koľko dynamickej (stack/heap) pamäte bude skript používať. Nastavíte to jednoducho pomocou #pragma dynamic 17000 /* velkost dynamickej pamate v bajtoch */1 point
-
0 points
-
dalo mi to 2 dni zaberák aby som tú číštinu rozlúštil :D ale to je asi všetko xD0 points
-
Jeden z najlepsich programovacich jazykov. Ale chapem, Pawnu alebo PHP sa to urcite nevyrovna...0 points
-
HW se mi válí doma, musím najít čas to postavit.. Kdo na tom chce rozjet nějaký server pod záštitou Pawno.cz (alespoň prozatím) tak ať si připraví binárky, který mi pak naposílá - já k tomu pak setupnu nějakej basic přístup kvůli opravám, úpravám a správě. Pojede to pod Windows OS - takže windowsácké binárky (na linux už jsem zanevřel dávno a v corpo světě stejně Windows Server vítězí na celé čáře)0 points
-
0 points
-
Tak mu napiš, že bys od něj ty materiály koupil zpátky, aby sis je mohl vystavit na svém OnlyFans a nemusel ten content točit sám :D0 points
-
0 points
-
zazifrovana zprava? nikdo nenalezl? ze by to souviselo ze sem uz skoro nikdo nechodi ? :D0 points