Kluci, co bráníte Kalcora, sundejte si růžové brýle a uvědomte si, že Kalcor už několik let SA:MP pouze udržuje při životě jako dojnou krávu pro hostedtab.com a game-mp.com. Jen inkasuje peníze a dle Y_Lessova slov, jsou peníze to jediné co ho na SA:MP ještě zajímá. Dle interních informací, (tedy alespoň informace které tvrdí Y_Lessova strana) Kalcor nemá žádný zájem SA:MP dále vyvíjet a očekává že během jednoho až dvou let komunita zemře.
Y_Less se před nukleárním vyústěním tohoto konfliktu pokoušel Kalcora přemluvit k tomu, aby projekt alespoň prodal / přenechal někomu jinému, kdo bude mít zájem SA:MP dále rozvíjet, a nemyslel tím přímo sebe. Kalcor zareagoval tím, že chtěl předvést nějaký plán, který Y_Less předvedl a plán to byl vcelku solidní, férový a rozumný. Pro Kalcora toto ovšem žádný plán nebyl.
Kalcor věří, že nikdo jiný není schopný dodat SA:MPu nové velké funkce (major features) a ani nevěří, že ještě nějaké potřeba jsou. Myslí si, že celá SA:MP komunita si ani NEZASLOUŽÍ nové funkce a updaty. A jen proto, že je jediný kdo má přístup ke zdrojovému kódu SERVERU si myslí, že jen on může diktovat co se bude (nebo spíš nebude) dít dál s celým SA:MP.
Ovšem, že Kalcor může dělat co se mu zlíbí, neznamená to ale ovšem, že by měl schválně zabíjet celý projekt nebo těžit na práci tisíce jiných lidí. Já sám jsem SA:MP opustil jen proto, že mě přestalo neustále vymýšlet nové možnosti jak zneužít dosavadní funkce SA:MP k neobjeveným věcem a čekat neskutečné množství dní na jednu novou fýčuru, kterou MTA v té době už měla klidně i přes 2 roky. Jednou za dva-tři měsíce otvírám SA:MP fóra a hledám co se změnilo - jestli vůbec něco. Hádejte na co jsem většinou narážel.. Skoro nulová aktivita ze strany Kalcora. Když už jsem viděl verzi 0.3.7 a zabušilo srdíčko, po pár minutách zkoumání novinek naskočil "meh" efekt. To samé když oznámil 0.3.8 a rozdělil SA:MP na dvě hřiště verzí DL.. Kalcorovi prostě hrabe, jeblo mu v kouli, z mozku má asi z piva kostku, neboť si neumím jinak vysvětlit, proč člověk, který stvoří a udrží takovou dobu takový skvělý projekt nyní necítí žádnou hrdost za své dílo a radši ho zničí, utopí a zaškrtí, než aby předal žezlo a jako náš zlatý chytrák, který nás opustil tím správným způsobem (zlatá garda ví o čem - o kom - mluvím), byl pyšný na to, čeho byl kdysi součástí a co vytvořil.
Co se týče open.mp jde o ambiciózní projekt, ale jako programátor s bohatými zkušenostmi mohu prozradit jeden hlavní problém - zpětná kompatibilita se SA:MP bez jakéhokoliv zdrojového kódu SA:MP (Y_Less odmítá použít i cokoliv z leaknutého source codu) je běh na dlouhou trať a co trvalo Kalcorovi několik let (a věřím tomu, že prvních pár verzí byl Kalcor nasazený nadšeně do vývoje!) oni chtějí znovu stvořit za několik měsíců. A vzhledem k tomu, že dle jejich informací vývoj probíhá "pod pokličkou" malou chvilku, si nemyslím, pokud tedy mají alespoň know-how o tom jak probíhá reverse engineering a patching source kódu san andreaska, že se první použitelné verze dočkáme ještě tento rok. Bohužel dle, toho jak teplá půda se vcelku kolem této kauzy stále drží, bych si možná i vsadil na to, že Kalcorovi hrábne úplně, shodí fóra, master listy, weby, schrábne poslední prachy z Hosted master listů a většina scény přemigruje na všechny ostatní platformy (MTA, GTAIV, GTAV) dřív než open.mp stačí vůbec podniknout první kroky k záchraně SA:MP.
Nevidím ovšem do pozadí celého vývoje open.mp. Je možné že využívají jiný network engine, zaběhlé metody světa crackerů a hackerů a další vymoženosti dneška. Žijeme přece jen v době skoro 15 let po vydání první verze SA:MP a dnes se dá plno věcí dělat efektivněji a jednodušeji. Ale napsat 15 let vývoje za pár měsíců je přeci jen overkill, to musí uznat všichni.