Jump to content

návod Neznáme pawno - E03 - Uložení a použití souřadnic


Recommended Posts

                                                    Úvod    

Tak, dnes jsem si pro vás připravil již třetí pokračování návodů ze ,,série: Neznáme pawno".

Dnes by jsme si ukázali jak se ukládají souřadnice, takové základní věci, jako peníze po prvním

připojení na server, apod.. Jdeme na to icon_e_smile.gif

 

                                           Ukládání souřadnic [*]

 

Ukládání souřadnic ve vozidle [*]

Souřadnice se nám ukládají do: dokumenty/GTA San Andreas User Files/SAMP/savedpositions.txt.

Po otevření tam naleznete všechny uložené pozice, teď tam ale žádné nemáte, pokud jste si teda žádnou neuložili icon_e_smile.gif

Ve hře se pozice ukládají příkazem /save.

 

Pokud chcete ukládat i vozidla, tak doporučuji přes program: samp_debug.exe, který naleznete ve složce

se hrou GTA San Andreas. V mém případě: C/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/samp_debug.exe.

Po spuštění se spawnete se skinem CJ u Vinewoodu. 

 

Jestliže si budete chtít uložit vozidlo, tak stačí dojít na místo, kde chcete dané vozidlo mít, poté napsat do

chatu příkaz /vsel. Po napsání příkazu /vsel se vám ukáže výběr vozidel, pomocí mezerníku a levého

shiftu přepínáté vozidla.

Po vybrání daného vozidla potvrdíte výběr enterem a spawnete se ve vozidle.

 

Poté už jen auto zaparkujete kam chcete a jako řidič vozidla napíšete do chatu /vsave, čímž se vám

uloží souřadnice do dokumentu savedpositions. Můžete si ještě za /vsel napsat nějakou poznámku,

aby jste poznali, že je to zrovna to vozidlo, co jste chtěli.

 

Ukládání souřadnic bez vozidla [*] (například na warp)

Podobný postup jako s vozidly, jen si stoupnete na místo, kde chcete uložit dané souřadnice,

například na warp. Napíšete do chatu opět příkaz /vsave, čímž se vám pozice uloží taktéž do

savedpostitions, ovšem v jiném ,,formátu" na začátku. Za příkaz /vsave si opět můžete napsat

nějakou poznámku, aby jste poznali, odkud ty souřadnice jsou.

 

Rozdíl souřadnic v savedpositions s vozidlem a bez vozidla:

Bez vozidla se vám uloží do dokumentu něco takového: 

 

AddPlayerClass(0,1476.5414,-883.9592,57.2152,85.0383,0,0,0,0,0,0); // TestBezVozidla

AddPlayerClass (v závorce souřadnice) //TestBezVozidla = Poznámka, kterou jsem si já

napsal za příkaz /vsave.

 

AddStaticVehicle(400,1477.8805,-880.7305,57.4691,85.1863,101,1); // TestSVozidlem

AddStaticVehicle(v závorce souřadnice) //TestSVozidlem = Poznámka, kterou jsem si já

napsal za příkaz /vsave.

 

Zapsání souřadnic do pawna [*]

Otevřeme pawno.

Najedeme na public OnGameModeInit()

                      {

No a pod závorku už můžeme ukládat naše pozice, příklad mích použitých souřadnic v tomto

tématu:

 

public OnGameModeInit()
{
AddStaticVehicle(400,1477.8805,-880.7305,57.4691,85.1863,101,1); // TestSVozidlem
AddPlayerClass(0,1476.5414,-883.9592,57.2152,85.0383,0,0,0,0,0,0); // TestBezVozidla
 

Nakonec jsem se rozhodl, že dnešní ,,díl" bude pouze o ukládání a použití

souřadnic. V dalším tématu se vrhneme na navrhovaná GivePlayerMoney,

SetPlayerHealth, SetPlayerArmour, apod...

Jelikož tohle není moc dlouhé, tak to vyšlo ve stejný den, jako druhý díl.

Každou kritiku přijímám. 

Nechápu, jaktože Úvod je tak dementně odtabované, když když to chci upravit, tak je to tam krásně srovnané, fakt nechápu icon_e_smile.gif

Edited by JardaHrajeCZ
Link to comment
Share on other sites

AddPlayerClass(0,1476.5414,-883.9592,57.2152,85.0383,0,0,0,0,0,0); // TestBezVozidla

AddPlayerClass (v závorce souřadnice) //TestBezVozidla = Poznámka, kterou jsem si já

napsal za příkaz /vsave.

Ale to co je v závorce nejsou jen souřadnice ... AddPlayerClass(0,1476.5414,-883.9592,57.2152,85.0383,0,0,0,0,0,0); // TestBezVozidla

 

ID skinu

souřadnice (x)

souřadnice (y)

souřadnice (z)

úhel pohledu

zbraně s náboji

 

AddStaticVehicle(400,1477.8805,-880.7305,57.4691,85.1863,101,1); // TestSVozidlem

AddStaticVehicle(v závorce souřadnice) //TestSVozidlem = Poznámka, kterou jsem si já

napsal za příkaz /vsave.

Podobně je to u vizidel ...

AddStaticVehicle(400,1477.8805,-880.7305,57.4691,85.1863,101,1); // TestSVozidlem

 

ID vozidla

souřadnice (x)

souřadnice (y)

souřadnice (z)

úhel pohledu

barva1

barva2

Edited by TeoCZE
Link to comment
Share on other sites

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
AddStaticVehicle(400,1477.8805,-880.7305,57.4691,85.1863,101,1); // TestSVozidlem
AddPlayerClass(0,1476.5414,-883.9592,57.2152,85.0383,0,0,0,0,0,0); // TestBezVozidla

co je toto proč to tam mám dát ?

  • Líbí se mi to! (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
AddStaticVehicle(400,1477.8805,-880.7305,57.4691,85.1863,101,1); // TestSVozidlem
AddPlayerClass(0,1476.5414,-883.9592,57.2152,85.0383,0,0,0,0,0,0); // TestBezVozidla

co je toto proč to tam mám dát ?

 

To tam samozdřejmě dávat nemáš. O řádek výše je napsáno, že je to pouze můj příklad, jak by to vypadalo :)

Link to comment
Share on other sites

To tam samozdřejmě dávat nemáš. O řádek výše je napsáno, že je to pouze můj příklad, jak by to vypadalo icon_e_smile.gif

jenže ty tam píšeš

 

 

 

No a pod závorku už můžeme ukládat naše pozice, příklad mích použitých souřadnic v tomto

 

ale tys jen zkopíroval to co se ti uložilo.. jsem zmaten.

Link to comment
Share on other sites

jenže ty tam píšeš

 

 

ale tys jen zkopíroval to co se ti uložilo.. jsem zmaten.

Pod hranatou závorkou už ,,můžeme" né ,,musíme" to je rozdíl :) A skopíroval jsem uložené souřadnice spolu s ,,funkcí" :)

Stiahnutý tutorial z googla icon_e_wink.gif

Promiň, ale tutoriál z googlu by byl určitě lepší a navíc jsem ani nic takového nenašel :)

Link to comment
Share on other sites

Pod hranatou závorkou už ,,můžeme" né ,,musíme" to je rozdíl icon_e_smile.gif A skopíroval jsem uložené souřadnice spolu s ,,funkcí" icon_e_smile.gif

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

{

AddStaticVehicle(400,1477.8805,-880.7305,57.4691,85.1863,101,1); // TestSVozidlem

Můžeme? Fajn, ale jsi si vědom, že pokud se někdo rozhodne pro tenhle způsob, tak po každém zadání příkazu, ba jakékoliv, to vytvoří vozidlo?

Edited by Ernst Remer
Link to comment
Share on other sites

Stiahnutý tutorial z googla icon_e_wink.gif

člověk co stáhl xxx módů a filterscriptů a pak je vydával za své by asi fakt neměl psát  o tomhle návodu že je zkopíroval.. víc (Ultra slovak life)

Link to comment
Share on other sites

To se mi hele nestalo :)

 

Když pawnu nerozumíš, tak nedělej návody...

Kdyby jsi to dal do jakéhokoliv publicu, třeba OnPlayerPickUpPickup a dal to hned do něj, tak když hráč vejde do jakéhokoliv pickupu tak se stane to, co obsahuje ten určitý public.

Příklad: if(pickupid == Nazev) return SendClientMessage (funkce ...);

Tak mu to prostě pošle zprávu, a proč? Protože vešel do určitého pickupu, ale jestliže nezadáš jaký pickup to je, tak se ta funkce stane po každém pickupu do kterého vejdeš.

A to samé tu, OnPlayerCommandText...

Jestliže dáš něco do podmínky která splňuje cmdtext, tak se stane to, co do něj dáš.

Teď, když to nedáš do toho 'příkazu', tak se stane to, co tam dáš,u tebe to teda je AddStaticVehicle.

Chápeme se?

  • Líbí se mi to! (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

No jo, ale já to dal do OnGameModeInit :) A né to OnPlayerCommandText.

Když pawnu nerozumíš, tak nedělej návody...

Kdyby jsi to dal do jakéhokoliv publicu, třeba OnPlayerPickUpPickup a dal to hned do něj, tak když hráč vejde do jakéhokoliv pickupu tak se stane to, co obsahuje ten určitý public.

Příklad: if(pickupid == Nazev) return SendClientMessage (funkce ...);

Tak mu to prostě pošle zprávu, a proč? Protože vešel do určitého pickupu, ale jestliže nezadáš jaký pickup to je, tak se ta funkce stane po každém pickupu do kterého vejdeš.

A to samé tu, OnPlayerCommandText...

Jestliže dáš něco do podmínky která splňuje cmdtext, tak se stane to, co do něj dáš.

Teď, když to nedáš do toho 'příkazu', tak se stane to, co tam dáš,u tebe to teda je AddStaticVehicle.

Chápeme se?

Ok chápem se, ale já to nedal do toho OnPlayerCommandText, ale do OnGameModeInit :)

Ou, do prd... Už to vidím, jdu to opravit :(

Moje chyba sorry, děkuji za úpravy. Už jsem to opravil. 

Link to comment
Share on other sites

No jo, ale já to dal do OnGameModeInit icon_e_smile.gif A né to OnPlayerCommandText.

Ok chápem se, ale já to nedal do toho OnPlayerCommandText, ale do OnGameModeInit icon_e_smile.gif

Ou, do prd... Už to vidím, jdu to opravit icon_e_sad.gif

Moje chyba sorry, děkuji za úpravy. Už jsem to opravil. 

No i skrz opravu, mi neni jasné proč máš v jednom řádku "AddStaticVehicle" a v druhém  "AddPlayerClass" když vysvětluješ funknce Souřadnic. To s tím snad nemá ani moc co dělat, nebo se snad pletu? Tím se jen dají ukládat souřadnice, z kterých si vybereme potřebný X,Y,Z a nebudeme používat ID Skinu či Auta. Jsem zmaten z toho, co se nám tady snažíš vysvětlit/ukázat.

Edited by mattyarts
Link to comment
Share on other sites

                                                    Úvod    

Tak, dnes jsem si pro vás připravil již třetí pokračování návodů ze ,,série: Neznáme pawno".

Dnes by jsme si ukázali jak se ukládají souřadnice, takové základní věci, jako peníze po prvním

připojení na server, apod.. Jdeme na to icon_e_smile.gif

 

                                           Ukládání souřadnic [*]

 

Ukládání souřadnic ve vozidle [*]

Souřadnice se nám ukládají do: dokumenty/GTA San Andreas User Files/SAMP/savedpositions.txt.

Po otevření tam naleznete všechny uložené pozice, teď tam ale žádné nemáte, pokud jste si teda žádnou neuložili icon_e_smile.gif

Ve hře se pozice ukládají příkazem /save.

 

Pokud chcete ukládat i vozidla, tak doporučuji přes program: samp_debug.exe, který naleznete ve složce

se hrou GTA San Andreas. V mém případě: C/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/samp_debug.exe.

Po spuštění se spawnete se skinem CJ u Vinewoodu. 

 

Jestliže si budete chtít uložit vozidlo, tak stačí dojít na místo, kde chcete dané vozidlo mít, poté napsat do

chatu příkaz /vsel. Po napsání příkazu /vsel se vám ukáže výběr vozidel, pomocí mezerníku a levého

shiftu přepínáté vozidla.

Po vybrání daného vozidla potvrdíte výběr enterem a spawnete se ve vozidle.

 

Poté už jen auto zaparkujete kam chcete a jako řidič vozidla napíšete do chatu /vsave, čímž se vám

uloží souřadnice do dokumentu savedpositions. Můžete si ještě za /vsel napsat nějakou poznámku,

aby jste poznali, že je to zrovna to vozidlo, co jste chtěli.

 

Ukládání souřadnic bez vozidla [*] (například na warp)

Podobný postup jako s vozidly, jen si stoupnete na místo, kde chcete uložit dané souřadnice,

například na warp. Napíšete do chatu opět příkaz /vsave, čímž se vám pozice uloží taktéž do

savedpostitions, ovšem v jiném ,,formátu" na začátku. Za příkaz /vsave si opět můžete napsat

nějakou poznámku, aby jste poznali, odkud ty souřadnice jsou.

 

Rozdíl souřadnic v savedpositions s vozidlem a bez vozidla:

Bez vozidla se vám uloží do dokumentu něco takového: 

 

AddPlayerClass(0,1476.5414,-883.9592,57.2152,85.0383,0,0,0,0,0,0); // TestBezVozidla

AddPlayerClass (v závorce souřadnice) //TestBezVozidla = Poznámka, kterou jsem si já

napsal za příkaz /vsave.

 

AddStaticVehicle(400,1477.8805,-880.7305,57.4691,85.1863,101,1); // TestSVozidlem

AddStaticVehicle(v závorce souřadnice) //TestSVozidlem = Poznámka, kterou jsem si já

napsal za příkaz /vsave.

 

Zapsání souřadnic do pawna [*]

Otevřeme pawno.

Najedeme na public OnGameModeInit()

                      {

No a pod závorku už můžeme ukládat naše pozice, příklad mích použitých souřadnic v tomto

tématu:

 

public OnGameModeInit()
{
AddStaticVehicle(400,1477.8805,-880.7305,57.4691,85.1863,101,1); // TestSVozidlem
AddPlayerClass(0,1476.5414,-883.9592,57.2152,85.0383,0,0,0,0,0,0); // TestBezVozidla
 

Nakonec jsem se rozhodl, že dnešní ,,díl" bude pouze o ukládání a použití

souřadnic. V dalším tématu se vrhneme na navrhovaná GivePlayerMoney,

SetPlayerHealth, SetPlayerArmour, apod...

Jelikož tohle není moc dlouhé, tak to vyšlo ve stejný den, jako druhý díl.

Každou kritiku přijímám. 

Nechápu, jaktože Úvod je tak dementně odtabované, když když to chci upravit, tak je to tam krásně srovnané, fakt nechápu icon_e_smile.gif

Prezentace podle mě dobrá, ale musím souhlasit s mattyarts, že ID skinu není potřeba ne ? Naopak zase ID auta bych ponechal, protože ty v tom výběru si můžeš vybrat přesný model auta. Ne ?

Link to comment
Share on other sites

Prezentace podle mě dobrá, ale musím souhlasit s mattyarts, že ID skinu není potřeba ne ? Naopak zase ID auta bych ponechal, protože ty v tom výběru si můžeš vybrat přesný model auta. Ne ?

Nechtěl sem tim říct, že není potřeba.. Ba naopak. Pokud by splnil to, co píše v nadpisu tedy "Uložení a Použítí souřadnic"  tak by s vysvětlivkami bylo vše vpořádku. Jenže on tam plácl 2 věci, který vlastně ani nepopsal a neřekl co dělají a jak si ty souřadnice z toho zápisu vybrat, to nám též neprozradil.. Vždyt to z logickýho hlediska nedává žádnej smysl.

Edited by mattyarts
Link to comment
Share on other sites

Nechtěl sem tim říct, že není potřeba.. Ba naopak. Pokud by splnil to, co píše v nadpisu tedy "Uložení a Použítí souřadnic"  tak by s vysvětlivkami bylo vše vpořádku. Jenže on tam plácl 2 věci, který vlastně ani nepopsal a neřekl co dělají a jak si ty souřadnice z toho zápisu vybrat, to nám též neprozradil.. Vždyt to z logickýho hlediska nedává žádnej smysl.

to né no ..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...