xDave 1 Odesláno: 16. Leden, 2017 Share Odesláno: 16. Leden, 2017 (upraveno) Zdravim, tento navod bude o tom, jak vytvorit uvitaci text + autora, v konecne fazi to bude vypadat takto: [KLIKNI NA URL] http://imgworld.cz/xCEFqJv7Z5.png To "NONAME" beru, jako ze tam neni nazev modu, nebo serveru, muzete prepsat. Takze nejprve si udelame new new Text:text_uvitani; new Text:text_autor; To nam bude slouzit k tomu, aby jsme vlastne vytvorily ten textdraw. Takze nejprve zacneme uvitacim textem. Musime asi pochopitelne prejit do ongamemodeinit, kdyz tvorime textdraw. Do ongamemodeinit napiseme: text_uvitani = TextDrawCreate(329,362,Vitejte); text_uvitani - to je to, co jsem tu psal, to nam bude slouzit k tomu, aby jste tvorily textdraw. TextDrawCreate pochopitelne ta funkce. A ty cisla, to je vlastne pozice, kde ten textdraw bude (Nekdy to muze byt i za obrazovkou, takze nekdy to hodne casto potrebuje zmenit pozici. A Vitejte, to je vlastne ten text, na ten si udelame v konecne fazi define. A dale: TextDrawAlignment(text_uvitani, 0); TextDrawBackgroundColor(text_uvitani, COLOR_CERVENA); TextDrawFont(text_uvitani, 1); TextDrawLetterSize(text_uvitani, 1.0, 2.0); TextDrawColor(text_uvitani, COLOR_ZELENA); TextDrawSetOutline(text_uvitani, 1); TextDrawSetProportional(text_uvitani, true); TextDrawSetShadow(text_uvitani, 1); Takze je to jak u te prvni funkci v tom ongamemodeinit 1. funkce 2. ke kteremu text neboli textdrawu to mame priradit. 2. Ruzne cisla, takze vlastne typ pisma je shadow, a tak. Kdyztak ta COLOR_CERVENA je definice barvy, aby jsme nemuseli psat "0xFF0000AA" To stejne COLOR_ZELENA A to se dela takto: #define COLOR_CERVENA 0xFF0000AA define COLOR_CERVENA, muze tam byt cokoli, a pak ten kod barvy. Takze jdeme dal. Ted se vrhneme na textdraw autora. text_autor = TextDrawCreate(487,389,Autor); text_autor = ke kteremu textu, nebo textdrawu to mame priradit. TextDrawCreate = funkce Cisla = Pozice, kde textdraw bude lezet. Autor = No, na to udelame pak definici. Takze budeme pokracovat, tak jak minule. Dale do ongamemodeinit TextDrawAlignment(text_autor, 0); TextDrawBackgroundColor(text_autor, COLOR_ZELENA); TextDrawFont(text_autor, 1); TextDrawLetterSize(text_autor, 0.5, 1.0); TextDrawColor(text_autor, COLOR_SEDA); TextDrawSetOutline(text_autor, 1); TextDrawSetProportional(text_autor, true); TextDrawSetShadow(text_autor, 1); Opet COLOR_ZELENA definice barvy. A to stejny COLOR_SEDA. Jdem dal. A to stejny, co jsem tu psal u text_uvitani. - funkce, autor barva, atd. Tak, a konecne se dostavame do konecne faze. Definice #define Vitejte "~w~Vitejte v ~y~NoName" Vitejte, to co jsme si psali v ongamemodeinit, Mam to i ve svem modu, a podle me je to obdivohujici. A napriklad to "~y~" To je vlastne barva, takze y je jako anglicky yellow, takze to je pochopitelne zluta. Takze napriklad "~p~" p jako purple, takze to je fialova. ~ udelame pomoci klavesy pravy alt + 1 Jdem tedy dal. A to stejne s autorem #define Autor "~r~Vytvoril: ~g~xDave" Autora si muzete kazdopadne prepsat, pokud planujete mod, nebo si to otestovat. A aby se vam textdrawy zobrazily, a pri spawnu by zmizly, tak jednoduse takto. : Do OnPlayerConnect: TextDrawShowForPlayer(playerid, text_uvitani); TextDrawShowForPlayer(playerid, text_autor); Do OnPlayerSpawn: TextDrawHideForPlayer(playerid, text_uvitani); TextDrawHideForPlayer(playerid, text_autor); Takze toto by bylo vse. Pokud jsem udelal neco spatne, nebo jsem dost nevysvetloval, tak klidne napiste, snazil jsem se co nejvic to jde, vzhledem k tomu, ze je to muj prvni tutorial na pawno.cz, tak me to nevadi, dekuji. A jeste neco, ne, ze nekdo da CTRL C+V Pak kdyz to budete delat, nebudete umet nic, a pak bude vse jednoduche vysvetlovat, uprimne jsem ty 2 roky tu byl na pawno.cz jako neregistrovany uzivatel, a dival se na navody, nejvic na "ostatni navody" To me pomohlo asi za ty 2 roky nejvic. Dekuji, a cau. Edited 16. Leden, 2017 by xDave 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scydo 397 Odesláno: 16. Leden, 2017 Share Odesláno: 16. Leden, 2017 Textdrawy nabízí tak neuvěřitelnou abstrakční škálu (po/)využití, že je pomalu zbytečné vysvětlovat, jak s tím pracovat. Spíše se hodí vysvětlit, co přesně jaká fce dělá, a toho se tady nedočkám. Je to spíše script(nemluvě o tom počtu "vlastně"). Je vidět, že tvoje výuka z ostatních návodů nemá zrovna ideálně kladný výsledek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xDave 1 Odesláno: 16. Leden, 2017 Author Share Odesláno: 16. Leden, 2017 Textdrawy nabízí tak neuvěřitelnou abstrakční škálu (po/)využití, že je pomalu zbytečné vysvětlovat, jak s tím pracovat. Spíše se hodí vysvětlit, co přesně jaká fce dělá, a toho se tady nedočkám. Je to spíše script(nemluvě o tom počtu "vlastně"). Je vidět, že tvoje výuka z ostatních návodů nemá zrovna ideálně kladný výsledek. To vysvetlovani trosku nezvladam, ale jak rikam, pokusil jsem se, co nejvic jsem mohl, ale zase, kdyz si vezmes, tak urcite si nekdo z toho neco vezme, ale vysvetlene to je, ale jak rikas, "co presne jaka fce dela" zkusim to pri pristim tutorialu, moc dekuji za upozorneni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hlavní moderátor vEnd 279 Odesláno: 16. Leden, 2017 Hlavní moderátor Share Odesláno: 16. Leden, 2017 Cením si toho, že chceš psát návody (co jsem se díval, tak se zatím prezentuješ lépe než někteří vrstevníci tady), ale doporučuji ti, abys v tom nepokračoval. První věc je, že ten návod nesplňuje to, co by splňovat měl. Když to přehlédnu, máme tu další problém - píšeš to moc obecně a místy je to neúplné. O proměnných mluvíš jako "o něčem, co jsem tu už psal", přitom jsi o tom nenapsal prakticky nic, účel funkcí vysvětluješ jen ojediněle, postrádá to strukturu a řád. Snaha tam je, ale doporučuji, aby sis nejprve poctivě projel ověřené návody (sekce "Pawn pro začátečníky" a poté "Pawn pro pokročilé"), potom se zaměřil na komplexní téma (ne jenom zpráva přes textdraw, ale třeba vysvětlit všechny funkce textdrawů, to tu myslím není), dobře ho sepsal (sepsat to, dám tomu den a znovu si to pročíst) a pak teprve zveřejňoval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now