Jump to content

SA:MP, možností tvorby módu [*]


Petr

Recommended Posts

Vývoj SA:MP, možností tvorby módu

Obtížnost: award_star_gold_2.pngaward_star_silver_2.pngaward_star_silver_2.pngaward_star_silver_2.pngaward_star_silver_2.png

 

Obsah

1) Co je vlastně SA:MP?

2) Vývoj verzí SA:MP

3) Pawno

 

 

1) Co je vlastně SA:MP?

SA:MP - San Andreas: MultiPlayer

Domovská stránka: http://www.sa-mp.com/

SA:MP je modifikace pro hru GTA San Andreas, která Vám umožňuje zahrát si tuto hru jako Multiplayer. K tomu potřebujete ve svém počítači mít samozřejmě nainstalovanou hru GTA San Andreas.

 

V SA:MP nemůžete dělat skoro nic, co se dělá v single playeru. Každá server má svůj mód. Každý mód je v něčem jiný, může mít jiné možnosti nebo jiné zaměření. V nich existuje spousta věcí, které v singleplayeru nebyly možné.

 

K hraní také potřebujete SA:MP klienta. Toho si můžete stáhnout ZDE. Dejte si hlavně pozor na to, aby klient měl takovou verzi, pro kterou je určen server.

 

 

2) Vývoj verzí SA:MP

Nebudu Vám tu popisovat vývoj od samých začátků, sepíšu jen čerstvou historii.

 

SA-MP 0.2.2

Datum vydání: 30.6.2008

* maximálně 200 slotů

 

SA-MP 0.2x

Datum vydání: 20.11.2008

Více zde...

 

SA-MP 0.3a

Datum vydání: 17.10.2009

* Ve hře se poprvé objevili funkční NPC

* Počet slotů navýšen na maximálně 500.

* Viditelné poškození vozidla.

 

 

SA-MP 0.3b

Datum vydání: 21.8.2010

* Screenshoty a SAMP soubory se ukládají do složky v Dokumentech

* Zlepšena bezpečnost klientu

* Limit objektů navýšen na 400

* Přidána funkce HTTP

 

SA-MP 0.3c

Datum vydání: 29.12.2010

* Možnost surfování na vozidle

* Přidány nové částicové objekty (oheň, ...)

* Možnost ovládání světel a motoru vozidel.

* Možnost měnit barvu textu v Dialogu nebo chatu.

Více zde... (1, 2, 3, 4)

 

SA-MP 0.3d

Datum vydání: 1.12.2011

* Přidáná funkce PlayAudioStreamForPlayer

* Možnost zobrazit pomocí TextDrawu různé symboly (mapa, karty, ...) viz ZDE

* Přidány klávesy KEY_YES (Y), KEY_NO (N), KEY_CTRL_BACK (H)

* Hra se nepozastaví při odchodu do menu (ESC)

* Limit objektů zvýšen na 1000

* Limit pickupů zvýšen na 4096

* Možnost odstranit ze hry jakýkoli objekt

Více zde... (1, 2)

 

2) Pawno

Nejdřív vysvětlím, jaký je rozdíl mezi "Pawno", "Pawn" a "pwn".

 

Pawn - scriptovací jazyk, který se využívá pro tvorbu SA:MP a CS módů.

Pawno - editor, ve kterém se vytváří scripty v jazyku Pawn

pwn - koncovka Pawn souboru.

 

To, jak se tvoří pawn scripty se naučíte v dalších návodech.

 

Include - soubor s koncovkou .inc, který si můžete "importovat" do scriptu, script v něm bude součástí vašeho scriptu. Includy najdete ve složce "Pawno\include". Dávejte si pozor, aby tyto include byly pro stejnou verzi, jakou používáte verzi serveru. Include si můžete vytvořit i vlastní, ale to je až pro pokročilejší.

 

Mód/FS, který si chcete dát na server musí mít ale koncovku .amx. Toho docílíte tak, že si v Pawnu otevřete Váš soubor a kliknete na F5. V dobrém případě Vám proběhne kompilace bez problémů a vytvoří se Vám soubor "název.amx". V tom horším při kompilaci vyskočí chyby nebo varování. To znamená, že je něco špatně. Pro úspěšnou kompilaci musí být script bez chyb a abyste měli zaručenou funkčnost, tak by měl být i bez varování. Takže když Vám vyskočí nějaké chyby, nebojte se a snažte se je vyřešit. Jak řešit konkrétní chyby najdete v návodu, který později taky sepíšeme.

 

Zatím vše, kdybyste měli nějaké otázky, pište do odpovědí.

Hodnocení není nutné. :)

  • Líbí se mi to! (+1) 3
Link to comment
Share on other sites

Super, páči sa mi to. Ešte by som chcel pripomenúť verziu

 

0.2 ktorá bola hneď po 0.1b

a v tej verzii vzniklo obrovské kvantum funkcii a callbackov napríklad

Wanted Levely

Gang Zony

TextDrawy

Menu

Virtual Worldy

Objekty

Počasie

Ale aj funkcia SetVehicleNumberPlate ktorú následne v 0.2x zmazali...

Zistenie Pingu, IP, Zbrani...

a skoro vačšinu funkcií, ktoré používame dodnes...

Link to comment
Share on other sites

Pawn - programovací jazyk, který se využívá pro tvorbu SA:MP a CS módů.

Omyl... pawn není programovací jazyk ale scriptovací..

Snupe Ono je to tak nahraně mezi oběma :d

 

Další omyl... rozdíl mezi scriptovacím a programovacím jazykem je tak obrovsky asi jako kdyby jsi srovnával sněžku a Mt. Everest...

Link to comment
Share on other sites

Čím si to zasloužilo tu hvězdičku ? :d

jinak

* Limit objektů zvýšen na 1000

* Limit pickupů zvýšen na 4096

naco 4000 pickupů ... Dělají jako kdyby měl někdo v módu 1000 :d Spíš ty objecty mohli o trochu víc navýšit (vím že to anvýšili více než 2x ale i tak) na těch 4096 jak sou pickupy ... A pickupy mohli nechat na tom starým :d

Link to comment
Share on other sites

  • Administrátor
v 0.3d nerozumiem tým textdrawom... jaké symboly ?

Prost v 0.3d si mužes do textdrawu udelat jakoukoli texturu ze hry tz jakkokoli texturu s txt ve složce gta sa tzn mapu loading screeny a kde si co si říka se tomu "sprite"

 

Ukázka

{L_IMAGE}

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vývoj SA:MP, možností tvorby módu

Obtížnost: award_star_gold_2.pngaward_star_silver_2.pngaward_star_silver_2.pngaward_star_silver_2.pngaward_star_silver_2.png

 

Obsah

1) Co je vlastně SA:MP?

2) Vývoj verzí SA:MP

3) Pawno

 

 

1) Co je vlastně SA:MP?

SA:MP - San Andreas: MultiPlayer

Domovská stránka: http://www.sa-mp.com/

SA:MP je modifikace pro hru GTA San Andreas, která Vám umožňuje zahrát si tuto hru jako Multiplayer. K tomu potřebujete ve svém počítači mít samozřejmě nainstalovanou hru GTA San Andreas.

 

V SA:MP nemůžete dělat skoro nic, co se dělá v single playeru. Každá server má svůj mód. Každý mód je v něčem jiný, může mít jiné možnosti nebo jiné zaměření. V nich existuje spousta věcí, které v singleplayeru nebyly možné.

 

K hraní také potřebujete SA:MP klienta. Toho si můžete stáhnout ZDE. Dejte si hlavně pozor na to, aby klient měl takovou verzi, pro kterou je určen server.

 

 

2) Vývoj verzí SA:MP

Nebudu Vám tu popisovat vývoj od samých začátků, sepíšu jen čerstvou historii.

 

SA-MP 0.2.2

Datum vydání: 30.6.2008

* maximálně 200 slotů

 

SA-MP 0.2x

Datum vydání: 20.11.2008

 

SA-MP 0.3a

Datum vydání: 17.10.2009

* Ve hře se poprvé objevili funkční NPC

* Počet slotů navýšen na maximálně 500.

* Viditelné poškození vozidla.

 

SA-MP 0.3b

Datum vydání: 21.8.2010

* Screenshoty a SAMP soubory se ukládají do složky v Dokumentech

* Zlepšena bezpečnost klientu

* Limit objektů navýšen na 400

* Přidána funkce HTTP

 

SA-MP 0.3c

Datum vydání: 29.12.2010

* Možnost surfování na vozidle

* Přidány nové částicové objekty (oheň, ...)

* Možnost ovládání světel a motoru vozidel.

* Možnost měnit barvu textu v Dialogu nebo chatu.

 

SA-MP 0.3d

Datum vydání: ??.??.????

* Přidáná funkce PlayAudioStreamForPlayer

* Možnost zobrazit pomocí TextDrawu různé symboly (mapa, karty, ...) viz ZDE

* Přidány klávesy KEY_YES (Y), KEY_NO (N), KEY_CTRL_BACK (H)

* Hra se nepozastaví při odchodu do menu (ESC)

* Limit objektů zvýšen na 1000

* Limit pickupů zvýšen na 4096

* Možnost odstranit ze hry jakýkoli objekt

 

 

2) Pawno

Nejdřív vysvětlím, jaký je rozdíl mezi "Pawno", "Pawn" a "pwn".

 

Pawn - scriptovací jazyk, který se využívá pro tvorbu SA:MP a CS módů.

Pawno - editor, ve kterém se vytváří scripty v jazyku Pawn

pwn - koncovka Pawn souboru.

 

To, jak se tvoří pawn scripty se naučíte v dalších návodech.

 

Include - soubor s koncovkou .inc, který si můžete "importovat" do scriptu, script v něm bude součástí vašeho scriptu. Includy najdete ve složce "Pawno\include". Dávejte si pozor, aby tyto include byly pro stejnou verzi, jakou používáte verzi serveru. Include si můžete vytvořit i vlastní, ale to je až pro pokročilejší.

 

Mód/FS, který si chcete dát na server musí mít ale koncovku .amx. Toho docílíte tak, že si v Pawnu otevřete Váš soubor a kliknete na F5. V dobrém případě Vám proběhne kompilace bez problémů a vytvoří se Vám soubor "název.amx". V tom horším při kompilaci vyskočí chyby nebo varování. To znamená, že je něco špatně. Pro úspěšnou kompilaci musí být script bez chyb a abyste měli zaručenou funkčnost, tak by měl být i bez varování. Takže když Vám vyskočí nějaké chyby, nebojte se a snažte se je vyřešit. Jak řešit konkrétní chyby najdete v návodu, který později taky sepíšeme.

 

Zatím vše, kdybyste měli nějaké otázky, pište do odpovědí.

Hodnocení není nutné. :)

 

 

Hodnocení není nutné ele je nutne lebo chces pomahat nam ktory neviedia o pawne skoro nic :clap: :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
CAute takze chcel som sa spitat ako spravim v pawne abi som videl hracov na mape mini mape??prosím

Když se naučíš správně gramaticky psát, pak se teprv budeme s tebou o něčem bavit.. :)

Link to comment
Share on other sites

pekne len jak odstanim objekty?? je aj na 03d nejake MTA alebo neco??

 

DestroyObject ? a pokud myslíš ty co už sou jako gta tak RemoveBuildingForPlayer

Link to comment
Share on other sites

pekne len jak odstanim objekty?? je aj na 03d nejake MTA alebo neco??

 

DestroyObject ? a pokud myslíš ty co už sou jako gta tak RemoveBuildingForPlayer

 

DestroyObject toto slovo poznam.ale kde ho najdem ako jak ho vytvorim??....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...