Jump to content

c/c++ [C++] Hra Lizard (had v mém podání)


mimic

Recommended Posts

Zdravim všechny,

už dlouho jsem z mé tvorby nic nepřidal, tak abych to opět lehce oživil, tak přidávám mého hada, co jsem dělal tento víkend :d

 

Název hry: Lizard

 

Veškeré informace o hře, co to je, jak se to hraje a tak vůbec si můžete přečíst zde:

 

{L_IMAGE}

 

Obrázek ze hry najdete zde:

 

{L_IMAGE}

 

Stáhnou hru můžete zde:

DOWNLOAD v1.0

DOWNLOAD v1.2

 

Změny ve verzi 1.2:

[!] opraveno ovládání hada, už nelze změnit směr na opačnou stranu (z leva do prava, z hora dolů a opačně)

[!] opraven uplynulý čas, nyní už funguje jak má

[+] přidána možnost pozastavit hru stiskem klávesy "P"

[*] opraveno pár diakritických chyb a překlepů

[*] z tabulky statistiky odstraněn text délky hada (přišlo mi to zbytečný).. samozřejmě v hlavním okně je ponechán

 

PS: Pokud tam najdete nějakej bug, tak mi ho sem napiště... bych to aspoň opravil aby to bylo kompletní, páč druhou verzi zatím neplánuju

 

Takže enjoy! =)

Link to comment
Share on other sites

Jen bych dodal, že pokud někdo máte Chrome, tak on z nepochopitelnýho důvodu při stahování hlásí, že se jedná o škodlivý kód, takže to ignorujte (jen aby jste se nelekli) proto :opera:

Link to comment
Share on other sites

To s tím, jak had narazí do sebe při tom opačným směru, tak na to jsem taky už koukal, to pak opravim a hlavně jsem narazil na bug, že uplynulý čas nějak nejde od zvýšení levelu + pár diakritických chyb tam je.. takže očekávejte v pátek+ opravnej update :) Když už, tak chci, aby to bylo bez chyb

 

ParadoXX: já osobně to hraju spíš na insane-deadly, mi přijde nejlepší

Link to comment
Share on other sites

Mám dotaz. Dalo by sa niečo takéto zhotoviť v C# 2008?

Jasně, tam můžeš rovnou využít třeba XNA framework a můžeš si to lehce i otextůrovat třeba

Link to comment
Share on other sites

Vypadá to hodně dobře. :) Jen mi tam docela schází tlačítko Pause :) určitě se hodí. Pak ještě ta chybka jak psal kazlík že pokud dám šipku dolu když jde had nahoru tak se ukončí hra. Ale rozhodně dobrá práce :) mě se to líbí :)

Link to comment
Share on other sites

Vypadá to hodně dobře. :) Jen mi tam docela schází tlačítko Pause :) určitě se hodí. Pak ještě ta chybka jak psal kazlík že pokud dám šipku dolu když jde had nahoru tak se ukončí hra. Ale rozhodně dobrá práce :) mě se to líbí :)

hmm to s tou pauzou mě nanapadlo, možni přidám do wish listu pro update

 

PS: Je tam ještě jeden bug, ale to spíš beru jako feature... je to sice šance 1:600, ale pokud budete mít to štěstí, tak se můžete spawnout na skále, takže chudák had.. hned po startu umře (spadne ze skály) :d Toto jsem neopravoval, mi přišlo ftipný ^.^

Link to comment
Share on other sites

Mort: Bug to není, had jde pouze výchozím směrem a ten je v pravo, přislo mi divný, když by si nevybral směr, tak by si zůstal stál na místě... ta pravá strana je přeci jenom taková zaběhlá už i z jiných her

 

killbill: zvuky a pod. v plánu bylo, ale bohužel nejdou skompilovat společně s binárkou, takže by museli být externě (třeba ve složce), takže jsem tento nápad opustil (plánoval jsem náhrat i vlastní zvuky přes mikrák)

Link to comment
Share on other sites

Pěkné, mám několik dotazů -

 

1) Je to čisté C++ s nějakou knihovnou(popř. jakou) a nebo je to C++/CLI?

 

2) Jak jsi řešil pohyb hada a políčka? Enum s typem políčka a dvourozměrné pole pro pohyb? Nebo nějak jinak?

 

Jinak je to pěkné, akorát mi tam vadí ta czenglish. Good Work!

Link to comment
Share on other sites

Pěkné, mám několik dotazů -

 

1) Je to čisté C++ s nějakou knihovnou(popř. jakou) a nebo je to C++/CLI?

 

2) Jak jsi řešil pohyb hada a políčka? Enum s typem políčka a dvourozměrné pole pro pohyb? Nebo nějak jinak?

 

Jinak je to pěkné, akorát mi tam vadí ta czenglish. Good Work!

1) pro vykreslení okna využívám Qt knihovnu

2) ani jedno... herní oblast jen jen vykreslená a pohyb hada je přes souřadnicovej systém

 

jinak ta czenglish je akorát to help, tam je moc textů a zas tak dobrej v En. nejsem a překládat přes google mi přislo zvrhlý no

Link to comment
Share on other sites

Dal by si kód? Rád by som vedel ako sa to vôbec robí, aneb moja kniha C++ je len na základy.

Řekněme, že 1400 řádků se mi sem kopírovat nechce :)

Link to comment
Share on other sites

Pěkné, mám několik dotazů -

 

1) Je to čisté C++ s nějakou knihovnou(popř. jakou) a nebo je to C++/CLI?

 

2) Jak jsi řešil pohyb hada a políčka? Enum s typem políčka a dvourozměrné pole pro pohyb? Nebo nějak jinak?

 

Jinak je to pěkné, akorát mi tam vadí ta czenglish. Good Work!

1) pro vykreslení okna využívám Qt knihovnu

2) ani jedno... herní oblast jen jen vykreslená a pohyb hada je přes souřadnicovej systém

 

jinak ta czenglish je akorát to help, tam je moc textů a zas tak dobrej v En. nejsem a překládat přes google mi přislo zvrhlý no

 

Samozřejmě to chápu, ale přes ten Google je to fakt zvrhlé :-) Jinak, když jsem hada dělal poprvé, řešil jsem to také přes souřadnice, ale potom jsem to udělal přes dvourozměrné pole a zjistil, že je to mnohem lepší řešení, nakonec je ale nejlepší XNA, pokud se nechceš patlat s pointery a některými zbytečnostmi např. v OpenGL, DirectX nebo SDL/Allegro, tak potom je XNA ideální.

Link to comment
Share on other sites

Pěkné, mám několik dotazů -

 

1) Je to čisté C++ s nějakou knihovnou(popř. jakou) a nebo je to C++/CLI?

 

2) Jak jsi řešil pohyb hada a políčka? Enum s typem políčka a dvourozměrné pole pro pohyb? Nebo nějak jinak?

 

Jinak je to pěkné, akorát mi tam vadí ta czenglish. Good Work!

1) pro vykreslení okna využívám Qt knihovnu

2) ani jedno... herní oblast jen jen vykreslená a pohyb hada je přes souřadnicovej systém

 

jinak ta czenglish je akorát to help, tam je moc textů a zas tak dobrej v En. nejsem a překládat přes google mi přislo zvrhlý no

 

Samozřejmě to chápu, ale přes ten Google je to fakt zvrhlé :-) Jinak, když jsem hada dělal poprvé, řešil jsem to také přes souřadnice, ale potom jsem to udělal přes dvourozměrné pole a zjistil, že je to mnohem lepší řešení, nakonec je ale nejlepší XNA, pokud se nechceš patlat s pointery a některými zbytečnostmi např. v OpenGL, DirectX nebo SDL/Allegro, tak potom je XNA ideální.

Abych řekl pravdu, tak dělat to přes matici mi přijde jako blbost, tady musíš překreslovat obraz dle rychlosti hada a aby to neustále cyklilo v matici je blbost, to musi mnohonásobně vytížit CPU, kór když tam nemáš jenom hada, ale i jiný prvky, kde kontroluješ kolizi... jediná možnost, co mě teď napadá je, že kdyby si měl teda tu matici herního pole, tak pro každý políčko uchovávat všechno, jak hada, jídlo,popř. jinej objekt, jinak by to nemělo smysl, ale zas matice bude o velikosti 600, takže pokud by rychlost hada byla např. 100ms, tak každých 100ms a míň procházet pole o 600 prvcích je taky něco... pokud máš malou plochu, tak ok, ale pro větší plochu jako mám třeba já, je to náročnější pro výpočet

Já mám jen pole, kde mám pouze aktuální souřadnice hada a toho vykresluju a ostatní prvky jako jídlo,skály jsou v separátních polích, kde se vytvářej jen jednou a pak jen vykreslujou... jedinej problém byl s kolizí, tam to mám teď řešený trochu blbě, páč pro každej objekt (jídlo/skála) mám cyklus, ale tohle se mi už předělávat nechce, páč bych musel předělet skoro vše, to už mi přijde i lepší udělat novou hru :d

Co se týče toho XNA, tak tam jsem to dělal, ale nevim.. radší v C++.. osobně mi pointery nevaděj a patlat se s tim chci :d

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...