Jump to content

návod TextDraw - Základy


Recommended Posts

Textdraw

 

 

 

Čo by ste mali vedieť.

- Maximálna dlžka textdrawu je 800 znakov (characters).

     - Prekročenie tejto hranice môže viesť ku spadnutiu hry (crash).

- Text textdrawu nesmie byť prázdny.

     - Táto chyba môže viesť ku spadnutiu hry (crash)

     -  Vyriešnie problému "_" (používajte _ (medzerník), ukáže sa to ako medzera)

- V texte sa nezobrazí diakritika.

Súradnice.

- Súradnice sa určujú pomocou formátu x,y

    - Ak je súčasť textu mimo obrazovku (mimo súradníc x,y) tak sa váš text nezobrazí.

 

 

Ukážka.Číslice 240.0,580.0 sú v tomto prípade súradnice.

TextDrawCreate(240.0,580.0,"Defaultny textdraw");

Vytvárame prvý textdraw.

 

Nahor nad Main()

new Text:prvytextdraw; 

OnGameModeInit(), 240.0,580.0 sú súradnice

public OnGameModeInit()
{
prvytextdraw = TextDrawCreate(240.0,580.0,"Defaultny textdraw");
return 1;
}

Rozšírené funckie.

public OnGameModeInit()
{
prvytextdraw = TextDrawCreate(240.0,580.0 , "Defaultny textdraw");
TextDrawFont(prvytextdraw , 3);
TextDrawColor(prvytextdraw , 0xff0000FF);
TextDrawSetOutline(prvytextdraw , 1);
TextDrawSetProportional(prvytextdraw , true);
return 1;
}
 
 

               

- Font (TextDrawFont.Viac)

 

clipboard01vu9.png

 

- Farba

     - Určíme hex farbu/y (colors.Viac)

 

- Outline (Pridá čierny obrys textu.Viac)

     - TextDrawSetOutline(prvytextdraw , 1);

 

- Proportional (Užitočné pri použití TextDrawLetterSize.Viac)

 

Vyditelnosť.

 

 

Zobrazenie textdrawu.Viac

public OnPlayerConnect(playerid)
{
   TextDrawShowForPlayer(playerid,prvytextdraw);
}

Skryťtie textdrawu.Viac

public OnPlayerConnect(playerid)
{
    TextDrawHideForPlayer(playerid,prvytextdraw);
}
 
 

Užitočné.

 

- Online textdraw creator/editor

         - BSN

- InGame textdraw creator/editor

         - Zamaroth

         - IPLEOMAX

- Texdraw všeobecne

         - SA-MP wiki

 

 

 

 

 

Nechcelo sa mi vypisovať všetky funkcie, iba tie základné.V prípade nutnosti viac funkcií kliknite na tento odkaz.

Link to comment
Share on other sites

- Text textdrawu nesmie byť prázdny.

     - Táto chyba môže viesť ku spadnutiu hry (crash)

     -  Vyriešnie problému "_" (používajte _ (medzerník), ukáže sa to ako medzera)

Nesouhlas text draw může byt prázdny a nic se nestane . . .

Link to comment
Share on other sites

 

- Text textdrawu nesmie byť prázdny.

     - Táto chyba môže viesť ku spadnutiu hry (crash)

     -  Vyriešnie problému "_" (používajte _ (medzerník), ukáže sa to ako medzera)

 

Nesouhlas text draw může byt prázdny a nic se nestane . . .

 

 

 

Není pravda, pokud použiješ prázdný text draw a pak s ním budeš pracovat, hra může crashnout...

Link to comment
Share on other sites

 

- Text textdrawu nesmie byť prázdny.

     - Táto chyba môže viesť ku spadnutiu hry (crash)

     -  Vyriešnie problému "_" (používajte _ (medzerník), ukáže sa to ako medzera)

 

Nesouhlas text draw může byt prázdny a nic se nestane . . .

 

 

Tak to vyskúšaj a uvidíme.

Link to comment
Share on other sites

Co to je za navod ? Prectu si prvni vetu a uz ta je spatne :d

Maximální délka textu v textdrawu je 1024 znaku a pro barevny text (pouzivajici barvy ~) je to 256 znaku

Pri prekroceni tohoto limitu hrozi crash.

 

V textdrawu se zobrazi diakritika, pokud mas ve hre nahranou prislusnou mapu znaku. Nainstaluj si cestinu, pripoj se na SP a dej /help > nastaveni > diakritika v textdrawech zapnuto

 

Dulezita informace, kterou jsi nesdelil je, jak ty souradnice funguji. Tedy ze funguji jinak nez klasicky tj..

Textdraw_map.png

souradnice 0,0 jsou v levo nahore a ne v levo dole, jak by kazdy ocekaval...

Link to comment
Share on other sites

Aha, to je pravda..
Ja som zvyknutý na to, že začínam (či už z fyziky, alebo z obrazoviek) z rohu...
Ale tá debilná mapa GTA SA má [0,0] v strede! Kto by to povedal? :d :d.
Som si to neuvedomil, že vlastne tá mapa to má "dobre" a že obrazovka je divná :d :d.
PS Atomas, z toho obrázka sa nedá určiť či východzia poloha je dole či hore xD.

Link to comment
Share on other sites

Aha, to je pravda..

Ja som zvyknutý na to, že začínam (či už z fyziky, alebo z obrazoviek) z rohu...

Ale tá debilná mapa GTA SA má [0,0] v strede! Kto by to povedal? :d :d.

Som si to neuvedomil, že vlastne tá mapa to má "dobre" a že obrazovka je divná :d :d.

PS Atomas, z toho obrázka sa nedá určiť či východzia poloha je dole či hore xD.

Je to tam videt, podivej se kam ukazuji sipky, ukazuji ho leveho horniho rohu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...