Jump to content

[Tut] Proměnné - Základ [*]


Hip

Recommended Posts

  • Globální moderátor

Proměnné



Obtížnost: obtiznost_1.jpg

Obsah

  • Úvod
  • Proměnné
  • Operátory
  • Příklad

Úvod

Proměnná se využívá nejvíce ze všeho v pawn. Tvoří se příkazem new nebo static. Dá se jí nastavit jakákoliv hodnota a velikost. Dá se do ní zapsat text a pak ho někde vytáhnout.

Proměnné

Je několik datových typů proměnných tady jsou 3 nejzákladnější:

integer (celé číslo)
boolean (logický hodnota 1 (true) /0 (false))
Float (desetiné číslo)

new - základní příkaz pro vytvoření

bool:- nastavení datového typu (výchozí datový typ - integer (int))

Neco - Název proměnné - případně bool: před název nebo Float:

[256] - velikost pole pro zapisování

; - Konec příkazu

Celé:
 

new Neco[256];
new bool:Neco;
new Float:Neco;

Operátory

Operátor je znak pro matematickou operaci. Dají se normálně využívat při počítání s proměnnými ale i s normálními čísly.

+ sčítání
- odčítání
* násobení
/ dělení
++ přičte 1 k proměnné
-- odečte 1 od proměnné

pokud se k jedné proměnné přičítá druhá musí se za operátor zapsat znamínko =


Dále se dá vytvořit rovnou s textem:

new Něco[][] = {"Hodnota 0", "Hodnota 1", "Hodnota 2"};

Příklad



new XXX[128];
XXX = "Text o maximální délce 128 znaků";
SendClientMessage(playerid,0xFFFFFF,XXX);

Vypíše: Text o maximální délce 128 znaků
 

new XXX[2]
new SSS;
XXX[0] = 8;
XXX[1] = 4;
SSS = XXX[0] + XXX[1];

SSS = 12
 

new XXX[][] = {"Hodnota 0", "Hodnota 1", "Hodnota 2"};
new nazev = 2;
new text[128];
format(text,sizeof(text),"Text: %s",XXX[nazev]);

Vypíše: Text: Hodnota 2
 

new x1 = 5;
new x2 = 0;
new x2++;
x1 += x2; //nahrazeno x1 = x1 + x2;

x1 má hodnotu 6
 

new bool:XXX; //základní hodnota je false/0
XXX = true;
if(XXX) //podmínka je splněna
if(XXX == true) //podmínka je splněna
if(XXX == false) //podmínka není splněna
new Float:XXX,Float:SSS; //new je možné kumulovat do sebe pomocí čárky
new HHH;

XXX = 5.37; // Hodnota bude 5.37 (Pro desetinou čárku se používá tečka)
SSS = 5; // Hodnota bude 5.0
new HHH = 4.2; // Pokud se nemýlím bude to házet chybu

Do proměnné se dá zapsat téměř cokoliv a velmi často se využívá. Stačí zapojit mozek a dá se všechno :)

 

Návod označen jako platný

Ten to návod byl označen jako platný.Návod může být kdykoli označen jako nevhodný či neplatný

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

new XXX[2];

new SSS;

 

XXX[1] = 8;

XXX[2] = 4;

SSS = XXX[1] + XXX[2];

 

Tu máš chybu.

 

Index polí, teda to čo je v hranatej zátvorke, začína nulou. Teda dvojprvkové pole (new XXX[2]) má prvky XXX[0] a XXX[1].

Takže:

 

XXX[0] = 8;

XXX[1] = 4;

SSS = XXX[0] + XXX[1];

Link to comment
Share on other sites

no celkem jsem našel hodne chyb. v proměne nesmí byt DiaKritika .
 

 
new Něco[256]; Chyba
new bool:Něco; Chyba
new Float:Něco; Chyba 

new Něco[][] = {"Hodnota 0", "Hodnota 1", "Hodnota 2"}; Taky chyba.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...