Jump to content

návod [Tut] Jak Vytvořit Pickup


Guest ĐragoN_Cz

Recommended Posts

Jak vytvořit pickup
Obtížnost : award-star-gold-3-icon.pngaward-star-silver-3-icon.pngaward-star-silver-3-icon.pngaward-star-silver-3-icon.pngaward-star-silver-3-icon.png

Zdravím, takže jsem se rozhodl vytvořit pro Vás takový menší TuT, jak vytvořit pickup.
Začneme vysvětlením, co to takový pickup je a k čemu se dá použít.

Co je to pickup? Jak ho použít?
Pickup je v podstatě létající objekt, sloužící jako ukazatel pozice. Může být použit v podstatě na nemalé množství možností. Např. :

  • Warp - přesun do interiéru a zpět, přesun z místa A do místa B
  • Odměna - pickup sloužící jako skrytá odměna, která slouží jako odměna pro hráče, který odměnu našel ( např. peníze, zbraně + munice, zdraví, vesta, atd )
  • Menu - pickup můžeme použít také jako menu u nějakého povolání, nebo jako ovládací panel u bran, mostů, závor a podobně



CreatePickup
[color=#000000]balik = CreatePickup(1242, 2, 1503.3359, 1432.3585, 10.1191, -1);[/color]

balik - Název použitého pickupu
1242 - ID použitého pickupu - Kopletní seznam možných pickupů najdete
zde.
2 - Číslo stylu pickupu - viz. vysvětlení níže.
1503.3359 - Souřadnice X
1432.3585 - Souřadnice Y
10.1191 - Souřadnice Z
-1 - Virtual World - virtuální svět ( -1 - pro všechny, 1 - pro hráče, co jsou ve Virtual World 1 )





Styly pickupu

( original popis najdete zde )

IDVýznam0Pickup se nezobrazí/nezobrazuje.1Nedá se vzít, existuje po celou dobu (vhodné pro dokončení scriptu pickupu použitím OnPlayerPuckUpPickup).2Respawn pickupu, po určité době.3Respawn pickupu, po umrtí hráče.4Zmizí krátce po vytvoření.5Zmizí krátce po vytvoření.8Nemá žádný vliv, zmizí automaticky.11Vybuchne několik sekund poté, co byl vytvořen (bomba?).12Vybuchne několik sekund poté co byl vytvořen.13Pomalu sestupuje k zemi.14Funguje pouze tehdy, pokud je hráč ve vozidle.15Respawn pickupu, po umrtí hráče.19Nemá žádný vliv (informační ikony?).22Respawn pickupu, po umrtí hráče.23Nezmizí po sebrání.





Nyní samotný návod
  • Připojíme se na jakýkoliv server (localhost, nebo na nějaký od hostingu).
  • Půjdeme na místo, kde chceme mít pickup.
  • Zadáme příkaz /save - tím se Nám uloží souřadnice do PC - Dokumenty/GTA San Andreas User Files/SAMP/savedpositions.txt
  • Otevřeme soubor savedpositions.txt, ve kterém najdeme řádek s požadovanými souřadnicemi (vysvětleno níže)



Vysvětlivky ( AddPlayerClass, AddStaticVehicle )
  • AddPlayerClass - Tato funkce Nám udává pozici postavy hráče.

 

AddPlayerClass(0, 1958.33, 1343.12, 15.36, 269.15, 26, 36, 28, 150, 0, 0);

  • 0 - ID skinu hráče ( 0 - 299 )
  • 1958.33 - Souřadnice X
  • 1343.12 - Souřadnice Y
  • 15.36 - Souřadnice Z
  • 269.15 - Úhel/rotace spawnu ( používá se při connectu )
  • 26 a 36 - ID Zbraně 1 + munice
  • 28 a 150 - ID Zbraně 2 + munice
  • 0 a 0 - ID Zbraně 3 + munice

 

 

  • AddStaticVehicle - Tato funkce Nám naopak udává pozici vozidla, ve kterém hráč pozici uložil

 

AddStaticVehicle(520, 2109.1763, 1503.0453, 32.2887, 82.2873, 0, 1);





Nyní samotný code

Vytvoříme si proměnnou.
new balik; // proměnná pro samotný pickup

Do public OnFilterScriptInit() / OnGameModeInit() - ( Záleží zda děláte FS nebo GM ) vložíme:

balik = CreatePickup(1242, 2, 1503.3359, 1432.3585, 10.1191, -1);

Dále musíme do pwn code zapsat, co pickup s ID "balik" bude dělat.
To uděláme tak, že do public OnPlayerPickUpPickup() vložime:

if( pickupid == balik) {
GivePlayerWeapon(playerid, 27, 160);
SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, "[ {00FF00}!{FFFFFF} ] Našel jsi Combat brokovnici se 160 náboji!");
return 1;
}



PŘEČTĚTE SI TAKÉ: Jak zabránit prohazování akcí v pickupech


To je asi vše, co bych Vám mohl říct o pickupech.
Doufám, že se Vám TuT líbí a že někomu pomůže pochopit, jak vlastně pickup funguje. :)

Hodnoťte, kritizujte, nadávejte. Prostě cokoliv, co Vás napadne.

 

 

Návod označen jako platný

Ten to návod byl označen jako platný.Návod může být kdykoli označen jako nevhodný či neplatný

Link to comment
Share on other sites

public OnPlayerPickUpPickup(playerid,pickupid) // Zde jsou rozdělený jednotlivý pickupy/balíčky co mají udělat když na něj někdo stoupne
{
   if( pickupid == balik) // Balík, dá hráči, po stoupnutí na pickup, zbraň 27 - brokovnici
   {
      GivePlayerWeapon(playerid, 27, 160); // 27 = ID zbraně | 160 = počet nábojů
      SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, "[ {00FF00}!{FFFFFF} ] Našel jsi Combat brokovnici se 160 náboji!");
}

 

Chybí ti } a měl by tady ještě být return před oběma závorkami. Pokud bude nováček dělat více pickupů, zbytečně bude procházet celý callback. Jinak dobré.

sakra toho sem si nevšiml :mrgreen: díky

Link to comment
Share on other sites

Dost dobře popsaný,jen nechápu proč je to ve ''Všechno možné''

jako Obyč. Uživatel nemůžu postovat sví TuTy do sekce Návody :) to mužou jen modíci něbo ti co sou v PWN na vyšší úrovni :) snad se to tam ale dostane :d

jinak díky :)

Link to comment
Share on other sites

Dost dobře popsaný,jen nechápu proč je to ve ''Všechno možné''

jako Obyč. Uživatel nemůžu postovat sví TuTy do sekce Návody :) to mužou jen modíci něbo ti co sou v PWN na vyšší úrovni :) snad se to tam ale dostane :d

jinak díky :)

 

Můzeš do sekce "Ostatní návody", pokud se tady nic nezměnilo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 5 months later...

Ahoj lze využít význam id (Myslím to co dělá např. že se to respawne po určité době.) Potrebuji ID 14 s 23 dohromady. Lze toto nějak udělat?

 

Děkuji za odpověď ee_pepa :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...