Jump to content

Návod


B8xer

Recommended Posts

Návod


Takže ukážeme si ako urobit Návod pri prvom spušteni.

 

Takže teoreticka časť:

1.Urobíme si promenu.

2.Do OnPlayerSpawn dáme podmienku ak sa ta promena nerovná 1 tak sa návod nezobrazý.

3.Ked budeme mať návod cez dialog tak do OnDialogResponse dáme dalsie dialogy to už si dorobíťe.

4.A promenu si uložíme.

 

Praktická časť:

Niekde hore:

new bool:navod[MAX_PLAYERS];

- toto je promena.

Do OnPlayerSpawn:

if(navod == false){

- Podmienka ak sa nebude rovnat promenna navod 1

navod[playerid] = true;

- nastavime navode true (pravda)

ShowPlayerDialog(playerid,ID,DIALOG_STYLE_MSGBOX,"Navod","Toto je navod","Pokracovat","Zrusit");

- Tu vivolame dialog ID si doplnte svojim id dialogu ake chcete

playerid - komu sa ma dialog zobrazit

ID - id dialogu

DIALOG_STYLE_MSGBOX - Aky styl dialogu

"Navod" - nadpis na dialogu

"Toto je navod" - text dialogu

"Pokracovat" - tlacidlo 1

"Zrusit" - tlacidlo 2

}

- Koniec podmienky

 

Do OnDialogResponse:

 

if(dialogid == ID)

- Tu dajte id dialogu OnPlayerSpawn

{

- zaciatok podmienky

if(response == 1)

- Ak stalaci tlacidlo Pokracovat

{

- zaciatok podmienky

ShowPlayerDialog(playerid,ID,DIALOG_STYLE_MSGBOX,"Navod","Toto je 2 krok navodu","Pokracovat","Zrusit");

Tu vivolame dialog ID.Tu dajte ine ID dialogu.

}
}

Koniec podmienok

 

A ešťe ukladanie:

Dini:

Save:

dini_IntSet(file[playerid], "Navod", navod);

file[playerid] je promenna vášho súboru takže si to dajte na toku aku máťe vy

Load:

navod = dini_Int(file[playerid], "Navod");

file[playerid] je promenna vášho súboru takže si to dajte na toku aku máťe vy


 

Ak chceťe ešťe viac krokov tak si to doplnťe.A nemusíťe tu zakladať helpy :d

Link to comment
Share on other sites

  • Globální moderátor
pěkný dávám 8/10 je to takový celý nepřehledný a [TuT] znamená že to co píšeš je návod

Ty máš s těma návodama zkušenosti viď? ;)

a sakra někdo mě už zná :d ale jinak píšu návody jen na to co tu ještě není ;)

Link to comment
Share on other sites

no jako tut bych si to predstavoval jinak tohle je jen apro Copy'N'Pasters ale tak 5/10

Ale Mam tam aj teoreticku cast a prakticku znazil som sa to pisať tak aby to bolo No-copy.jak to uz mam napisať zeby to nebolo na copy?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrátor

no zalezi na writerovi nekdo jako tut bere ze to cele okopci ja bych to asi psal tak aby to skopcit neslo spis teoreticky vsechno ale rikam to zalezi na nazoru kazdyho individualne

Link to comment
Share on other sites

Niekde hore:

new navod;

- toto je promena.

Tady tímto bych se tady vůbec nezabýval, každý pawner začátečník by si měl dokázat vytvořit proměnnou. Takže podle mě zbytečné, navíc místo typu integer bych použil boolean, přece jen máš pouze hodnoty true/false

 

 

Do OnPlayerSpawn:

if(navod != 1){

- Podmienka ak sa nebude rovnat promenna navod 1

ShowPlayerDialog(playerid,ID,DIALOG_STYLE_MSGBOX,"Navod","Toto je navod","Pokracovat","Zrusit");

- Tu vivolame dialog ID si doplnte svojim id dialogu ake chcete

}

- Koniec podmienky

Opět, nemá cenu to takhle psát, podmínky základní věc, je tu na ně plno tutoriálů.

Pokud už píšeš takto celou funkci, tak zdůrazni parametry, které si mají samotní uživatelé tohoto tutoriálu doplnit. Druhá možnost je ta, že postneš akorát odkaz na wiki a oni si to doplní sami. No a ty závorky, zas tak pečlivej nemusíš být. ;)

 

Do OnDialogResponse:

 

navod++;

- Pridame do promenny navod 1.

No a kdyby jsi využíval ten boolean, tak tady vůbec nemusíš přičítat hodnotu, stačilo by pouze, kdyby jsi u toho zobrazení dialogu v OnPlayerSpawn nastavit hodnotu na true, tu by jsi také ale musel použít v podmínce. A ještě něco, pokud chceš, aby se to každému hráči zobrazilo pouze 1x, musíš si vytvořit proměnnou s polem pro každého hráče zvlášť.

 

dini_IntSet(file[playerid], "Navod", navod);

Load:

navod = dini_Int(file[playerid], "Navod");

No a tady je další kámen úrazu, co když nebudu mít nadefinovanou proměnnou file? Pak to bude házet errory no a je tu o dalších 10 zbytečných příspěvků "help undefined symbol...." navíc.

 

 

Není to špatné, ale nějáké ty mouchy to má, zkus to opravit.

Link to comment
Share on other sites

":y4n6x2ux]
Niekde hore:

new navod;

- toto je promena.

Tady tímto bych se tady vůbec nezabýval, každý pawner začátečník by si měl dokázat vytvořit proměnnou. Takže podle mě zbytečné, navíc místo typu integer bych použil boolean, přece jen máš pouze hodnoty true/false

 

 

Do OnPlayerSpawn:

if(navod != 1){

- Podmienka ak sa nebude rovnat promenna navod 1

ShowPlayerDialog(playerid,ID,DIALOG_STYLE_MSGBOX,"Navod","Toto je navod","Pokracovat","Zrusit");

- Tu vivolame dialog ID si doplnte svojim id dialogu ake chcete

}

- Koniec podmienky

Opět, nemá cenu to takhle psát, podmínky základní věc, je tu na ně plno tutoriálů.

Pokud už píšeš takto celou funkci, tak zdůrazni parametry, které si mají samotní uživatelé tohoto tutoriálu doplnit. Druhá možnost je ta, že postneš akorát odkaz na wiki a oni si to doplní sami. No a ty závorky, zas tak pečlivej nemusíš být. ;)

 

Do OnDialogResponse:

 

navod++;

- Pridame do promenny navod 1.

No a kdyby jsi využíval ten boolean, tak tady vůbec nemusíš přičítat hodnotu, stačilo by pouze, kdyby jsi u toho zobrazení dialogu v OnPlayerSpawn nastavit hodnotu na true, tu by jsi také ale musel použít v podmínce. A ještě něco, pokud chceš, aby se to každému hráči zobrazilo pouze 1x, musíš si vytvořit proměnnou s polem pro každého hráče zvlášť.

 

dini_IntSet(file[playerid], "Navod", navod);

Load:

navod = dini_Int(file[playerid], "Navod");

No a tady je další kámen úrazu, co když nebudu mít nadefinovanou proměnnou file? Pak to bude házet errory no a je tu o dalších 10 zbytečných příspěvků "help undefined symbol...." navíc.

 

 

Není to špatné, ale nějáké ty mouchy to má, zkus to opravit.

 

Dik Opravene

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...