Jump to content

Directives - if, elseif, else, include


Patrony

Recommended Posts

V druhé části kapitoly Directives vám ukážu práci s podmínkami

if

else if

else

endif

include


if


Podmínka kterou asi všichni znáte.

Zápis:

#define LIMIT 10

 

#if LIMIT < 10

#error Limit příliš nízký

 

je to stejné jako kdybychom použili zápis

 

if (LIMIT < 10)

#error Limit příliš nízký

 

Pod #if LIMIT < 10 může být dále libovolný kód a tato podmínka zahrnuje vše co je pod ní

např.:

#if LIMIT < 10

print("limit je menší než 10");

public OnGameModeInit()

{

SetGameModeText("Blank Script");

return 1;

}

V tomto případě by se public OnGameModeInit načetl jen pod podmínkou, že LIMIT < 10. To je ale nežádoucí.

Od toho je zde endif

Dává se tam, kde chceme ukončit podmínku:

#if LIMIT < 10

print("limit je menší než 10");

#endif

public OnGameModeInit()

{

SetGameModeText("Blank Script");

return 1;

}

Nyní se nám public OnGameModeInit načte i přesto, že bude LIMIT < 10.


else a elseif


Těmto dvěma podmínkám musí předcházet if, a jejich význam je "nebo", "jinak"

 

Např.:

#define MAX 8

#define MIN (2*4)

#if MIN < MAX

print("vše v pořádku");

#elseif MIN == MAX

print("Minimum se rovná maximu!");

#else

#error Minimum je vetsi nez maximum!

#endif

Pokud používáte funkce jako print apod., musíte mít celou podmínku v public


include


Pomocí include můžeme číst a používat kód z jiných souboru v našem modu

Existuje více typů zápisu

1. Přímo k souboru

#include "C:/Program Files/file.pwn"

takto bude číst pawno ze souboru file.pwn, který je ve složce Program Files na našem disku

2. ze složky include v pawnu

#include "file.pwn"

takto bude číst pawno soubor file.pwn, který je ve složce include "\pawno\include"

 

3. ze složky source ve složce include v pawnu

#include "source/file.pwn"

takto bude číst pawno soubor file.pwn, který je ve složce source která je ve složce include "\pawno\include\source"

 

4. alternativní typ zápisu pro všechny

Místo uvozovek a koncovky můžeme jednoduše použít

#include

#include

 

Pawno čte více typů souboru jako .pwn, .txt, .inc apod.. Kam až sahají jeho meze netuším (obrázky bohužel nečte :d).


Související návody:

Link to comment
Share on other sites

Good TuT ....

sem nevěděl že jde udělat vlastní error v pawnu :d :D :d

 

to je neco pro tebe co? :d errory... "study" "lol"

Proč ?

Mě se to třeba hodí do includu, když překoná limit (třeba domů) vyhodí error ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Good TuT ....

sem nevěděl že jde udělat vlastní error v pawnu :d :D :d

 

to je neco pro tebe co? :d errory... "study" "lol"

Proč ?

Mě se to třeba hodí do includu, když překoná limit (třeba domů) vyhodí error ;)

 

 

protoze sem slysel ze lidem kazis pawno fatal errormy a pak nejde compiler xD

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...