Jump to content

Začínáme z pawnem aneb definace barvy


Veron

Recommended Posts

Zdravím vás, u druhé části mého několika dílného TuTovacího seriálu: Začínáme z pawnem. Dneska vám ukážu a popíšu definaci barev. U první části ( předchozí díl ) jsme si říkaly jak vytvořit příkaz, který vám po napsání dá zbraně. Tak ale my se pustíme do té definace. Horní část snad každého modu se většinou skládá z new(ů), definací, includů a fordwardů... My budeme používat deifne.

 

#define NAZEV_BARVY 0x******AA

 

rozliší co to vlastně je... je to new? definace?

zde si napište jak budete barvu vyvolávat. Já si většinou píšu COLOR_GREEN, COLOR_YELLOW ...

To je asi nejdůležitější část z definace. Je to nastavení barvy.

 

Teď vám ukážu jak takovou barvu nastavit. Sledujte:

Stáhněte si nějaký prográmek, třeba Photo Filter ( příde mi to jako nenáročný pěkný prográmek ). Zapneme si jej. V levém horním rohu dáme new, ok a pak v levo z palety barev si nějakou vybereme a vložíme na "papír". po té vememe tzv. kapátko ( kdo neví co to je je to v pravé liště nástrojů hned vedle bílé šipky ). Kapátkem najedeme na papír na určitou barvu a klikneme. V tom se nám zobrazí v liště ( pravé pod nástroji - odděleno čarou okénko ve kterém je napsán kód - vypadá asi takto: #000000, křížek je stejný ale místo nul budete mít asi jiné čísla a písmena. Skopírujeme si kod bez křížku a vložíme takto: 0x******AA ( místo ****** dejte ten skopírovaný kod) a vyjde vám asi toto: 0x000000AA ( je to černá barva ). Tak a máme nadefinovanou barvu. Teď ve zpráve ( SendClientM.....(playerid,BARVA,.... )

Dáme místo barva naše pojmenování. A je to, první část definace máme za sebou...

 

_______________________________________________________________________

 

Tedy 1. a poslední část. Pak se dá nastavit ještě jedna barva. Je to spíš když dáváte určitou barvu jen do jednoho příkazu ( myslím to tak že se barva neobjeví ve více příkazech ). V tu dobu je jednodušší si míso BARVA v SendClient...... dát: 0x******AA ( samozřejmě zase místo hvězdiček váš kod ) . A je to

_______________________________________________________________________

 

Dále existuje ještě nastavení 00 místo AA nakonci ale tím si zatím nezatěžujte hlavu. Prozatím to nepotřebujeme :)

_______________________________________________________________________

 

Myslím že se ještě dnes dočkáte další části. Takže se zatím mějte a čau!

Link to comment
Share on other sites

v kratkosti ...

new = nieco nove
define = nadefinovat

napr new kkt[128]; <-- to iste ako string[128];
alebo
#define SCM SendClientMessage  napr SCM(playerid, BUZERANT_COLOR, " HI ");

a ked uz

 

#define FARBA HEX

 

Vas nazov ktory budete vyuzivat...

 

farba v hex kode

 

napr

 

#define CERVENA 0xE10000AA

 

potom ked uz si mohol vysvetlit aj ~r~ ~y~ ~g~ atd... :)

 

[mpF_]SlipknoT...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...