Jump to content
  • 0

pomoc zcmd a sscanf


MainiiK

Dotaz

Zdravím,

 

Momentálně se teď snažím učit základy SAMP x PAWN, ale mám problém. Podle tutoriálů na internetu a různých webových stránek, jsem se dostal až k zcmd sscanf. Tyto soubory jsem úspěšně vložil do určených míst a vše ok.
Avšak, po sepsání módu, kdy jsem ho chtěl kompilovat, mi vždycky vyhodí aplikace tyto hlášky.

fatal error 100: cannot read from file: "zcmd"
fatal error 100: cannot read from file: "sscanf"
 
Popravdě, sám si už nevím rady a proto se ptám zde. Budu rád, když se najde ten problém.
 
Díky
Link to comment
Share on other sites

7 odpovědí na tuto otázku

Recommended Posts

  • 0
  • Globální moderátor

Ahoj, špatne to importuješ do scriptu. Jak přesně ten soubor importuješ a kde přesně máš ty soubory? 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ahoj,

děkuji moc za odpověď.

Prosím o vysvětlení jak myslíš "importovat".

Co se týče souboru, soubor "zcmd" mám v pawno/include. https://ctrlv.cz/oHMq

Co se týče souboru "sscanf", vzal jsem celou skupinu souboru co jsem s tím stáhnul a vložil jsem to do místa, kde je server.

V módu je mám zapsané jako normálně 

#include <a_samp>
#include <zcmd>
#include <sscanf>
 
 
 
Díky.
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Globální moderátor
před 2hodinami, MainiiK said:
#include <a_samp>
#include <zcmd>
#include <sscanf>

jop to je přesně importování co myslím. Pro začátek importuješ sscanf ale soubor se jmenuje sscanf2, takže to bych změnil. S tím zcmd nevím. Jsi si jistej, že se ti tahají includes ze správné složky? složka includes je relativní vůči pawncc (kompilátor) a ten se bere ze stejné složky co je pawno.exe Pokud si stáhneš defaultní souborovej systém, tak by to mělo být

  1. /pawno/includes/sscanf2...
  2. /pawno/pawno.exe
  3. /pawno/pawncc.exe

teoreticky se ti mohlo stát, že spouštíš pawno.exe z jiné složky než si myslíš. Zejména pokud otevíráš přímo soubor modu, pokud jsi si třeba stahoval čistej server a začal pracovat tam, ale pwn soubory jsou naindexovaný na původní pawno.exe co je někde jinde třeba.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Zkusil jsem odstranit "#include <zcmd>" a nechat tam pouze "#include <sscanf>" nebo #include <sscanf2">. Bohužel, chybu to píše stejnou jako u zcmd.

Zkusím ještě popsat mojí situaci. Třeba to pomůže. Chtěl jsem si udělat nějaký DEV server, kde budu testovat svoje nápady a abych tomu porozuměl. Localhost neboli SAMP Windows Server jsem si založit nemohl z důvodu, že kdykoliv jsem to stáhnul, prohlížeč automaticky stahování zablokoval z důvodu obsahu viru. Nemusí to přece tak být, ale člověk nikdy neví, ještě k tomu v dnešní době. Proto jsem šel na nějaká hosting, kde mám vlastní server. Přihlásil jsem se do FTP s tím, že si ty soubory přenesu do PC, ať se mi lépe s tím pracuje a nechybí mi nic. Samozřejmě soubory pak není problém přenést zpět. Je možná ten problém, že samotný server při čisté instalaci neměl žádnou složku pawno? Ty složky, které mi tam chyběli co jsem viděl na tutoriálech, jsem dohledal a soubory dostahoval. Pro pracování s .pwn používám program Visual Code Studio s rozšířením o jazyk PAWN. Jestli v tomhle též není problém. Samozřejmě jsem tohle vše dělal podle tutoriálu a tomu člověkovi to v tom funguje bez problému. Ale on má server localhost, což já ne. Zkoušel jsem udělat i úplně čistý mód jenom s poušítí zcmd a nějakého příkazu. Bohužel, ani to nefunguje.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Tak. Problém jsem nejspíše vyřešil. Začal jsem vše dělat přímo v editoru "Pawno" a najednou to fungovalo. Akorát se vyskytla další chyba a tu nevím jak opravit.

D:\xxxx\pawno\include\sscanf2.inc(117) : error 026: no matching "#if..."
D:\xxxx\pawno\include\sscanf2.inc(911) : error 017: undefined symbol "IsPlayerNPC"
D:\xxxx\pawno\include\sscanf2.inc(1126) : error 017: undefined symbol "IsPlayerNPC"

 

Jak tato chyba mohla vzniknout, když mám úplně nový čistý mód pouze s #include <zcmd>, #include <sscanf>, a #define SSCANF_NO_NICE_FEATURES. Začínám se v tom trošku ztrácet.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Globální moderátor

aha, klidně používej visual code, to je na tobě. Je to jen editor. Důležité je, že tam kde je kompilátor, respektive tam kde se spouští, tak tam musí být přístupný ve složce includes ty soubory. Jinak netuším jak plugin do vska funguje, to si musíš zjistit. IsPlayerNPC je nativní funkce od 0.3a verze. https://sampwiki.blast.hk/wiki/IsPlayerNPC, ale asi je součástí jiné knihovny. Když si zapneš pawno tak vpravo (nebo vlevo?) máš seznam funkcí z jednotlivých knihoven, tak si najdi IsPlayerNPC a přidej si tu knihovnu, která to obsahuje uplně stejně jako tam třeba máš #include <a_samp> 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Globální moderátor
před 21hodinami, MainiiK said:

Localhost neboli SAMP Windows Server jsem si založit nemohl z důvodu, že kdykoliv jsem to stáhnul, prohlížeč automaticky stahování zablokoval z důvodu obsahu viru

stáhni tady: https://github.com/openmultiplayer/open.mp/releases pokud to je vir, tak to bude false positive

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...