Jump to content

návod Učíme sa pawno pre začiatočníkov! #1


Recommended Posts

V tomto návode resp. v tejto sérií sa naučíme pawno :). Nebudeme sa učiť hneď tie najťažšie príkazy, funkcie atď... začneme pekne od najľahšieho. Pustime sa do toho :). Predpokladám že publicy už poznáte, ak viete po EN aspoň trochu, určite budete vedieť čo ktorý public znamená.

==[Ľahký príkaz]==

  • Na začiatok si ukážeme fakt tú najprimitívnejšiu vec. A to je "SetPlayerHealth". Keby sme to mali preložiť, tak => "NastavHráčoviZdravie". Ukážme si to:
Spoiler

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
 if (strcmp("/zivoty", cmdtext, true, 10) == 0)
 {
  SetPlayerHealth(playerid,100);
  return 1;
 }
 return 0;
}

==[Legenda]==

SetPlayerHealth => Nastaví hráčovy život.

playerid => Zistí VAŠE ID.

100 => Počet životov, ktoré sa majú doplniť. Životy tak isto môžete odoberať nastavením nižšej hodnoty. 0 = Smrť.

[Formát]: SetPlayerHealth(playerid,zivot);

-----------------------------------

==[Ďalší príkaz]==

  • Zatiaľ to je ľahké že? :-) Teraz si predstavíme príkaz "SendClientMessage". V preklade => "PošliKlientovySprávu". Ukážka:
Spoiler

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
 if (strcmp("/zivoty", cmdtext, true, 10) == 0)
 {
  SetPlayerHealth(playerid,100);

  SendClientMessage(playerid,-1,"Doplnil si si život na 100!");
  return 1;
 }
 return 0;
}

==[Legenda]==

SendClientMessage => Pošle hráčovi správu

playerid => Už vieme

-1 => Farba správy (uvádzajte v "0xXXX" príklad si ukážeme a konci návodu)

"text" => Správa, ktorá sa zobrazí hráčovi.

[Formát]: SendClientMessage(playerid,COLOR,"TEXT");

-----------------------------------

==[Definície]==

  • Nechce sa vám stále písať "SetPlayerHealth", "SendClientMessage" atď?? Uľahčime si to definíciou!
  • Definíciu píšeme vždy pod #include (vysvetlíme si v budúcom návode). Ukážka:
Spoiler

#include <a_samp>

#define SCM SendClientMessage

==[Legenda]==

[Formát]: #define NÁZOV FUNKCIA

-----------------------------------

==[Zistenie farieb]==

  • Otvoríme si napr. skicár a kalkulačku.
  • V skicári si zvolíme Úprava farieb
  • Zvoľme si nejakú farbu, ktorá sa nám bude páčiť.
  • Teraz je dôležité si všimnúť 3 veci, a tie sú: "červená", "zelená", "modrá"} ktoré sa nachádzaju vpravo dole.
  • Kalkulačku si prepnime na programátorskú, a po jednom tam po porade píšte tie farby.
  • Po napísaní farby si všimnime okienko "HEX", zobrazí sa tam kód, ktorý si napíšeme do Pawna za 0x.
  • Takže napr: 0x1234 atď..
  • Toto urobme na ostatných farbách.
  • Nakoniec nám z toho vznikne v pawne kód na tú farbu.

A to by bolo na dnes všetko :). Aby ste si to precvičili, dám vám domácu úlohu. Úlohu urobte, a script ktorý ste urobili napíšte sem dole do odpovedi :). Som zvedaví ako sa vám darí :).

==[D.Ú]==

Vytvor script, ktorý doplný hráčovy HP na 50, a napíše správu o doplnení. Farbu správy daj oranžovú.

  • Líbí se mi to! (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Je síce pekné že chceš pomôcť začiatočníkom, ale mám pár výhrad:

1) gramatika - doplný hráčovy

2) Predpokladám že publicy už poznáte - nemôžeš predpokladať pri návode, hlavne ak má návod označenie #1... tz. nemôžeš použiť niečo čo si im nevysvetlil

3) playerid => Zistí VAŠE ID.- nezistí, je to parameter s ID hráča ale nič nezisťuje iba uchováva hodnotu ID hráča ktorému sa public volá (neviem presne ako by som to vysvetlil)

4) -1 => Farba správy (uvádzajte v "0xXXX" príklad si ukážeme a konci návodu) - píšeš že majú dávať ako 0xXXX ale ty použiješ -1? Prečo? Čo znamená -1... Začiatočník to nevie

5)

 

  • Nechce sa vám stále písať "SetPlayerHealth", "SendClientMessage" atď?? Uľahčime si to definíciou!
  • Definíciu píšeme vždy pod #include (vysvetlíme si v budúcom návode). Ukážka:

Prečo ich učíš deiníciu keď ju nevysvetlíš?

6) Nemyslíš že by bolo najjednoduchšie začať vysvetlením premenných, aby si s nimi mohol pracovať v ďalšom návode?

 

Páči sa mi ale štýl toho návodu, máš tam legendu a aj praktickú ukážku ;)

  • Líbí se mi to! (+1) 2
Link to comment
Share on other sites

Úplne dopodrobna to nevysvetľujem lebo aj tak väčšinou ľudí zaujíma len čo daný príkaz znamená. Napr. ja som sa učil vždy pawno tak, že som si na googli našiel vždy funkciu, a už mi to tam krásne vyhodilo aj príklad kde sa to dá využiť. Predpokladám že ľudí by to nebavilo celé čítať, ich by zaujímala len tá hlavná časť, a to je že ktorá funckia čo znamená a prípadne jej využitie. Ale ďakujem za rady, poučím sa a ďalší návod urobím podľa tvojich rád :).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...