Jump to content
  • 0

pomoc SA-MP AI hráči


bug

Dotaz

  • Globální moderátor

Zdravím komunitu pawno,

 

Mám teraz nejaký voľný čas tak sa cvhíľu venujem pawnu.... ale už pár hodín nad tým rozmýšľam ... zatiaľ som to nikde nevidel ... iba na MTA... 

Dal by sa spraviť v podstate AI(bot)- ktorý keby vás zazrel tak by bol agresívny a zaútočil? a ak áno koľko takýchto postavičiek by naše(česko/slovenské) hositngy utiahli? 

 

Chcel by som spraviť Zombíkov ..... preto :d

 

ďakujem za odpoveď

 

EDIT: 30.3.2014 17:45 tu je to napríklad.... http://www.youtube.com/watch?v=Zy1641p-3vs (z toho vyplýva že sa to dá pomocou NPC) ale ešte tu stále ostáva otázka koľko max a ako :d

Link to comment
Share on other sites

5 odpovědí na tuto otázku

Recommended Posts

  • 0

samp podporuje iba prehrávanie nahrávok na npc-čkách(pokiaľ myslíme plynulý pohyb).. ale raz niekoho napadlo, vytvárať tie nahrávky dynamicky a vznikol systém ovládania botov (napríklad RNPC)
ale, takýto plugin dokáže presúvať bota len z bodu A do bodu B priamo, čiže nedokáže sledovať, či ide cez nejaký objekt (stenu, podlahu, zem)
čiže ak by si chcel toho bota, prinútiť normálne chodiť po zemi, potreboval by si ďalší systém ktorý vie, kde čo je (milióny a milióny súradníc čo je pre pawn priam nemožné, ale dajú sa nájsť tiež nejaké pluginy (napr. RouteConnector)
a pokiaľ by si chcel niečo takéto rozbehať na hernom hostingu, a ešte k tomu slovenskom/českom, tak na to rovno zabudni..

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Záleží na tom, že ako by si to spravil. (čo sa týka kolko by ich to utiahlo)
Musel by si dať na OnPlayerUpdate pre každého bota funkcie na pohyb oproti nepriateľovi, čo by však bolo velmi problematické, pretože by si musel na OnPlayerUpdate (pre bota) loopnuť pre všetkých hráčov a zistiť či sú v dosahu. Ak nerátam to, že by si nevedel zistiť či je pri stene, (Ešte nebol spomenutý super plugin MapAndreas či ako, ten by sa tiež zišiel) tak by si nevedel dať reálnu pohybovú animáciu(Nepoznám ten RNPC).
*Mohol by si spraviť vlastnú mapu

kde by si definoval geometrické útvary - budovy, ktorým by sa boti vyhýbali

a tiež vytvoriť ďalšiu funkciu na to, aby pri detekcii tejto budovy ju obišli, kratšou cestou, nie dlhšou, ...

 


*Musel by si tiež vytvoriť kopu premenných, ak chceš aby zombíci prenasledovali jedného hráča, lebo ak by prenasledovali najblišieho, hráči by ich mohli bugnúť a tiež by to nebolo reálne

musel by si na to spraviť samostatný algoritmus, lebo random spomedzi blízkych hráčov by asi nestačil, nevyzeralo by to pekne a tiež by mali prenasledovať hráča aj pri úteku :d :D (toto napríklad chýba na jedinom serveri zombie kde som hral ja)


V momente, keby si bot začal pohybovať (povedzme pomocou RNPC), tak by sa zrýchlilo pre neho obnovovanie (Keď je hráč v pokoji OPU sa vykoná iba párkrát za sekundu, ale keď sa pohybuje, tak stovka OnPlayerUpdate/s nie je výnimočné).
Len premýšlaním nad týmto skriptom mi napadne milion ťažkostí (nebudem ich písať všetky, ver, že ich bolo milion), takže ja by som sa na to vykašlal :d.
Takže si myslím, že by to bol smrťák na servery, ale rozhodne to možné je a zložité to nie je, len to nebude vyzerať efektne.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...