Jump to content
djwiglegcz123

pawn Pomohl by mi někdo pochopit pawno?

Recommended Posts

Ahoj. Chtěl bych někoho, kdo umí s pawnem... Už nějakou dobu se to snažím pochopit a sám to asi nedokážu... Marně jsem se pokusil o jednoduchý Gamemode, ve kterém nepoužívám proměnné, atd... Prostě jen základní příkazy pawna... Po tom, co jsem to dal na server, se mi nedařilo připojit na server... I když se GM spustil správně... Potřebuju někoho, kdo mi pomůže to trochu pochopit.

Kdyžtak mě kontaktujte např. na email:

DJwiglegCZ@seznam.cz

a nebo přímo tady do komentářů a nějak se pak spojíme... Mám možnost discord, skype, tsko, atd...


 

Sdílet tento příspěvek


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Amenadiel said:

https://pawno.cz/index.php?/forum/149-pawn-pro-začátečníky/

 

Tohle doporučuji přečíst, pak doporučuji testovat atd, kdyby ti něco nešlo/házelo error tak prostě přijď zase sem a udělej si topic co ti přesně nejde.. Zkusíme ti pomoc. 

No jako... Já jsem si to všechno přečetl... Něco z toho chápu, ale nerozumím úplně všemu... Potřeboval bych někoho, kdo by byl ochotný semnou zajít třeba na Tsko a dát mi nějaké ty základy a např., abych si mohl pod jeho velením napawnit nějaký zkušební FS... 

Edited by djwiglegcz123

Sdílet tento příspěvek


Link to post
Share on other sites
před 24 minutami, vEnd said:

Zkus napsat uživateli @rEf, pokud se nemýlím, ten se kdysi nabízel, že by někoho vyškolil (doufám, že jsem si ho nespletl s někým jiným).

Teď mám na práci něco jiného. 😄

  • Kappa 1
  • Řekni nám o tom ještě něco 1
  • Haha! 1

Sdílet tento příspěvek


Link to post
Share on other sites

Zkus sem do topicu napsat, co presne ti neni jasne... tusim, ze pro valnou vetsinu to bude "pohodlnejsi" nez chodit nekam na Ts atp.

I kdyz sem nechodim az tak casto, tak urcite jsou tu i jini uzivatele, kteri ti radi pomuzou 🙂

Edited by Roc

Sdílet tento příspěvek


Link to post
Share on other sites

Nechápu moc k čemu se používají proměnné, i když jsem si to prostudoval...

Chtěl bych i pomoct, jak udělat např. register script, hlavně vysvětlit to, aby se mi to někde ukládalo ty údaje... 

A udělat i nějakou tabulku, jako je např. Carmenu, abych si tam mohl vybírat např. jaké vozidlo chci, atd...

A pak jak vytvořit auta na mapě, abych to nemusel vypisovat po jednom autě do pawna, viděl jsem, že to jde nějak zapsat do .txt souboru a pak udělat, aby se načítaly pozice těch aut z .txt souboru.

No a pak je toho možná i víc, ale prozatím jen toto...

Sdílet tento příspěvek


Link to post
Share on other sites

Dám ti jednoduchú radu. Tieto veci, kt. si si naštudoval musíš i praktizovať. Využívať novo nadobudnuté vedomosti v menších príkazoch a podobne. Mne to pomáhalo, vždy, keď som sa o niečom niečo naučil, vždy som si to vyskúšal, ako to funguje a pod. Nezačínaj registrami a zbytočne na začiatok ťažkými vecami, zbytočne ťa to odradí...

Nie som dobrý na vysvetlovanie, išlo mi iba o to, aby si pochopil, že ti to zaberie viac času ako si myslíš. Inak, premenné môžeš poznať i z matiky, premenné = neznáme.

Sdílet tento příspěvek


Link to post
Share on other sites
On 3. 1. 2019 at 15:07, djwiglegcz123 said:

Nechápu moc k čemu se používají proměnné, i když jsem si to prostudoval...

Zkusim ti to napsat trochu z "obecnejsiho" pohledu. Promenna je neco, za co budes v pozdejsi fazi modu dosazovat hodnotu. Jestli chces, aby tvuj herni mod mel nejakou urovne a stal na "necim", tak budes promenne pouzivat neustale, nebo resp. dosazovat hodnoty.

Zkusim ti to ukazat na jednoduchem prikladu, kdy chces zjistit hracuv nick po jeho pripojeni:

public OnPlayerConnect(playerid)
{
    new name[MAX_PLAYER_NAME]; // deklarace promenne -> "name" nazev promenne, "MAX_PLAYER_NAME" - pole, ktere je jiz standartne definovano v 'a_samp.inc' na asi 24 znaku
    new string[50]; // dalsi promenna, ktera nam urcuje delku retezce - string, tudiz jak dlouha bude zprava ktera se odesle vsem pripojenym hracum
    GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
    format(string, sizeof(string), "Hráč %s (%d) vstoupil do hry.", name, playerid);
    SendClientMessageToAll(0xFFFF00FF, string);

}


Nebo zjistit svuj nick vypsanim prikazu...

if(!strcmp(cmdtext,"/mujnick",true))
{
    new mujnick[MAX_PLAYER_NAME]; // deklarace promenne -> "mujnick" nazev promenne, "MAX_PLAYER_NAME" - pole, ktere je jiz standartne definovano v 'a_samp.inc' na asi 24 znaku
    GetPlayerName(playerid, mujnick, sizeof(mujnick));
    SendClientMessage(playerid,-1,mujnick);
    return 1;
}

// nebo

CMD:mujnick
{
    new mujnick[MAX_PLAYER_NAME]; // deklarace promenne -> "mujnick" nazev promenne, "MAX_PLAYER_NAME" - pole, ktere je jiz standartne definovano v 'a_samp.inc' na asi 24 znaku
    GetPlayerName(playerid, mujnick, sizeof(mujnick));
    SendClientMessage(playerid,-1,mujnick);
    return 1;
}

eventualne pak jeste jednou toto: https://pawno.cz/index.php?/topic/53319-1-proměnná/
 

On 3. 1. 2019 at 15:07, djwiglegcz123 said:

Chtěl bych i pomoct, jak udělat např. register script, hlavně vysvětlit to, aby se mi to někde ukládalo ty údaje...  

 

Existuje nekolik moznosti jak udelat register system pres zakladni SA-MP include file.inc, nebo pak uz jednotlivymi cleny SA-MP komunity vytvorene a dodane dini, y_ini atp. az treba klidne pres MySQL . Take zalezi na velikosti a narocnosti tveho herniho modu, od toho se pak vyviji, zda je vyhodne pouzit enum nebo ne.

 

On 3. 1. 2019 at 15:07, djwiglegcz123 said:

A udělat i nějakou tabulku, jako je např. Carmenu, abych si tam mohl vybírat např. jaké vozidlo chci, atd...

Nejspise tim mas na mysli pres menu/dialog - public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row), nebo snad v ojedinelych pripadech i - public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[]). Ale tady v tom pripade existuje spoustu filterscriptu, ktere ve tve situaci staci stahnout a pouzit.

 

On 3. 1. 2019 at 15:07, djwiglegcz123 said:

A pak jak vytvořit auta na mapě, abych to nemusel vypisovat po jednom autě do pawna, viděl jsem, že to jde nějak zapsat do .txt souboru a pak udělat, aby se načítaly pozice těch aut z .txt souboru.

To same, co register system. Zde budes potrebovat pracovat se slozkami, eventualne by ti tady stacil i zakladni - file.inc; jedna se o include ktery uz mas automaticky dodany v SA-MP server balicku, takze se nachazi i v Pawno editoru.

Promin, ze jsem to pojal fakt az moc "obecne", ale vysvetlovat to ted do podrobna vsechno by zabralo spoustu casu. Avsak zkus prohledat pawno forum nebo pak eventualne oficialni SA-MP forum, jelikoz jsem si jist, ze podobna temata tu nebo na SA-MP foru uz byly zalozeny.

Edited by Roc

Sdílet tento příspěvek


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Zde můžete odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Obnovili jsme váš původní obsah (obsah napsaný před zavřením).   Smazat obnovený obsah

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...