Přejít na obsah

Scydovy YSI návody | #1 | Hlavní topic

Scydo SkiBig18 YSI YSI4 Knihovna Y_Less

  • Pokud chcete odpovědět, přihlaste se
3 odpovědí

#1
Ernst Remer

Ernst Remer

    Nacistický pawner

  • Uživatel
  • Příspěvků: 1 345

YSI 4

(chtěl bych zmínit, že návod jsem co pokud možno nejvíce zobecnil, abych nenudil čtenáře zbytečnými zdlouhavými informacemi)


Jde o knihovnu od Y_Lesse, která poskytuje uživateli možnost pracovat s desítky užitečnými, propracovanými či efektivnějšími includy, jenž rozšíří samotný a_samp. Avšak, nemůže s ní pracovat jen tak každý, kdo si jí stáhne.
Doporučené znalosti a informace, které by jste měli znát, než začnete pracovat s knihovnou:
  • velice pokročilá znalost teorie pawn, či všeobecně programování(podmínky, cykly, hlavně bloky a zpracování kódu),
  • logické uvažování
  • chuť neustále experimentovat a zkoušet všechny nabízené možnosti knihovny
  • znalost angličtiny(pro překlad popisů u každého includu v případě, že by jste nevěděli, o čem je),
  • obeznámenost, jak se pracuje s includy, které si stáhnete(jak se nahrávají, zjistit ihned jaké fce lze využívat...)
V případě, že alespoň většinu doporučených požadavků splňujete, stejně je tu několik informací, kde je podle mě zbytečné využívat knihovnu, a kde naopak není:
  • Menší fs, např. Tipy, Warpy - V tomto případě je to zbytečné, jelikož na některé menší a jednodušší scripty lze využít i minimálně jen jeden include z celé knihovny. V případě, že nebudou fakt nějak enormně rozšířené, tak je to v pořádku.
  • Větší fs, např. AdminSystém, VipSystém - V tomto případě je to v pořádku, jelikož jde už o složitější, větší a propracovanější projekty, kde lze určitě využít více, než 4 includy z knihovny.
  • Include - Záleží, jaký include. V případě, že jde o nějaké složitější, s desítky fcemi jako například moje CoreJobs, kde využití YSI mi velice zjednoduší práci, tak je to v pořádku, ale v případě include, kde přidáte jednu či dvě fce, například přidávání warpů, tak je to naprosto zbytečné
  • Knihovna - To jsem tu zatím ani neviděl, že by někdo měl takhle složitější vlastní knihovnu, ale i kdyby, tak je to zbytečné. Jelikož, k čemu tvořit vlastní knihovnu, když na ní pracujete s jinou rozšířenou knihovnou, která obsahuje pomalu prakticky všechno?
Zde je seznam skoro všech includů, která knihovna obsahuje. První údaj je jejich složka, kde se nachází a pak jejich samotné jméno. Skoro všech, jelikož některé mi připadali zbytečné, komplikované, a nebo je velice malá pravděpodobnost, že je někdo využije při tvorbě gm. Také mám v plánu udělat návod na každý include individuálně(ne nejspíše na úplně všechny, a ano, už tu jsou ukázky práce s YSI, ale ty některé moc nedají):

YSI_AC\

y_ac - Nedokončený anticheat, který obsahuje různé callbacky jenž kontrolují všechny akce hráče.


YSI_Coding\

y_hooks - Hookování callbacků pro jejich možné opakování ve zdrojovém kódu. Hookované se také dříve volají.
y_inline - Volání callbacku v jiném již volajícím callbacku.
y_stringhash - Hashování stringů/textů.
y_timers - Efektivnější timery, než obyčejné. Také řešením spousty problémů, které většinou jdou vyřešit jen Zeex's patchem.
y_va - Velice efektivní a jednoduchá možnost si přidávat vlastní formátované funknce, či používat již obsažené v knihovně.


YSI_Core\

y_cell - Možnost manipulovat s bity v jedné buňce.
y_debug - Obsahuje funkce s úrovní od 1 do 10, které odesílají veškeré potřebné údaje uživateli do konzole.
y_master - Možnost pracovat se segmenty kódu v běžícím scriptě.
y_testing - Obsahuje funkce, se kterými lze testovat svůj zdrojový kód.
y_utils - Obsahuje užitečné funkce a callbacky pro uživatele i celou knihovnu.


YSI_Data\

y_bit - Možnost manipulovat s bit poli(většími než 32b) a umožní jejich redukci.
y_playerarray - Stejné jako y_bit, akorát pro hráče.
y_foreach - Propracovaný cyklus, kde si lze deklarovat i vlastní parametry, které bude cyklit(jako proměnné, ale rychleji a efektivněji).
y_iterate - Stejné jako foreach.
y_iterate3b - Starší verze foreachu.


YSI_Extra\

y_files - Možnost pracovat se složkami(ze YSF).


YSI_Game\

y_vehicledata - Obsahuje kategorie typů vozidel, jejich modely, jména a podobně(dle některých uživatelů nefunkční).


YSI_Internal\

y_pp - Možnost přidat určitý segment kódu vícekrát do zdrojového kódu.


YSI_Players\

y_groups - Možnost přidávat vlastní skupiny a pracovat s oprávněním s příkazy.
y_languages - Součást y_text, možnost přidávat více jazyků do módu.
y_text - Práce s textem, obsahy apod.
y_users - Takový menší a propracovanější register a login systém.


YSI_Server\

y_colours - Možnost pracovat s barvami(preprocesory).
y_colors - To samé jako y_colours.
y_flooding - Možnost nastavit maximální možné připojení z určité ip.
y_scriptinit - Možnost přidávat speciální callback, který poběží jak v GM tak FS.
y_td - Lepší práce s textdrawy(všechno v jediné funkci).


YSI_Storage\

y_ini - Ukládání a načítání údaju z dané cesty.
y_bini - Ukládání a načítání polí z dané cesty.


YSI_Visual\

y_areas - Přidávání a manipulace z danou oblastí a jejím typem(kruh, čtverec, obdélník aj.).
y_classes - Zjedodušenější práce s class ve sa-mp, plus dodatek ke y_groups.
y_commands - Velice rychlý command systém s různými dodatkovými funkcemi například alternativa.
y_dialog - Možnost pracovat s dialogy bez neustálého kontrolování jejich dialogid.
y_properties - Práce s nemovitostmi(dle některých uživatelů nefunkční).
y_races - Práce se závody(dle některých uživatelů nefunkční).


Moje doporučení z knihovny
Samozřejmě, je každého věc, kdo co využije z knihovny, ale pokud máte zájem o můj doporučený seznam, co stačí například na tvorbu gm a není tak náročné na naučení, jak se na první pohled zdá, tak zde je, jinak to celé můžete přeskočit:


y_commands, y_ini, y_hooks, y_colours, y_dialog, y_inline, y_bit, y_playerarray, y_scriptinit, y_iterate, y_timers, y_va, y_utils



Odkazy na návod includu z knihovny:

[y_hooks] [y_inline] [y_stringhash] [y_timers] [y_va] [y_cell] [y_debug] [y_master] [y_testing] [y_utils] [y_bit] [y_playerarray]
[y_foreach] [y_iterate] [y_iterate3b] [y_files] [y_vehicledata] [y_pp] [y_groups] [y_languages] [y_text] [y_users] [y_colours]
[y_colors] [y_flooding] [y_scriptinit] [y_td] [y_ini] [y_bini] [y_areas] [y_classes] [y_commands] [y_dialog]

Jiné užitečné odkazy týkající se knihovny:

[Přechod z dini/dcmd/jiné na YSI4]
[Velikost AMX po kompilaci]

  • 3



#2
HighPrint

HighPrint

    Veteran =NTP= Member

  • Globální moderátor
  • Příspěvků: 1 164
  •   

Ja jsem asi ten ctenar co chce vic informaci :d

 

y_inline - Volání callbacku v jiném již volajícím callbacku.

 

Nejak asi nechapu co tim myslis, zkus to lepe rozvinout. Znam inline funkce, ale z toho co popisujes asi nebudou ony.

 

y_debug - Obsahuje funkce s úrovní od 1 do 10, které odesílají veškeré potřebné údaje uživateli do konzole.

y_utils - Obsahuje užitečné funkce a callbacky pro uživatele i celou knihovnu.

y_testing - Obsahuje funkce, se kterými lze testovat svůj zdrojový kód.
 
To vypadaji jako uzitecne knihovny, ale aniz bych musel prohledavat zdrojak, existujou nejake seznamy funkci a pripadne jejich popis? 
 

Please Login or Register to see this Hidden Content


Upraveno uživatelem HighPrint: 23 září 2016 - 09:02:29

  • 0
Vložený obrázek

#3
Ernst Remer

Ernst Remer

    Nacistický pawner

  • Uživatel
  • Příspěvků: 1 345

Ja jsem asi ten ctenar co chce vic informaci :d


~> Tak ta část byla menší historie, rozdíly se starými verzemi, ohledně rychlostí od čeho začít... takové ty informace, bez kterých by se mohli ještě někteří obejít, ale určitě se o důležitých věcech zmíním. Ale je toho prostě moc. Jenom na úvod by šlo napsat klidně desítky stránek :d

Nejak asi nechapu co tim myslis, zkus to lepe rozvinout. Znam inline funkce, ale z toho co popisujes asi nebudou ony.


~> Jak jsem psal, budu(nebo se alespoň vynasnažím) udělat návody na každý z těch includů, ale okej vysvětlím:

Máš obyčejný callback(nebudeme teď brát ohled na forward):


Please Login or Register to see this Hidden Content

Teď kdybych chtěl volat a pracovat hned v dalším callabacku, tak bys udělal něco ve stylu:

Please Login or Register to see this Hidden Content

Což ti samozřejmě hodí chybu, takže další musíš dát mimo a v první nějak navést na ten druhý(aka prostě zavolat):

Please Login or Register to see this Hidden Content

Od toho tu je ten y_inline, abys z lenosti nemusel dávat nic mimo a pracoval s callbackem rovnou v callbacku. To se pak neskutečně hodí s y_dialog, protože na to má dokonce i fci:

Please Login or Register to see this Hidden Content


  • 1

#4
サトシ

サトシ

    Claude Speed

  • Uživatel
  • Příspěvků: 3 155

tomu se rika vnorena funkce

 

 

BTW: callback je synonimum funkce, ktera je predana parametrem do jine funkce a pak volana.


Upraveno uživatelem Satoshi: 23 září 2016 - 19:53:50

  • 1

Nesahej na to, pyco!

H jako sodovka






Také označeno jedním nebo více klíčovými slovy: Návod, Scydo, SkiBig18, YSI, YSI4, Knihovna, Y_Less

0 uživatelů si prohlíží toto fórum

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

© 2015 IPS, Inc.

Zajímat Vás mohou ještě aktuální zprávy. sleviště, slevy dnes Herbalife je skvělou cestou pro dobré zdraví. Je libo dětský web?