Tak jo, mám zajímavý problém k řešení pro nadšence matematiky:
Mám funkci, která vypočítává pro hráče hodnotu, kolik mu skutečně ubere poškození dle zbroje co má na sobě, a napadlo mě následujicí:
Hráči se utrpěné poškození zmenšuje podle toho, jaké všechny typy zbroje má na sobě a jakou má hodnotu (aby to bylo dynamické, kdyby měl například level 100 se zbrojí co by mu přidávalo dohromady 3000 obrany ale stále by blokoval určité procento poškození):
To znamená, jestliže mám na sobě kompletní nejlepší těžkou zbroj, tak moje procentuální obrana je 65 %. Takže, během obdrženého poškození odblokuji 65 % své celkové zbroje. Příklad:
Jestliže obdržím poškození 1000, a mám armor 200 z toho mám procentuální zbroj 10 % (Helma + Boty), tak následně obdržím: (1000 mínus 10 % ze 200) = 980 poškození.
A jestliže obdržím opět 1000 a opět mám armor 200 ale moje procentuální zbroj je 65 % (kompletní) tak obdržím (1000 - 65 % ze 200) = 870 poškození.
Ale, tady je problém, že jestliže damage je menší než armor, tak výsledné poškození jde do mínusu. Tak jsem si řekl, že když je hráč hodně OP, tak mu to ubere pouze 1 hp:
Nicméně tady je další problém, že jakmile tohle aplikuji a damage je třeba jen o 1 jednotku menší, tak okamžitě obdržím pouze 1 poškození, i kdybych měl například pouze 5 % procentuální zbroje.
Další varianta, co mě napadla tak při menším damage než armor, by vracel damage odečtené damage jeho procentuální zbroje:
Ale to není moc férové, protože jestliže mám 10 % procentuální zbroje tak mi ubere pouze 10 % damage, mezitím kdybych měl nejlepší 65 % procentuální zbroje, ubere mi to ještě více.
Dotaz
Scydo 397
Tak jo, mám zajímavý problém k řešení pro nadšence matematiky:
Mám funkci, která vypočítává pro hráče hodnotu, kolik mu skutečně ubere poškození dle zbroje co má na sobě, a napadlo mě následujicí:
Hráči se utrpěné poškození zmenšuje podle toho, jaké všechny typy zbroje má na sobě a jakou má hodnotu (aby to bylo dynamické, kdyby měl například level 100 se zbrojí co by mu přidávalo dohromady 3000 obrany ale stále by blokoval určité procento poškození):
Každá část zbroje přidává určité procento:
To znamená, jestliže mám na sobě kompletní nejlepší těžkou zbroj, tak moje procentuální obrana je 65 %. Takže, během obdrženého poškození odblokuji 65 % své celkové zbroje. Příklad:
Jestliže obdržím poškození 1000, a mám armor 200 z toho mám procentuální zbroj 10 % (Helma + Boty), tak následně obdržím: (1000 mínus 10 % ze 200) = 980 poškození.
A jestliže obdržím opět 1000 a opět mám armor 200 ale moje procentuální zbroj je 65 % (kompletní) tak obdržím (1000 - 65 % ze 200) = 870 poškození.
Ale, tady je problém, že jestliže damage je menší než armor, tak výsledné poškození jde do mínusu. Tak jsem si řekl, že když je hráč hodně OP, tak mu to ubere pouze 1 hp:
Nicméně tady je další problém, že jakmile tohle aplikuji a damage je třeba jen o 1 jednotku menší, tak okamžitě obdržím pouze 1 poškození, i kdybych měl například pouze 5 % procentuální zbroje.
Další varianta, co mě napadla tak při menším damage než armor, by vracel damage odečtené damage jeho procentuální zbroje:
Ale to není moc férové, protože jestliže mám 10 % procentuální zbroje tak mi ubere pouze 10 % damage, mezitím kdybych měl nejlepší 65 % procentuální zbroje, ubere mi to ještě více.
Nenapadá někoho lepší řešení/vzoreček na to?
typo
Link to comment
Share on other sites
3 odpovědí na tuto otázku
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now