Jump to content

ostatní Financování nového (prvního) auta


Ewwe

Recommended Posts

  • Administrátor

Určitě se tu najde hromada lidí kteří přemýšlí o koupi nového auta případně i prvního  auta bez kompletních financí.

Doporučuji se kouknout na tohle video:

 

 

 

 

TL/DR:

Když už musíte auto financovat, nefinancujte ho na místě v autobazaru. Mnohem lepší podmínky dostanete v kterékoliv bance. 

  • Líbí se mi to! (+1) 2
Link to comment
Share on other sites

Najlepšie kúpiť auto od súkromníka bazoš, mobile.de a podobne ako tieto sračky kde ťa tak ojebú že nevieš ani ako... A keď si chceš kúpiť auto aaa auto, autobazár.eu tak si zober zo sebou špičkového mechanika... 

A auto není a nikdy nebude zisková hodnota pokiaľ to není veterán s fabriky a všetko pôvodne lebo tu cena rastie...

Ak keby si kúpiš auto teraz za 20000€ najnovší Golf tak na druhý deň už má o 1000€ dole

To je môj názor na toto

Edited by Mivčo
Link to comment
Share on other sites

Nejlepší je si koupit auto úplně nové. Máte na to auto pak záruku 5 let nebo například 100 - 150 tis km. Vezmete si na něj půjčku, kterou si natáhnete na 5 let. Po 5 letech to splatíte a můžete poslat do světa a koupit další s novou zárukou a nebo si ho necháte, to je na vás.

Já už mám takto druhé auto a vím, že se mi nemůže stát, že by tam byla skrytá vada a pokud by tam byla vada z výroby, tak bude opravena v rámci záruky bezplatně. Tudíž po dobu 5 let splácíte bance auto, platíte pojištění, letní/zimní gumy, garanční prohlídky a palivo. Což vše jsou takové normální platby, ale nikdy vás nezaskočí to, že vám třeba odejde turbo nebo cokoliv jiného a musíte hned vysolit pálku.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrátor
před 1hodinou, Fakerko_ said:

Nejlepší je si koupit auto úplně nové. Máte na to auto pak záruku 5 let nebo například 100 - 150 tis km. Vezmete si na něj půjčku, kterou si natáhnete na 5 let. Po 5 letech to splatíte a můžete poslat do světa a koupit další s novou zárukou a nebo si ho necháte, to je na vás.

Já už mám takto druhé auto a vím, že se mi nemůže stát, že by tam byla skrytá vada a pokud by tam byla vada z výroby, tak bude opravena v rámci záruky bezplatně. Tudíž po dobu 5 let splácíte bance auto, platíte pojištění, letní/zimní gumy, garanční prohlídky a palivo. Což vše jsou takové normální platby, ale nikdy vás nezaskočí to, že vám třeba odejde turbo nebo cokoliv jiného a musíte hned vysolit pálku.

Jako jo ale ne každej se chce zadlužit tak moc nebo třeba nemá na to splácet třeba 20K měsíčně. A taky ta bezchybovost neplatí vždy. Ale obecně platí to co říkáš.

 

před 9hodinami, Mivčo said:

Najlepšie kúpiť auto od súkromníka bazoš, mobile.de a podobne ako tieto sračky kde ťa tak ojebú že nevieš ani ako... A keď si chceš kúpiť auto aaa auto, autobazár.eu tak si zober zo sebou špičkového mechanika... 

A auto není a nikdy nebude zisková hodnota pokiaľ to není veterán s fabriky a všetko pôvodne lebo tu cena rastie...

Ak keby si kúpiš auto teraz za 20000€ najnovší Golf tak na druhý deň už má o 1000€ dole

To je môj názor na toto

Nový auto si kupuješ spíš kvůli sobě a taky částečně z důvodů co zminoval Fakerko. Obecně se říká že co auto vyjede ze salonu tak je cena o 30% nižší. 

 

 

 

Ještě trošku kontextu:

Já sám jsem před pár lety řešil první auto a věděl jsem co jsou áčka zač a naivně jsem si říkal že konkurence využije pověsti ´áček a bude se chovat férově. Šel jsem tedy do AutoESA, teď zpět už by mi bylo divné když bych přišel do autobazaru a po výběru auta první co prodejce udělá je že mi řekl abych počkal u hlavní budovy a s autem přijel k budově. Následná session v kanceláři kde jsem byl skoro kamenován při otázce na slevu ( což je naprosto běžné v zahraničí smlouvat a nebojte se toho, samozřejmě s rozumem ) a následná smlouva mi vyrazila dech. Auto za 160 tisíc s akontací  80 tisíc mi výsledná splátka na 4 roky vyšla 27500 což dělá zhruba 1.25 milionu. Čehož jsem si málem nevšiml protože o výši splátek nikdo nic neřekl ani na přímou otázku a neustále jen okecávali že je to s pojištěním atp. Ve smlouvě to bylo dokonce na chybějící stránce ( v mé kopii smlouvy nebyla ). Naštěstí jsem se na tu chybějící stránku zeptal a nasraně mi jí dali ( zapomenutá v tiskárně *am i joke to you ? * ) a slušně jsem je poslal do prdele a šel pryč.

Link to comment
Share on other sites

U automatu, ak sa jedna o automat s hydrodynamickou spojku je najvacsi problem to, ked tam nebol pravidelne meneny olej. Po vymene treba pravdepodobne preplach vsetkych kanalov, co je oser (minimalne u RR).

Osobne nemam problem so starsimi automatmi.

Ked kupujem auto, tak pocitam, ze do neho dam dalsich cca. 2000 euro na opravy. Vymena oleja, oleja v hyd. prev., palivovy filter, olejovy filter, hyd. p. filter, vzduchac a kabinovy, dezinfekcia HVAC ozonom, doplnenie klimi a oleja do klimi, vymena brzdoveho oblozenia + rucky, pneu letne + zimne, chladiaca kvap., hydr. olej do posilovaca riadenia, sviecky/zhavice, atd. atd.

U starsich aut mozu blbnut hydrosteli, prip. sa zvykne dojebat turbo.

Ak kupujete auto so vzduchovym podvozkom, tak rovno si pripravit rozpocet aj na nove mechy.

Nespoliehajte sa na to, ze s tym autom jazdili dobre pred tym, nez sa ho rozhodli predat.

  • Líbí se mi to! (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

  • Globální moderátor

Já dodám trochu finanční stránky:

NIKDY nebrat auto na leasing, účelový úvěr na auto, operativní leasing apod. U všech finančních institucí to je neuvěřitelně drahé, zdá se že ne al příklad co jsem měl já.

Auto Škoda Octavia II 2012, cena 279 000 Kč. Dával jsem 20% akont na leasing. Měsíční splátka je 9168, kde je jistina, povinné, havarijní + úrok. Financování na 4 roky. Úrok je cca 3000 Kč z částky, ovšem pokud se to zprůměruje. Na začátku se platí prakticky jen úroky (jako třeba u hypo) a předčasné splacení se ani nevyplatí třeba po 2 letech. Po 4 letech se zaplatí se vším všudy 440 000 Kč což je dvojnásobek jistiny (223 000 Kč).

Je lepší si vzít neúčelový úvěr od banky na 223 000Kč (ať máme porovnání, počítám jistinu po akontaci), zaplatit auto a měsíčně platit 4 985 Kč, na 4 roky při úroku 3,5% p.a. Za 4 roky se přeplatí 28 376 Kč, což je 7 000 ročně. To není zas tak zlé. Povinné a havarijní je cca 15 000 ročně, tedy 60 000 za 4 roky. Oproti leasingu se zde ušetří 128 000! Kč na úrocích a to vše jen kvůli tomu, že leasing je nevýhodný a drahý. 

Další výhody neúčelového úvěru je předčasné splátky kdykoliv bez poplatku - rovnou jdou na jistinu a poníží vám splátku, případně zkrátí dobu úvěru.

Není to takto lepší než drahé leasingy? A to nemluvím o operativních, tam je ztráta na 1 000 000 Kč (cena auta) skoro 200 000 Kč (zůstatková cena auta po skončení) + úroky.

Link to comment
Share on other sites

před 3hodinami, Ewwe said:

Jako jo ale ne každej se chce zadlužit tak moc nebo třeba nemá na to splácet třeba 20K měsíčně. A taky ta bezchybovost neplatí vždy. Ale obecně platí to co říkáš.

 

Nový auto si kupuješ spíš kvůli sobě a taky částečně z důvodů co zminoval Fakerko. Obecně se říká že co auto vyjede ze salonu tak je cena o 30% nižší. 

 

 

 

Ještě trošku kontextu:

Já sám jsem před pár lety řešil první auto a věděl jsem co jsou áčka zač a naivně jsem si říkal že konkurence využije pověsti ´áček a bude se chovat férově. Šel jsem tedy do AutoESA, teď zpět už by mi bylo divné když bych přišel do autobazaru a po výběru auta první co prodejce udělá je že mi řekl abych počkal u hlavní budovy a s autem přijel k budově. Následná session v kanceláři kde jsem byl skoro kamenován při otázce na slevu ( což je naprosto běžné v zahraničí smlouvat a nebojte se toho, samozřejmě s rozumem ) a následná smlouva mi vyrazila dech. Auto za 160 tisíc s akontací  80 tisíc mi výsledná splátka na 4 roky vyšla 27500 což dělá zhruba 1.25 milionu. Čehož jsem si málem nevšiml protože o výši splátek nikdo nic neřekl ani na přímou otázku a neustále jen okecávali že je to s pojištěním atp. Ve smlouvě to bylo dokonce na chybějící stránce ( v mé kopii smlouvy nebyla ). Naštěstí jsem se na tu chybějící stránku zeptal a nasraně mi jí dali ( zapomenutá v tiskárně *am i joke to you ? * ) a slušně jsem je poslal do prdele a šel pryč.

Já třeba za první nové auto platil měsíčně 8 tisíc včetně pojištění (CENA: 360 tis. Kč). Pak když se po 5 letech prodávalo, tak se prodalo za 200 tis. 
Koupil jsem nové auto v hodnotě 560 tis., dal jsem těch 200 tis. a zbytek jsem si půjčil a nyní včetně pojištění splácím měsíčně 6 tisíc.

Tudíž ano, někdo může platit 20 tisíc měsíčně, ale jen pokud chce hodně drahé auto.

Link to comment
Share on other sites

Zrovna AAA auto jsou největší podvodníci :doge: Koupíš u nich auto za půl milionu, jdeš si ho ohodnotit do jiného AAA a má najednou hodnotu 200 tisíc :lul3d:

  • Haha! 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...