Jump to content
  • 0

hledám Vývoj her ?


Ewwe

Dotaz

  • Administrátor

Zdravím,

rád bych se zeptal v myslím tím nějaký editor či jazyk bych mohl začít produkovat nějaké hry. Mám namysli něco jednoduchýho. Mám nějaké zkušenosti s programováním a rád bych si je prohloubil něčím co mě bude bavit a myslím že vývoj hry by mohl být to pravé. Rozhodně se necítím na nic 3D a podobný věci. Různým enginům apod nerozumím ale jde mi o něco opravdu jednoduchého. 

 

Případně jestli máte nějaké odkazy na ověřené návody které vám pomohli atp.

 

 

Předem díky za rady a nápady.

 

 

Edit: Tak nějak se mi zalíbilo unity. Tak nevím co mi k tomu řeknete

Link to comment
Share on other sites

6 odpovědí na tuto otázku

Recommended Posts

  • 0

Pokud chceš opravdu něco jednoduchého, tak určitě Python. Já v něm sice nedělám, moc ho nemusím, ale ve škole jsme o něm měli přednášku a dokonce jsme v něm i programovali hru. Je opravdu jednoduchý na všechno, dá se říct, že jednoduchou hru máš za pár minut hotovou. Nestaráš se tam o žádný složitý vykreslování obrázku, ani si nemusíš nijak hrát se zvukem, stačí zadat cestu a vše bez problému funguje. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Cau,

tak zalezi co mas na mysli tym "jednoduchym" enginom. Aby mal zopar fci? Aby sa lahko a prehladne pouzival? Aby si nemusel skoro nic programovat a vsetko tvoril drag'n'drop?

Tak jednoduchy je napr game maker, ale je to strata casu.

 

Spravit 2D, 3D, ci uz 3D multiplayer hru neni v dnesnej dobe problem ani pre zaciatocnika. Ak si teda nechces pisat vsetko sam od nuly v openGL...

Ale tak, v podstate mas na vyber medzi:

Unreal Engine (C++, BluePrinty, native networking)

a Unity (C#)

 

v UE4 si vies snad vsetko naklikat cez blueprinty, podporuje nativne synchronizovanie po sieti server/client, tak ze tvorit multiplayer hry neni problem.

Unity je tiez v poho, ale hry programujes v C#, co je jednoduhsie, ale o to pomalsie. (+ sa z toho menej naucis :d)

 

Po skusenosti s oboma by som volil UE4. Tutoriali mas na YT, je ich tam snad milion.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Administrátor

Nemám rád takový ty kokotiny jak říkáš drag&drop. Chci si rozvíjet znalosti v programování ne ve klikání myší. Jednoduchým jsem myslel aby to nemělo miliardy věcí který nejsou popsaný a který se nedají pochopit k čemu jsou. 

Já jsem totiž viděl ve škole na přednášce týpka který v unity dělal bitvy lodí. A rád bych něco takového. A ted jsem koukal na web unity a našel jsem tam návod na tanky. Sice se nedá uplně mluvit o multiplayeru takovém jaký bych chtěl ale má to split screen. Osobně bych raději podle toho co říkáš zkusil ten UE. Díky

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nemám rád takový ty kokotiny jak říkáš drag&drop. Chci si rozvíjet znalosti v programování ne ve klikání myší. Jednoduchým jsem myslel aby to nemělo miliardy věcí který nejsou popsaný a který se nedají pochopit k čemu jsou. 

Já jsem totiž viděl ve škole na přednášce týpka který v unity dělal bitvy lodí. A rád bych něco takového. A ted jsem koukal na web unity a našel jsem tam návod na tanky. Sice se nedá uplně mluvit o multiplayeru takovém jaký bych chtěl ale má to split screen. Osobně bych raději podle toho co říkáš zkusil ten UE. Díky

 

Tak samozrejme nemusis to robit methodou d'n'd. Vsetko co sa da naklikat sa da aj naprogramovat. Ale z vlastnej skusenosti ti mozem povedat, ze programovat napr UI hry (menu, exp levely, atd) je otravne(zadas hodnoty, skompilujes, spustis, zistis, ze to mas o 3px vedla, tak to posuvas, atd...), ked sa to da naklikat za par min.

A este ti mozem poradit, ze sa to mozes ucit 2 sposobmy.

1. budes nasledovat nejaky serial tutorialov, kde ti vzdy budu vysvetlovat nejake nove veci krok po kroku.

2. Vymyslis si nejaku vlastnu (kludne aj tu najtazsiu) hru. Hlavne aby ta jej tvorba bavila. Nejde o to ju dotiahnut do konca, ale naucit sa popri jej tvorbe maximum. A potom si jednoducho budes googlit veci, ktore by si v tej hre chcel mat, kukat si o tom tutoriali a skusat a skusat.

Ja osobne preferujem 2. metodu. Ked robim na niecom co som si sam vymyslel a bavi ma to, tak to ide od ruky.

  • Líbí se mi to! (+1) 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Administrátor

Tak samozrejme nemusis to robit methodou d'n'd. Vsetko co sa da naklikat sa da aj naprogramovat. Ale z vlastnej skusenosti ti mozem povedat, ze programovat napr UI hry (menu, exp levely, atd) je otravne(zadas hodnoty, skompilujes, spustis, zistis, ze to mas o 3px vedla, tak to posuvas, atd...), ked sa to da naklikat za par min.

A este ti mozem poradit, ze sa to mozes ucit 2 sposobmy.

1. budes nasledovat nejaky serial tutorialov, kde ti vzdy budu vysvetlovat nejake nove veci krok po kroku.

2. Vymyslis si nejaku vlastnu (kludne aj tu najtazsiu) hru. Hlavne aby ta jej tvorba bavila. Nejde o to ju dotiahnut do konca, ale naucit sa popri jej tvorbe maximum. A potom si jednoducho budes googlit veci, ktore by si v tej hre chcel mat, kukat si o tom tutoriali a skusat a skusat.

Ja osobne preferujem 2. metodu. Ked robim na niecom co som si sam vymyslel a bavi ma to, tak to ide od ruky.

 

Souhlasím. Mám takový nápad který bych mohl snad i dotáhnout do konce. Uvidíme. Díky za rady

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...