Jump to content

vEnd

Recommended Posts

nemozme true/false deklarovat aj to normalnej premenner? napr. new tom; tom = 1; ?  Ja som to asi vzdy takto robil :d

 

navod urcite dobry, vsetko si jednoducho vysvetlil, ak budes pokracovat tak sa mi to urcite zide(aj ked navodov je vela)

Link to comment
Share on other sites

  • Hlavní moderátor

Jistě, je možné používat i 1 jako true a 0 jako false, ALE pak bys neměl u té deklarace dávat ten bool:, jinak by ti to házelo varování.

 

(Ono v jiných jazycích se používají bool proměnné, protože takové proměnné zabírají v paměti jenom jeden bajt, jenže v Pawn je to prakticky jedno, tam má každá proměnná, nehledě na typ, 4 bajty.)

 

A díky. :d

Edited by vEnd
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Predpokladám, že úplný začiatočník s programovaním by si chcel overiť funkčnosť jeho premenných, no nevedel by ako na to.

Na vypisovanie informácií na konzolu sa používa funkcia printf().

Prekopírujte, skompilujte, spustite a preštudujte si nasledujúci kód a malo by vám to byť jasné.

#include <a_samp> // obsahuje definiciu funkcie printf
  
main() {
  printf("Tento text sa zobrazi na konzole."); // vypise obycajny text

  new number = 42;
  printf("Hodnota cisla je: %d.", number);  // vypise hodnotu premennej typu cislo
 
  new string[]= "simple message"; // o stringoch sa viac dozviete v dalsich z vEndovych navodov
  printf("String obsahuje text: %s a nase predosle cislo bolo: %d.", string, number);
 
  new character = '@';
  printf("Nejaky znak: %c.", character); // @

  new Float:real = 0.61;
  printf("Nejake krasne desatinne cislo: %f", real);

  new pole[] = { 1, 2, 3 }; // opat vec na ktoru narazis v nasledujucom vEndovom navode
  printf("%d %d %d", pole[2], pole[1], pole[0]);
}

 

Link to comment
Share on other sites

  • Globální moderátor
On 1. 7. 2016 at 20:56, vEnd said:

Když proměnné u deklarace žádnou hodnotu neurčíme, je to automaticky nula

Nejsem si jist jak u pawn, ale všeobecně když do proměné nic neuložíš, tak je hodnota null. V tomto případě bych se i vsadil že to tak skutečně bude, protože datový typ se určuje podle datového typu uložené informace. 

Tato poznámka je chybná, prosím, neřiďte se podle ní. Díky

Edited by Hip
Chybná rada.
  • Nope 4
Link to comment
Share on other sites

  • Hlavní moderátor

V Pawn je výchozí hodnota po deklaraci 0. Mám pocit, že to jde dokonce nastavit v překladači, co má být výchozí hodnotou. Zkus si to vyzkoušet, než to budeš zpochybňovat, nováčky to pak mate. 

Link to comment
Share on other sites

  • Globální moderátor
před 1 hodinou, vEnd said:

V Pawn je výchozí hodnota po deklaraci 0. Mám pocit, že to jde dokonce nastavit v překladači, co má být výchozí hodnotou. Zkus si to vyzkoušet, než to budeš zpochybňovat, nováčky to pak mate. 

ah so... Každopádně  napadlo mě to proto, protože jsem zde neviděl hodnotu null. Řekl bych že to do základů patří :-) Dík za osvětlení

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...