ZaKlaus 17 Odesláno: 2. Červen, 2015 Share Odesláno: 2. Červen, 2015 (upraveno) Demax Vykreslovací 3D engine s rozšírenou podporou modifikácií. Využíva OpenGL vykreslovaciu knižnicu obalenú OpenTK. Pre spracovanie fyzikálnych javov používam Jitter Physics. Taktiež som implementoval podporu jazyka IronPython, nech je život ľahší. Funkcie: - Primitívny model hierarchie, kde základnou jednotkou je komponent. Každý komponent musí byť súčasťou entity, ktorá je zasa tvorená levelom. - Jednoduchý vykreslovací systém, ktorý využíva OpenGL 3.3 na spracovanie pokročilých shaderov. Momentálne je možné vykresliť statické modely tvorené z primitív alebo načítané z Wavefront OBJ formátu. Obj parser momentálne podporuje definície materiálov (zatiaľ využíva len textúry), bodov, UV súradníc a normálov. Strany využíva na dodatočné spracovanie. Parser dokáže načítať multiobjektové modely (tj. modely, kt. sa skladajú z viacerých meshov). Pri vykreslovaní sa používa VBO (Zásobník množiny bodov), čiže parser musí dodatočne vypočítať strany na základe existujúcich informácií. V ukážkovom kóde poskytujem shadery pre fullbright otexturované modely, ale aj nasvetlené modely (neskôr príde implementácia snímkového zásobníka, tj. možná podpora tieňov) - Kolízie. Vďaka Jitter je realizácia fyziky pomerne jednoduchá. Pre primitívy (kocka, ...) využíva tieňové kolízie. Pre zložité modely je možné použiť per-vertex kolízie (sú veľmí náročné na CPU) - IronPython: Testy programujem v IronPython, kt. ma plný prístup k použitým knižniciam - ... Engine je dostupný pod BSD licenciou. 60-70% kódu je momentálne dočasné. Slúži ako dôkaz o funkčnosti a v budúcnosti bude prečistené a zdokumentované. Engine je dostupný tu: https://github.com/zaklaus/demax Engine slúži na edukačné účely. Všetky testy sú dostupné na GitHub-e. Na vývoj používam Visual Studio 2013. V prípade záujmu môžete príspevky posielať na dev vetvu, cez Pull Request. Chyby môžete hlásiť v Issues sekcií. Príspevok budem časom upravovať. Edited 3. Červen, 2015 by ZaKlaus 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globální moderátor bug 131 Odesláno: 2. Červen, 2015 Globální moderátor Share Odesláno: 2. Červen, 2015 Tak ako tvoj spolupracovník tento engine testujem od takmer prvého buildu čo dodať, je to proste paráda, dorobiť nejaké veci, pridať editor a konkurencia Unity je na svete :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZaKlaus 17 Odesláno: 3. Červen, 2015 Author Share Odesláno: 3. Červen, 2015 Po novom engine podporuje i načítavanie svetelných máp: (Avšak, ukážka nie je najkvalitnejšia, keďže mám momentálne dočasný počítač, na ktorom mám problém spustiť 3 nenáročné aplikácie naraz ) Svetelná mapa je bakovaná v Blenderi, engine avšak podporuje aj pokročilejšie scény (neskôr snáď niečo znova prídám). Lightmap shader je jemne upravená verzia texture fullbright shadera, len používa 2 bodový posun pri vykreslovaní k zamedzeniu artefaktov v scéne. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZaKlaus 17 Odesláno: 12. Srpen, 2015 Author Share Odesláno: 12. Srpen, 2015 (upraveno) Malý update: - pridaná vrstva RenderToTexture vykreslovania, tj. podpora post-processingu (vykonávanie dodatočných efektov v screen-space priestore, napr. blur, bloom, AO, atp...) - optimalizácia vykreslovania.. - Čiastočná podpora frame-based animácií. TODO: https://trello.com/b/dtxzQnVI/demax-engine Edited 12. Srpen, 2015 by ZaKlaus 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now