Jump to content

Recommended Posts

Čo je to pickup:
  •  Pickup je niečo, čo sa dá zodvihnúť.

Kde sa používa pickup:

  •  Napríklad zbrane čo vypadnú z mŕtvoly, alebo keď zabijete niekoho, často z neho vypadnú peniaze vo forme pickupu, ktorý môžete zobrať. Alebo srdce na vyliečenie.

Postup pri vytvorení pickupu:

 

1. Vytvoriť premennú s menom pickupu.
2. Zistiť pozíciu, kde sa bude pickup objavovať.
    i) Na akomkoľvek SAMP serveri choď na miesto, kde chceš, aby sa pickup objavoval.
    ii) Použi príkaz /save poznamkakpickupu.
    iii) Otvor si súbor C:\Používatelia\TVOJEMENO\Dokumenty\GTA San Andreas User Files\SAMP\savedpositions.txt a zpokíruj z riadku 2.,3.,4. číslo.
3. Pridať kód na vytváranie pickupu.
4. Pridať kód s funkciou, ktorú ma pickup vykonať.

 

 

Tvar funkcie pickupu:

MenoPickupu = CreatePickup(ID,TYP,SuradnicaX,SuradnicaY,SuradnicaZ,-1);

  •  MenoPickupu je meno, ktoré si vymyslíš. To meno je tu vlastne na to, aby si ich vedel odlíšiť.
  •  ID pickupu je jeho tvar. Môžeš si vybrať z týchto tvarov a potom z nich skopírovať to ID napísané vedľa tvaru.
  •  Súradnice si zistil v kroku 1 v postupe.
  •  Typy pickupov:


1. 1 - nezmizne ani po zobratí
2. 2 - zmizne po zobratí a o chvíľu sa objaví
3. 3 - zmizne po zobratí a objaví sa po smrti hráča
4. 4 - zmizne hneď po vytvorení (dočasný pickup)
5. 11 - vybuchne chvíľu po vytvorení
6. 14 - zobrateľné len z vozidla

 

 

 

Pridelenie vlastností pickupu:

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
    if(pickupid == MenoPickupu)
    {
        // Vykonať nejaké príkazy
    }
    return true;
}

 

 

 

Príklady použitia pickupu:

1. Pridanie života:

 

new PickupSrdce; // Vymyslím si meno pickupu - krok 1. v postupe

public OnGameModeInit()
{                                  // ID srdca, objaví sa chvíľu po zodvihnutí 
    PickupSrdce = CreatePickup(1240,2,2035.2129,-1404.3669,17.2611,-1);  // Zistiť si pozíciu, teraz je to pred nemocnicou pri skate parku
    return true;
}

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
    if(pickupid == PickupSrdce) // Keď hráč zoberie pickup
    {
        SetPlayerHealth(playerid,100); // Doplniť mu zdravie - krok 4.
    }
    return true;
}

 

 

2. Zrušenie pôvodného obchodu ammunation LS:


ID interiérov si môžete pozrieť tu.

#include <zcmd>

new PickupAmmo; // Meno pickupu
new PickupAmmoOdchod;

public OnFilterScriptInit()
{
    DisableInteriorEnterExits(); // vypnutie pôvodných interiérov
    PickupAmmo = CreatePickup(19130,1,1365.3500,-1279.0601,13.5469,-1); // Vstup do amma so špec. tvarom pickupu
    PickupAmmoOdchod = CreatePickup(1310,1,284.4462,-41.8081,1001.5156,-1); // Pri dverách v Amme
    return true;
}

public OnPlayerConnect(playerid)
{
	SetPlayerVirtualWorld(playerid,0); // Nastavenie normálneho sveta
	return true;
}

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
    if(pickupid == PickupAmmo)
    { 
        SetPlayerPos(playerid,286.148986,-40.644397,1001.515625); // Teleport na súradnice amma
        SetPlayerVirtualWorld(playerid,99); // Nastavenie sveta
        SetPlayerInterior(playerid,1); // Nastavenie interiéru na interiér amma
    }
    else if(pickupid == PickupAmmoOdchod)
    {
        SetPlayerPos(playerid,1365.3500,-1279.0601,13.5469);
        SetPlayerInterior(playerid,0); // Odchod z interiéru
        SetPlayerVirtualWorld(playerid,0); // Nastavenie normálneho sveta
    }
    return true;
}

command(nakupzbrani,playerid,params[]) // pri príkaze /nakupzbrani
{
    if(GetPlayerInterior(playerid) == 1 && GetPlayerVirtualWorld(playerid) == 99) // Ak je hráč v amme
    {
        GivePlayerWeapon(playerid,26,5); // Dá hráčovi 5 nábojov sawn-off
    }
}

 

 

 

Informační návod - Návod označen jako platný

Ten to návod byl označen jako platný.Návod může být kdykoli označen jako nevhodný či neplatný

  • Líbí se mi to! (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Pridanie života je zle. Už len to keď vyrobíš pickup s ID srdca, nemusíš dávať SetPlayerHealth, pretože ho to automaticky vylieči samo. Preto stačí len vyrobiť pickup, to isté platí aj pre armor.

 

Dobrá práca.

Link to comment
Share on other sites

Pridanie života je zle. Už len to keď vyrobíš pickup s ID srdca, nemusíš dávať SetPlayerHealth, pretože ho to automaticky vylieči samo. Preto stačí len vyrobiť pickup, to isté platí aj pre armor.

 

Dobrá práca.

Tak to jsi na jine ceste  samotnej Pickup tě nedokáže vylečit nato je zas jiná funkce , , , , Přesneji AddStaticPickup :)

Link to comment
Share on other sites

 

Pridanie života je zle. Už len to keď vyrobíš pickup s ID srdca, nemusíš dávať SetPlayerHealth, pretože ho to automaticky vylieči samo. Preto stačí len vyrobiť pickup, to isté platí aj pre armor.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lukyba ty sa snažíš strápniť každý môj príspevok?

Tak skús zlepšiť taktiku, vôbec ti to nejde.

Ak poznáš CreatePickup, tak AddStaticPickup je úplne zbytočný.

V reálnej praxi sa mu radšej vyhnem a pekne viem čo čo robí.

Link to comment
Share on other sites

Nie, ale neviem prečo robiť niečo zložitejšie keď len použijem jeden riadok a mám to hotové? Keď to nie je na život ale brnenie to je určite jasné, že to urobím inšie, ale keď to je život alebo brnenie, použijem kratší kód.

Link to comment
Share on other sites

Nie, ale neviem prečo robiť niečo zložitejšie keď len použijem jeden riadok a mám to hotové? Keď to nie je na život ale brnenie to je určite jasné, že to urobím inšie, ale keď to je život alebo brnenie, použijem kratší kód.

- Toto je návod ako spraviť pickup + príklad k tomu.  :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Nie, ale neviem prečo robiť niečo zložitejšie keď len použijem jeden riadok a mám to hotové? Keď to nie je na život ale brnenie to je určite jasné, že to urobím inšie, ale keď to je život alebo brnenie, použijem kratší kód.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

wrong.gif

Edited by Tango
Link to comment
Share on other sites

Nie, ale neviem prečo robiť niečo zložitejšie keď len použijem jeden riadok a mám to hotové? Keď to nie je na život ale brnenie to je určite jasné, že to urobím inšie, ale keď to je život alebo brnenie, použijem kratší kód.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

gif-wrong.gif

Obrázek nejde :d

Link to comment
Share on other sites

Nechápem ti.. Načo robiť zložitejšie keď to ide jednoduchšie? Nevravím že to máš zle, ale keby si mal dispozícií pílu a sekeru tak strom asi spílim, nie? Prečo sa namáhať.

Link to comment
Share on other sites

Nechápem ti.. Načo robiť zložitejšie keď to ide jednoduchšie? Nevravím že to máš zle, ale keby si mal dispozícií pílu a sekeru tak strom asi spílim, nie? Prečo sa namáhať.

Řeknu to takle jdi už do prdele toto je návod na Pickup ne na AddStaticPickup tak radeji si vem ten svůj mozeček ve velikosti hrášku laskave do prdele a přestan tady opruzovat  todle je Tut na ten pickup jdi si komentovat tuty na AddStaticPickup . . .

Link to comment
Share on other sites

Tak načo dáva taký príklad keď sa to dá urobiť ľahšie? O nič mi nejde, len ten príklad by som zmenil.

ale musíš pochopit že todle je navod na pickup misto setplayerhealt muže dát dialog atd a to u AddStaticPickUp asi težko . . . 

Link to comment
Share on other sites

 

Tak načo dáva taký príklad keď sa to dá urobiť ľahšie? O nič mi nejde, len ten príklad by som zmenil.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uvedom si, že lahšie sa to urobiť nedá. Toto ti pridá vždy nejaké health, mojim spôsobom si to môžeš dať aj na náhodu, alebo podla levelu...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nechápem ti.. Načo robiť zložitejšie keď to ide jednoduchšie? Nevravím že to máš zle, ale keby si mal dispozícií pílu a sekeru tak strom asi spílim, nie? Prečo sa namáhať.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja ti tiež nechápem... Keď mám pílu určenú len na smrekolit, tak s ňou ku*va betón neodpíliš.

Nehraj sa na filozofa. Štatisticky je vždy niekto múdrejší. Obzvlášť keď máš 12 príspevkov z čoho 10 na mojich témach.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

dik za navod ale mam este otazky.

 

1. Preco musi byt v CreatePickup world -1?

2. Mozem si do ID pickupu dat aj premennu objektu? Skusal som to, nemal som ziadny error ale objekt sa v pickupe nezobrazil.

3. toto sa asi da iba pri race checkpointe ale dost ma to zaujima > Ako zmenim farbu checkpointu?

Link to comment
Share on other sites

dik za navod ale mam este otazky.

 

1. Preco musi byt v CreatePickup world -1?

2. Mozem si do ID pickupu dat aj premennu objektu? Skusal som to, nemal som ziadny error ale objekt sa v pickupe nezobrazil.

3. toto sa asi da iba pri race checkpointe ale dost ma to zaujima > Ako zmenim farbu checkpointu?

--

1. World -1 znamená, že sa to objavuje v každom svete.. 99% používateľov to nemení.

2. Nie. Premenna objektu - asi myslíš aby si mohol neskôr používať.. Ak to chceš použiť neskôr, tak CreatePickup vracia číslo pickupu, ktoré si môžeš uložiť.

   ID pickupu môže byť len jedno z tých, čo som tam dal na to link + tie čo boli pridané v 0.3x, ale tie nikde ID nenájdeš, len to čo som tam ja použil v príkladoch.

3. Ako myslíš farbu checkpointu? Myslíš tú ikonku na mape? Alebo ten červený kruh? Ikona na mape sa dá jednoducho zmazať.. Nedáš vytvoriť checkpoint, ale použiješ SetPlayerMapIcon.. Použiješ ID ikony 0 a vtedy môžeš meniť farbu ikony na mape - klasicky - 0xRRGGBBAA. A to čo berie hráč - ten checkpoint to sa myslím nedá zmeniť, ale dalo by sa použiť OnPlayerUpdate by si kontroloval hráčovu pozíciu - či sa rovná pozícii tvojho objektu. S mnohými objektami v GTA môžeš urobiť niečo, čo bude aspoň pripomínať checkpoint :d;).

Edited by Tango
Link to comment
Share on other sites

dik za navod ale mam este otazky.

 

1. Preco musi byt v CreatePickup world -1?

2. Mozem si do ID pickupu dat aj premennu objektu? Skusal som to, nemal som ziadny error ale objekt sa v pickupe nezobrazil.

3. toto sa asi da iba pri race checkpointe ale dost ma to zaujima > Ako zmenim farbu checkpointu?

1 -1 je infinity virtual world takže v jakem koliv svete se ti obrazí když tam dáš místo -1 např 3 tak pickup vude videt jen ve Virtual Worlde 3

2. Ano můžeš tam dát i objekty ale myslím že by občas mohlo bugovat

3. Nerozumím otázce

--

1. World -1 znamená, že sa to objavuje v každom svete.. 99% používateľov to nemení.

2. Nie. Premenna objektu - asi myslíš aby si mohol neskôr používať.. Ak to chceš použiť neskôr, tak CreatePickup vracia číslo pickupu, ktoré si môžeš uložiť.

   ID pickupu môže byť len jedno z tých, čo som tam dal na to link + tie čo boli pridané v 0.3x, ale tie nikde ID nenájdeš, len to čo som tam ja použil v príkladoch.

3. Ako myslíš farbu checkpointu? Myslíš tú ikonku na mape? Alebo ten červený kruh?

nesouhlasím stou 2 ID pickupu můžou byt i objekty jednou se mi stalo že jsem se sptel o jedno číšlo a místo dollaru mi tam rotovala zastávka ;D

Link to comment
Share on other sites

Tango :
 
2. myslim to nejako takto

 

 new mojcp;

 new mojobj;

 mojobj = CreateObject(19429, .....);

 mojcp = CreatePickup(mojobj, 1, ........);

 

-nepouzijem v ID pickupu ID objektu ale pouzijem premennu vytvoreneho objektu

 

3. ten cerveny kruh.

Link to comment
Share on other sites

 

Tango :
 
2. myslim to nejako takto

 

 new mojcp;

 new mojobj;

 mojobj = CreateObject(19429, .....);

 mojcp = CreatePickup(mojobj, 1, ........);

 

-nepouzijem v ID pickupu ID objektu ale pouzijem premennu vytvoreneho objektu

 

3. ten cerveny kruh.

___

- 2. Nezobrazí ti pickup.. Nemôže to byť tak

3. Farba checkpointu sa zmeniť v 'SA-MP' bohužiaľ nedá.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...