Jump to content

návod Vozidlá a ich základné funkcie [*]


EEEE

Recommended Posts

Vozidlá a ich základne funkcie


Obtiažnosť: award_star_gold_2.pngaward_star_silver_2.pngaward_star_silver_2.pngaward_star_silver_2.pngaward_star_silver_2.png

Cieľ Tutoriálu: Spoznať nové funkcie a naučiť sa ich používať / Nemať problémy s pracovaním s vozidlami.


Obsah:

  • Vytváranie vozidiel
  • Odstraňovanie vozidiel
  • Oprava vozidiel
  • Respawn vozidiel
  • Zmeny farieb vozidiel
  • Zmeny paintjobov vozidiel
  • Komponenty - Pridávanie / Odoberanie
  • Nastavenie HP vozidla
  • Nastavenie pozície vozidla
  • Hráč - Posadenie / Vysadenie

Ideme na to :)


Vytváranie vozidiel

Na vytváranie vozidiel 3 funkcie:

  • AddStaticVehicle
  • AddStaticVehicleEx
  • Createvehicle

AddStaticVehicle
funkcia , ktorá može byť použitá jedine v OnGameModeInit alebo v OnFilterScriptInit. To znamená , že sú vytvorené hneď pri spustení GM alebo FS. CEz túto funkciu nemožeme vytvárať vozidlá počas diania hry.

AddStaticVehicle(modelid, Float:spawn_x, Float:spawn_y, Float:spawn_z, Float:angle, color1, color2)
modelid - ID vozidla (ID všetkých vozidiel nájdeme TU)
Float:spawn_X - Pozícia spawnu vozidla X
Float:spawn_Y - Pozícia spawnu vozidla Y
Float:spawn_Z - Pozícia spawnu vozidla Z
Float:angle - Otočenie vozidla
color1 - ID prvej farby vozidla (ID farieb vozidiel nájdete TU)
color2 - ID druhej farby vozidla (ID farieb vozidiel nájdete TU)

Príklad:
AddStaticVehicle(520, 2109.1763, 1503.0453, 32.2887, 82.2873, 0, 1);



AddStaticVehicleEx
taká istá funkcia , ovšem táto funkcia má pridaný čas , za ktorý sa vozidlo respawnne, ak vo vozidle nieje vodič.

AddStaticVehicleEx(modelid, Float:spawn_x, Float:spawn_y, Float:spawn_z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay)
respawn_delay - Je čas , za ktorý sa vozidlo respawnne ak v ňom nieje vodič v MINÚTACH

Príklad:
AddStaticVehicleEx ( 520, 2109.1763, 1503.0453, 32.2887, 82.2873, 0, 1, 15 );



Createvehicle
tiež funkcia na vytváranie áut. Túto funkciu možete využiť v OnGameModeInit a OnFilterScriptInit ale aj počas diania hry. To znamená, že touto funkciou možeme vyvolať vytvorenie auta priamo hre v dosledku nejakej činnosti hráča. Funkciu možete použiť napr. pri vytváraní príkazu.

Createvehicle(modelid, Float:x, Float:y, Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay)
modelid - ID vozidla (ID všetkých vozidiel nájdeme TU)
Float:X - Pozícia vytvorenia vozidla X
Float:Y - Pozícia vytvorenia vozidla Y
Float:Z - Pozícia vytvorenia vozidla Z
Float:angle - Otočenie vozidla
color1 - ID prvej farby vozidla (ID farieb vozidiel nájdete TU)
color2 - ID druhej farby vozidla (ID farieb vozidiel nájdete TU)
respawn_delay - Je čas , za ktorý sa vozidlo respawnne ak v ňom nieje vodič v SEKUNDÁCH

Príklad:
CreateVehicle(520, 2109.1763, 1503.0453, 32.2887, 82.2873, 0, 1, 60);
Funkciu možete použiť napr. v príkaze ( dajme tomu , že príkaz /auto ). Ak hráč zadá príkaz /auto , tak sa vytvorí toto vozidlo. V tomto prípade sa funkcia AddStaticVehicle použiť NEDÁ !




Odstraňovanie vozidiel


Na odstraňovanie vozidiel využívame funkciu DestroyVehicle

DestroyVehicle(vehicleid);
vehicleid - Názov/ID vozidla , ktoré chceme odstrániť.

Príklad:
Ak chceme nejaké vozidlo odstrániť , musí byť najprv vytvorené. Vytvárať vozidlá už vieme , takže by to nemal byť problém , len si to vehicleid musíme nadefinovať pomocou premennej , pod ktorou si ho musíme zadefinovať. Je to veľmi jednoduché , pozrite :
new Auticko; - Vytvorenie novej premennej
Auticko = CreateVehicle(520, 2109.1763, 1503.0453, 32.2887, 82.2873, 0, 1, 60);
- Premenná zadefinovaná ako auto , ktoré vytvorené auto , ktoré chceme neskor zničiť. Takže túto funkciu možme zakomponovať napríklad do vymysleného príkazu /znicit. Po zadaní tohoto príkazu sa daná funkcia vykoná.

DestroyVehicle(Auticko);
- Zničenie vozidla




Oprava vozidiel

Na opravovanie vozidiel využívame funkciu RepairVehicle

RepairVehicle(vehicleid);
vehicleid - Názov/ID vozidla , ktoré chceme opraviť.

Príklad:
Ak chceme opraviť jedno určené vozidlo , budeme sa riadiť rovnakým postupom ako v prípade funkcie DestroyVehicle. Ak si chceme vymyslieť nejaký príkaz , napr. /opravit a chceme aby to opravilo auto v ktorom práve sme , spravíme to takto :

RepairVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid));
- GetPlayerVehicleID(playerid) zisťuje v akom vozidle aktuálne sme a to vozidlo následne naša spomínaná funkcia RepairVehicle opraví. Nieje to nič zložité , len to treba logicky pochopiť.



Respawn vozidiel

Na respawnovávanie vozidiel využívame funkciu SetVehicleToRespawn

SetVehicleToRespawn(vehicleid);
vehicleid - Názov/ID vozidla , ktoré chceme respawnovať.

Príklad:
Zase si nejako zadefinujeme dané vozidlo a potom použijeme túto funkciu:

SetVehicleToRespawn(Auticko);
Auticko - príklad zadefinovanej premennej



Zmeny farieb vozidiel

Na zmenu farby vozidla využívame funkciu ChangeVehicleColor

ChangeVehicleColor(vehicleid, color1, color2);
vehicleid - Názov/ID vozidla , ktorému chceme zmeniť farbu.
color1 - ID prvej farby vozidla (ID farieb vozidiel nájdete TU)
color2 - ID druhej farby vozidla (ID farieb vozidiel nájdete TU)

Príklad:
ChangeVehicleColor(Auticko, 4, 12);
Vozidlu "Auticko" zmení farbu na farby ID 4 a ID 12




Zmeny paintjobov vozidiel

Na zmenu farby vozidla využívame funkciu ChangeVehiclePaintjob
ChangeVehiclePaintjob(vehicleid, paintjobid);
vehicleid - Názov/ID vozidla , ktorému chceme zmeniť paintjob.
paintjobid - ID paintjobu (Všetky ID paintjobov nájdete TU)

Príklad:
ChangeVehiclePaintjob(GetPlayerVehicleID(playerid), 2);
- Zmena paintjobu na ID 2 v aktuálnom vozidle.




Komponenty - Pridávanie / Odoberanie

Na pridanie komponentu vozidlu používame funkciu AddVehicleComponent
Na odobratie komponentu vozidlu používame funkciu RemoveVehicleComponent

AddVehicleComponent

Funkcia, ktorou možeme ku autu pridať ľubovoľný komponent. Komponenty sú nitro , hydraulika , jednotlivé časti tuningu atď...

AddVehicleComponent(vehicleid, componentid);
vehicleid - Názov/ID vozidla , ktorému chceme pridať komponent.
componentid - ID komponentu (Všetky ID komponentov nájdete TU)

POZOR: POUŽITIE NEPLATNÉHO ID KOMPONENTU ZNAMENÁ CRASH HRY !

Príklad:
Napríklad ak si chcete vytvoriť vlastnú tuningáreň. Hráč vojde do checkpointu , zobrazí sa mu dialóg a zvolí možnosť pridať nitro.
AddVehicleComponent(Auticko, 1010);


RemoveVehicleComponent
Presný opak funkcie AddVehicleComponent. Odoberáme komponenty z auta.

RemoveVehicleComponent(vehicleid, componentid);
vehicleid - Názov/ID vozidla , ktorému chceme odobrať komponent.
componentid - ID komponentu (Všetky ID komponentov nájdete TU)

Príklad:
RemoveVehicleComponent(Auticko,1010);
- Odobratie nitra vozidlu.




Nastavenie HP vozidla

Na nastavenie HP vozidla používame funkciu SetVehicleHealth


SetVehicleHealth(vehicleid, Float:health);
vehicleid - Názov/ID vozidla , ktorému chceme nastaviť HP
Float:health - HP - Život

Príklad:
SetVehicleHealth(Auticko, 1000.0);
- Nastavenie HP vozidla na maximum (1000)




Nastavenie pozície vozidla

Na nastavenie pozície vozidla používame funkciu SetVehiclePos

POZOR: Táto funkcia funguje len vtedy , ak je vozidlo spawnuté

SetVehiclePos(vehicleid, Float:x, Float:y, Float:z);
vehicleid - Názov/ID vozidla , ktorému chceme nastaviť pozíciu
Float:X - Budúca pozícia vozidla X
Float:Y - Budúca pozícia vozidla Y
Float:Z - Budúca pozícia vozidla Z

Príklad:
SetVehiclePos(Auticko, 123.456, 123.456, 12.34);
- Nastavenie pozície vozidla.




Hráč - Posadenie / Vysadenie
PutPlayerInVehicle
Na posadenie hráča do vozidla používame funkciu PutPlayerInVehicle

PutPlayerInVehicle(playerid, vehicleid, seatid);
playerid - Hráč , ktorého chceme do vozidla posadiť
vehicleid - Názov/ID vozidla , do ktorého chceme hráča posadiť
seatid - Sedadlo vo vozidle
  • 0 - Vodič
  • 1 - Pri vodičovi v predu
  • 2 - V zadu naľavo
  • 3 - V zadu napravo
  • 4+ - Miesta pre cestujúcich (Autobus...)

POZOR: AK ZADÁTE NEPLATNÉ ID SEDADLA , ALEBO JE SEDADLO UŽ OBSADENÉ , TAK PRI VYSTUPOVANÍ DANÉHO HRÁČA NASTANE CRASH !

Príklad:

PutPlayerInVehicle(playerid, Auticko, 0);
- Posadí hráča na miesto vodiča



RemovePlayerFromVehicle
Na vysadenie hráča z vozidla používame funkciu RemovePlayerFromVehicle

RemovePlayerFromVehicle(playerid);
playerid - Hráč , ktorého chceme z vozidla vysadiť

Príklad:
if(GetPlayerVehicleID(playerid) == Auticko)
{
RemovePlayerFromVehicle(playerid);
}
- Ak je hráč vo vozidle "Auticko" , tak ho to z neho vyhodí

Koniec tutoriálu. Snáď to niekomu pomože :)

 

Návod označen jako platný

Ten to návod byl označen jako platný.Návod může být kdykoli označen jako nevhodný či neplatný

Link to comment
Share on other sites

Copy to nieje. Niesom typ CTRL+C a CTRL+V a ešte niečo cudzie vydávať za svoje. Všetko som robil sám , ručne stručne a celkom dlho som si nad tým posedel "albino"

Dík za komenty :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...