EEEE 8 Odesláno: 30. Říjen, 2011 Share Odesláno: 30. Říjen, 2011 Vozidlá a ich základne funkcie Obtiažnosť: Cieľ Tutoriálu: Spoznať nové funkcie a naučiť sa ich používať / Nemať problémy s pracovaním s vozidlami.Obsah: Vytváranie vozidiel Odstraňovanie vozidiel Oprava vozidiel Respawn vozidiel Zmeny farieb vozidiel Zmeny paintjobov vozidiel Komponenty - Pridávanie / Odoberanie Nastavenie HP vozidla Nastavenie pozície vozidla Hráč - Posadenie / Vysadenie Ideme na to Vytváranie vozidielNa vytváranie vozidiel 3 funkcie: AddStaticVehicle AddStaticVehicleEx Createvehicle AddStaticVehiclefunkcia , ktorá može byť použitá jedine v OnGameModeInit alebo v OnFilterScriptInit. To znamená , že sú vytvorené hneď pri spustení GM alebo FS. CEz túto funkciu nemožeme vytvárať vozidlá počas diania hry. AddStaticVehicle(modelid, Float:spawn_x, Float:spawn_y, Float:spawn_z, Float:angle, color1, color2) modelid - ID vozidla (ID všetkých vozidiel nájdeme TU)Float:spawn_X - Pozícia spawnu vozidla XFloat:spawn_Y - Pozícia spawnu vozidla YFloat:spawn_Z - Pozícia spawnu vozidla ZFloat:angle - Otočenie vozidlacolor1 - ID prvej farby vozidla (ID farieb vozidiel nájdete TU)color2 - ID druhej farby vozidla (ID farieb vozidiel nájdete TU)Príklad:AddStaticVehicle(520, 2109.1763, 1503.0453, 32.2887, 82.2873, 0, 1); AddStaticVehicleExtaká istá funkcia , ovšem táto funkcia má pridaný čas , za ktorý sa vozidlo respawnne, ak vo vozidle nieje vodič.AddStaticVehicleEx(modelid, Float:spawn_x, Float:spawn_y, Float:spawn_z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay) respawn_delay - Je čas , za ktorý sa vozidlo respawnne ak v ňom nieje vodič v MINÚTACHPríklad: AddStaticVehicleEx ( 520, 2109.1763, 1503.0453, 32.2887, 82.2873, 0, 1, 15 ); Createvehicletiež funkcia na vytváranie áut. Túto funkciu možete využiť v OnGameModeInit a OnFilterScriptInit ale aj počas diania hry. To znamená, že touto funkciou možeme vyvolať vytvorenie auta priamo hre v dosledku nejakej činnosti hráča. Funkciu možete použiť napr. pri vytváraní príkazu.Createvehicle(modelid, Float:x, Float:y, Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay) modelid - ID vozidla (ID všetkých vozidiel nájdeme TU)Float:X - Pozícia vytvorenia vozidla XFloat:Y - Pozícia vytvorenia vozidla YFloat:Z - Pozícia vytvorenia vozidla ZFloat:angle - Otočenie vozidlacolor1 - ID prvej farby vozidla (ID farieb vozidiel nájdete TU)color2 - ID druhej farby vozidla (ID farieb vozidiel nájdete TU)respawn_delay - Je čas , za ktorý sa vozidlo respawnne ak v ňom nieje vodič v SEKUNDÁCHPríklad:CreateVehicle(520, 2109.1763, 1503.0453, 32.2887, 82.2873, 0, 1, 60); Funkciu možete použiť napr. v príkaze ( dajme tomu , že príkaz /auto ). Ak hráč zadá príkaz /auto , tak sa vytvorí toto vozidlo. V tomto prípade sa funkcia AddStaticVehicle použiť NEDÁ ! Odstraňovanie vozidielNa odstraňovanie vozidiel využívame funkciu DestroyVehicleDestroyVehicle(vehicleid); vehicleid - Názov/ID vozidla , ktoré chceme odstrániť.Príklad:Ak chceme nejaké vozidlo odstrániť , musí byť najprv vytvorené. Vytvárať vozidlá už vieme , takže by to nemal byť problém , len si to vehicleid musíme nadefinovať pomocou premennej , pod ktorou si ho musíme zadefinovať. Je to veľmi jednoduché , pozrite :new Auticko; - Vytvorenie novej premennejAuticko = CreateVehicle(520, 2109.1763, 1503.0453, 32.2887, 82.2873, 0, 1, 60); - Premenná zadefinovaná ako auto , ktoré vytvorené auto , ktoré chceme neskor zničiť. Takže túto funkciu možme zakomponovať napríklad do vymysleného príkazu /znicit. Po zadaní tohoto príkazu sa daná funkcia vykoná.DestroyVehicle(Auticko);- Zničenie vozidla Oprava vozidielNa opravovanie vozidiel využívame funkciu RepairVehicleRepairVehicle(vehicleid); vehicleid - Názov/ID vozidla , ktoré chceme opraviť.Príklad:Ak chceme opraviť jedno určené vozidlo , budeme sa riadiť rovnakým postupom ako v prípade funkcie DestroyVehicle. Ak si chceme vymyslieť nejaký príkaz , napr. /opravit a chceme aby to opravilo auto v ktorom práve sme , spravíme to takto :RepairVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid));- GetPlayerVehicleID(playerid) zisťuje v akom vozidle aktuálne sme a to vozidlo následne naša spomínaná funkcia RepairVehicle opraví. Nieje to nič zložité , len to treba logicky pochopiť. Respawn vozidielNa respawnovávanie vozidiel využívame funkciu SetVehicleToRespawnSetVehicleToRespawn(vehicleid); vehicleid - Názov/ID vozidla , ktoré chceme respawnovať.Príklad:Zase si nejako zadefinujeme dané vozidlo a potom použijeme túto funkciu:SetVehicleToRespawn(Auticko); Auticko - príklad zadefinovanej premennej Zmeny farieb vozidielNa zmenu farby vozidla využívame funkciu ChangeVehicleColorChangeVehicleColor(vehicleid, color1, color2); vehicleid - Názov/ID vozidla , ktorému chceme zmeniť farbu.color1 - ID prvej farby vozidla (ID farieb vozidiel nájdete TU)color2 - ID druhej farby vozidla (ID farieb vozidiel nájdete TU)Príklad:ChangeVehicleColor(Auticko, 4, 12); Vozidlu "Auticko" zmení farbu na farby ID 4 a ID 12 Zmeny paintjobov vozidielNa zmenu farby vozidla využívame funkciu ChangeVehiclePaintjobChangeVehiclePaintjob(vehicleid, paintjobid); vehicleid - Názov/ID vozidla , ktorému chceme zmeniť paintjob.paintjobid - ID paintjobu (Všetky ID paintjobov nájdete TU)Príklad:ChangeVehiclePaintjob(GetPlayerVehicleID(playerid), 2);- Zmena paintjobu na ID 2 v aktuálnom vozidle. Komponenty - Pridávanie / OdoberanieNa pridanie komponentu vozidlu používame funkciu AddVehicleComponentNa odobratie komponentu vozidlu používame funkciu RemoveVehicleComponentAddVehicleComponent Funkcia, ktorou možeme ku autu pridať ľubovoľný komponent. Komponenty sú nitro , hydraulika , jednotlivé časti tuningu atď...AddVehicleComponent(vehicleid, componentid); vehicleid - Názov/ID vozidla , ktorému chceme pridať komponent.componentid - ID komponentu (Všetky ID komponentov nájdete TU)POZOR: POUŽITIE NEPLATNÉHO ID KOMPONENTU ZNAMENÁ CRASH HRY !Príklad:Napríklad ak si chcete vytvoriť vlastnú tuningáreň. Hráč vojde do checkpointu , zobrazí sa mu dialóg a zvolí možnosť pridať nitro.AddVehicleComponent(Auticko, 1010); RemoveVehicleComponentPresný opak funkcie AddVehicleComponent. Odoberáme komponenty z auta.RemoveVehicleComponent(vehicleid, componentid); vehicleid - Názov/ID vozidla , ktorému chceme odobrať komponent.componentid - ID komponentu (Všetky ID komponentov nájdete TU)Príklad:RemoveVehicleComponent(Auticko,1010); - Odobratie nitra vozidlu. Nastavenie HP vozidlaNa nastavenie HP vozidla používame funkciu SetVehicleHealthSetVehicleHealth(vehicleid, Float:health); vehicleid - Názov/ID vozidla , ktorému chceme nastaviť HPFloat:health - HP - ŽivotPríklad:SetVehicleHealth(Auticko, 1000.0); - Nastavenie HP vozidla na maximum (1000) Nastavenie pozície vozidlaNa nastavenie pozície vozidla používame funkciu SetVehiclePosPOZOR: Táto funkcia funguje len vtedy , ak je vozidlo spawnutéSetVehiclePos(vehicleid, Float:x, Float:y, Float:z); vehicleid - Názov/ID vozidla , ktorému chceme nastaviť pozíciuFloat:X - Budúca pozícia vozidla XFloat:Y - Budúca pozícia vozidla YFloat:Z - Budúca pozícia vozidla ZPríklad:SetVehiclePos(Auticko, 123.456, 123.456, 12.34); - Nastavenie pozície vozidla. Hráč - Posadenie / VysadeniePutPlayerInVehicleNa posadenie hráča do vozidla používame funkciu PutPlayerInVehiclePutPlayerInVehicle(playerid, vehicleid, seatid); playerid - Hráč , ktorého chceme do vozidla posadiťvehicleid - Názov/ID vozidla , do ktorého chceme hráča posadiťseatid - Sedadlo vo vozidle 0 - Vodič 1 - Pri vodičovi v predu 2 - V zadu naľavo 3 - V zadu napravo 4+ - Miesta pre cestujúcich (Autobus...) POZOR: AK ZADÁTE NEPLATNÉ ID SEDADLA , ALEBO JE SEDADLO UŽ OBSADENÉ , TAK PRI VYSTUPOVANÍ DANÉHO HRÁČA NASTANE CRASH !Príklad: PutPlayerInVehicle(playerid, Auticko, 0);- Posadí hráča na miesto vodiča RemovePlayerFromVehicleNa vysadenie hráča z vozidla používame funkciu RemovePlayerFromVehicleRemovePlayerFromVehicle(playerid); playerid - Hráč , ktorého chceme z vozidla vysadiťPríklad:if(GetPlayerVehicleID(playerid) == Auticko) { RemovePlayerFromVehicle(playerid); }- Ak je hráč vo vozidle "Auticko" , tak ho to z neho vyhodíKoniec tutoriálu. Snáď to niekomu pomože Návod označen jako platný Ten to návod byl označen jako platný.Návod může být kdykoli označen jako nevhodný či neplatný Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoDnIk168 0 Odesláno: 30. Říjen, 2011 Share Odesláno: 30. Říjen, 2011 Pěkný TuT! :thumbup: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sweet 7 Odesláno: 30. Říjen, 2011 Share Odesláno: 30. Říjen, 2011 teda tak tohle jsem od tebe fakt necekal, very good ... 10/10 :thumbup: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ParadoXX 3 Odesláno: 30. Říjen, 2011 Share Odesláno: 30. Říjen, 2011 Pokud to není COPY tak velmi dobré 10/10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
EEEE 8 Odesláno: 30. Říjen, 2011 Author Share Odesláno: 30. Říjen, 2011 Copy to nieje. Niesom typ CTRL+C a CTRL+V a ešte niečo cudzie vydávať za svoje. Všetko som robil sám , ručne stručne a celkom dlho som si nad tým posedel "albino" Dík za komenty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Odesláno: 30. Říjen, 2011 Share Odesláno: 30. Říjen, 2011 Ešte by to chcelo pridať GetVehicleColor(vehicleid,&color1,&color2); Link to comment Share on other sites More sharing options...
stanislavedl 0 Odesláno: 15. Listopad, 2011 Share Odesláno: 15. Listopad, 2011 Vyborny 10/10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
oN3 0 Odesláno: 25. Prosinec, 2011 Share Odesláno: 25. Prosinec, 2011 veľmi pekný TuT a veľmi mi to pomohlo 1* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warning 0 Odesláno: 28. Prosinec, 2011 Share Odesláno: 28. Prosinec, 2011 a čo treba použiť aby vôbec nenastúpil ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarTooN 1 Odesláno: 28. Prosinec, 2011 Share Odesláno: 28. Prosinec, 2011 OnPlayerEnterVehicle, SetVehicleParamsForPlayer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eidam 0 Odesláno: 15. Únor, 2014 Share Odesláno: 15. Únor, 2014 ako zapnem vypnem svetlá alebo motor auta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Martin_ 10 Odesláno: 15. Únor, 2014 Share Odesláno: 15. Únor, 2014 http://wiki.sa-mp.com/wiki/SetVehicleParamsEx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now