Jump to content

[F]Lekce 2. - Zakladni pojmy pawna..


ffredyk

Recommended Posts

  • Majitel

Az budete potrebovat help, nebo se budete na neco ptat.. Kazdej lepsi pawner na vas vytasi pawnerskej slovnik.. Zakladni pojmy vas naucim.. Na ty pokrocilejsi uz prijdete sami..

 

Nebudu to psat jako nejakej ohrom-článek, ale sepisu to jako ve slovniku..

 

New - funkce, ktera vytvari promene..

new promenna;

 

Public - Cast scriptu, ktera je vyvolana pri nejake udalosti.. Jeji obsah je vykonan vzdy pri zavolani teto casti..

Zakladni:
main()
{
}

A udalost pri spusteni modu vypada treba takto:
public OnGameModeInit()
{
}

 

DCMD - System rychlych prikazu v pawn.. Musite mit definici pro pouzivani, ale to vetsina pawneru doda sama..

Definice:
#define dcmd(%1,%2,%3) if ((strcmp((%3)[1], #%1, true, (%2)) == 0) && ((((%3)[(%2) + 1] == 0) && (dcmd_%1(playerid, "")))||(((%3)[(%2) + 1] == 32) && (dcmd_%1(playerid, (%3)[(%2) + 2]))))) return 1

Prikaz:
dcmd(prikaz,pocetznakuprikazu,cmdtext);

Definice prikazu:
dcmd_prikaz(playerid,params[])
{
return 1;
}

 

Define - Nadefinovani hodnoty.. Vetsinou barvy.. Nekdy i MAX promenne..

Nadefinovani bile barvy:
#define BILA 0xFFFFFFFF

 

Include - Bud prikaz ve scriptu nebo externi soubor.. Pokud se jedna o prikaz musi pred nim byt #.. Timto kompiler pozna, ze se jedna o Directive prikaz.. Pokud se jedna o externi soubor tak o tom venuju celej tutorial nekdy jindy..

Zakladni include:
#include 

 

Stock - Skoro stejny jako public.. Jenze public muze vracet jen cisla.. Ale stock muze vracet cokoliv..

 

Samozrejme pojmu je mnohem vic..

 

Doufam ze vam to helpne..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...