Jump to content
Prosíme všetkých užívateľov, ktorý sa chcú opätovne pripojiť na discord aby znovu spárovali svoje účty kliknutím na "Discord" v navigácií a pripojili sa na server Read more... ×

GlorGG

Uživatel
  • Příspěvků

    9
  • Registrován

  • Aktivní

Reputace

0 Na nule

About GlorGG

  • Moto
    Nováček
  • Narozeniny 11.10.1994
  1. GlorGG

    Něco málo dalšího k photoshopu

    hehe jj na tom clanku hele delam .. bude tu odpoledne
  2. GlorGG

    Něco málo dalšího k photoshopu

    jj tk ti co tohle nezvládnou tak at raději zapomenou že nějaký photoshop existuje :D
  3. GlorGG

    Něco málo dalšího k photoshopu

    no na videotut si musim udělat čas ... prozatím si musí vystačit stímhle
  4. Takže mám tu něco pro lidi co si přečetli první díl. ---------------- Předvolby - Všeobecné Následující seznam krátce představuje Všeobecné předvolby, napomáhající efektivní práci. Interpolace obrazu - interpolace se vztahuje na metodu, která při změně velikosti obrázku generuje nové obrazové body (pixels) nebo maže stávající. Volba interpolační metody ovlivní i jiné oblasti programu, například když měníte velikost obrázku nebo transformujete obrazový prvek Změna nastavení je okamžitá a nevyžaduje restart programu. Photoshop CS již přišel s novými interpolačními postupy: Bikubická hladší a Bikubická ostřejší. Pro převzorování nahoru (zvýšení počtu pixelů, upsampling) je Bikubická hladší vždy lepší volbou. Bikubická ostřejší poskytne často lepší výsledky při převzorkování dolů (snížení počtu pixelů, downsampling), ačkoli se výsledky mohou měnit od obrázku k obrázku, takže zde není volba tak jasná jako převzorkování nahoru (upsampling). Všechny možnosti interpolace jsou dosažitelné v dialogovém okně Velikotit obrazu a mohou být dle momentální potřeby zvoleny u jednotlivých obrázků individuálně. Pokud zmenšujete nebo zvětšujete obrázek pomocí nástroje Libovolná Transformace, nemůžete nijak změnit způsob interpolace - standardně se použije nastavení z Předvoleb. To je důvod, proč nechat v Předvolbách volbu Bikubické a upravovat si interpolaci v dialogu Velikost obrazu podle potřeby. -------------- Zobrazení a kurzory Třetí panel ředvoleb ovládá zobrazování kanálů a nástrojů. Kanály barev barevně Tato položkaby měla zůstat vypnuta. Při zatržení zobrazí jednotlivé barevné kanály v barvě, která odpovídá jejich názvu. Kanály jsou jednoznačně pojmenované a barevné znázornění ve skutečnosti ztěžuje hodnocení - detailní náhled na tonalitu v jednotlivém kanálu. Bude určitě lepší tuhle volbu nechat vypnutou a sledovat standardně zobrazené kanály ve stupních šedi. Kreslicí kurzory Jedno z nedůležitějších nastavení tohoto panelu. Když nastavíte kreslicí na normální velikost stopy štětce, uvidíte při práci s ním kruhový kurzor (případně jiný tvar štětce odpovídající skutečně zvolené stopě) v aktuální nastavené velikosti použitého štětce. Pokud má podobu standardní ikony štětce, nepoznáte, jak velký je štětec, dokud se nedáte do malování. Volba Ostatní kurzory umožňuje zvolit mezi standardním kurzorem - odpovídá ikoně příslušného nástroje, nebo použitím zaměřovacího křížku. TIP Přesný křížový kurzor vždy zapnete stisknutím klávesy Caps Lock. Abyste se vrátili k přednastavenému kurzoru , stiskněte jednoduše klávesu Caps Lock ještě jednou. Image: http://img263.imageshack.us/f/78923805.jpg/ ---------------------------------- Průhlednost a gamut Čtvrté okno předvoleb určuje, jak Photoshop zobrazuje oblasti vrstev bez informací a varovné barvy gamutu. Nastavení průhlednosti Máte-li v samostatné vrstvě obrazový prvek, může buď zaplnit celý rozměr obrázku, nebo zabrat pouze jeho část. Pokud obrazové body nezaberou ve vrstvě plnou velikost obrázku, Photoshop použije šachovnicový vzor označující okolní průhledné pixely. Tento vzor samozřejmě uvidíte pouze v případě, že v paletě Vrstev vypnete ikony oka všech ostatních vrstev, nebo alespoň vrstev ležících pod danou vrstvou.Pokud s Photoshopem začínáte, může pro vás být zobrazená šachovnice nejprve matoucí. Uvědomte si, že program potřebuje ukázat něco, abyste vy viděli, že v tomto místě nic není. Skvělou vlastností je i to, že toto zobrazení průhlednosti nerozlišuje pouze to, kde je nebo není obraz. Intenzita zobrazení vám napoví i úroveň průhlednosti, tak jak moc budou prosvítat obrazy uložené na spodních vrstvách. Standardní barvy a velikost mřížky dobře fungují většině obrázků. Kontrola gamutu Je-li v menu Zobrazení zapnuta Kontrolu gamutu (můžete použít klávesovou zkratku Shift+Ctrl+Y), Photoshop překryje všechny barvy v obrázku, které jsou mimo gamut stávajícího nastavení režimu CMYK, specifikovaného v dialogovém okně nastavení barev. http://img17.imageshack.us/f/44251230.jpg/
  5. ale tohle je základ a když tě to zajímá měl by si to vědět -- úte 14. pro 2010 19:55:26 -- jojo tady to je bežny začátek učí se to všude .. člověk vlastně musí pochopit photoshop a vše co ktomu patří
  6. :DD Počítal jsem s nízkým IQ uživatele ale upravuji: Tento příspěvek je určen pro lidi nad 10 IQ ...
  7. jojo kdyby jste měl kdokoli nějaké nejasnosti můžete napsat
  8. Když tak blbě koukám do zdi a nudím se napadlo mě přinést něco užitečného pro vás. V této lekci si projedem vše co k photoshopu patří a vše co by se vám mohlo plést. Co je to vlasně photoshop? Adobe PHOTOSHOP patří do třídy programů označované jako bitmapové editory. Bitmapové obrazy a vektorové grafiky. Počítačová grafika se dělí do dvou hlavních kategorií – bitmapové obrazy a vektorové grafiky. Pochopení rozdílu mezi těmito dvěma typy obrazů vám pomůže při vytváření a úpravách digitálních obrazů. Bitmapové obrazy. Photoshop a další programy pro malování a úpravy obrazů generují bitmapové obrazy, zvané také rastrové obrazy. Bitmapové obrazy používají pro reprezentaci obrazu mřížku neboli rastr malých čtverečků, zvaných obrazové body (pixely). Každý obrazový bod má specifikované umístění a hodnotu barvy. Bitmapové obrazy jsou závislé na rozlišení – to znamená, že obsahují pevný počet obrazových bodů, reprezentujících obrazová data. Výsledkem je, že bitmapové obrazy mohou ztratit detaily a mohou vypadat zubaté, pokud se na obrazovce hodně zvětší nebo pokud se vytisknou s příliš nízkým rozlišením. Bitmapové obrazy jsou nejlepší volbou pro reprezentaci jemných gradací odstínů a barev, například pro fotografie nebo malované obrazy. Vektorové grafiky. Kreslicí programy jako je Corel DRAW, PageMaker, Adobe Illustrator apod. vytvářejí vektorové grafiky, skládající se z čar a křivek definovaných matematickými objekty, zvanými vektory. Vektory popisují grafiku pomocí geometrických charakteristik. Vektorové grafiky jsou nezávislé na rozlišení – to znamená, že mohou být zvětšeny na libovolnou velikost a vytištěny na libovolném výstupním zařízení při jakémkoliv rozlišení bez ztráty detailů nebo ostrosti. Vektorová grafika je nejlepší volbou pro písmo (zvláště malých velikostí) a výrazné grafiky, které musí zachovávat ostré linky při zvětšení do různých velikostí – jako jsou například loga. --------------------------- RYCHLÁ VOLBA F – PŘEPÍNÁ ZOBRAZENÍ TAB – ZOBRAZUJE/SKRÝVÁ NÁSTROJE Shift+TAB – ZOBRAZUJE/SKRÝVÁ POUZE PALETY X – PŘEPÍNÁ BARVY POPŘEDÍ A POZADÍ VÝBĚRY CTRL+A – VYBRAT VŠE CTRL+D – ODZNAČIT SHIFT+CTRL+D – VYBRAT ZNOVU CTRL+H – MIZÍ/OBJEVUJE SE OBRYS VÝBĚROVÉHO OBRAZCE SHIFT+CTRL+I – SELEKCI INVERTUJE ZOBRAZENÍ CTRL+ + – ZVĚTŠIT CTRL+ - – ZMENŠIT CTRL+0(nula) – NA CELOU OBRAZOVKU ALT+CTRL+0(nula) – SKUTEČNÁ VELIKOST ÚPRAVY CTRL+T – LIBOVOLNÁ TRANSFORMACE CTRL+Z – ODSTRANIT STAV (krok zpět/krok dopředu)? CTRL+ALT+Z – DOZADU V HISTORII (pokud není úplně vhozeno do koše)? CTRL+SHIFT+Z – DOPŘEDU V HISTORII (pokud není úplně vhozeno do koše)? ALT+Backspace – VYPLNIT BARVOU POPŘEDÍ SHIFT+Backspace - VYPLNIT BARVOU POZADÍ ----------------------- Bohužel nevím jak se dělá to aby zde byli viděny obrázky přímo proto dávám odkaz a popis k tomu ------------------------ http://img262.imageshack.us/i/29932230.jpg/ Když poprvé spustíte aplikaci, objeví se pruh voleb ukotvený na horním okraji obrazovky. Tento pruh voleb obsahuje nastavení voleb pro právě vybraný nástroj. Chcete-li zobrazit pruh nástrojů když je skrytý, poklepejte na nástroj v paletě nástrojů nebo zvolte Okna > Volby. Pruh voleb můžete přesunout kamkoliv na své pracovní ploše a ukotvit ho na horní nebo dolní okraj obrazovky. --------------------------- Zde je užitčná tabulka: http://img695.imageshack.us/f/85595076.jpg/ --------------------------- Rozložení políček v panelu nástrojů: http://img529.imageshack.us/f/58734599.jpg/ --------------------------- Tak tohle je vše k prvnímu kroku snad toto oceníte ..
×