Jump to content

Gameluner

Uživatel
  • Příspěvků

    37
  • Registrován

  • Aktivní

Reputace

3 Jonny Sindacco

About Gameluner

  • Narozeniny 08/09/1998

Kontaktní údaje

  • Skype
    androka.andorka

Portfolio

  • Pastebin
    https://pastebin.com/u/Gameluner

Návštěvníci

993 profile views
  1. Já myslel /rcon gamemode0 - ale ano, nejspíš to bude možné, ikdyž nevím, kdo to využívá
  2. Aha, takže ty vezmeš nefunkční script, který jsi ani nezkusil pročíst, nebo upravit (nemyslím v jazyce, ale v kodu) a dáš to sem? Si snad děláš srandu... Register System si můžeš udělat i vlastní, to jsem zvládl i já, a to je už co říct Menší dodatek: Scripty klidně na server nahrát můžeš, a použít je, ale gamemode je na serveru VŽDY jen 1 Navíc, učit se s pawnem asi ani nezačneš, protože když ani nezkusíš upravit kod, tak to tak dopadne. Takže ti radím začít s něčím lehčím, než je YSI a Register System. To vskutku do prvního FS nepotřebuješ.
  3. RIP Tady na tento kod jsem kdesi viděl návod, neříkej mi, žes to dělal ty, když ani neumíš zkompilovat script, twle... //Edit: Jop, našel jsem to: https://pastebin.com/dgQRjmRu //Edit2: Navíc, sám si řekl, že jsi začátečník, takže toto ROZHODNĚ neuděláš
  4. Máš pravdu, zítra to opravím, dnes už jdu spát, a jsem zvyklý to psát takhle //Edit: Trošku jsem to tedy poupravil, snad to již nyní více vyhovuje vaším představám.
  5. Odpovím ti sic pozdě, ale mně se to líbí.
  6. Díky, jsem rád, že se ti to líbí :-) A Hipe, ještě se vyjádřím k tobě, když jsi byl malý, učil ses chodit tak, že ses to šprtal, nebo tím, že jsi to zkoušel? Samozřejmě, prakticky. A argumenty typu: Tady to je jiné atp. neberu, jelikož je to to samé ve stylech učení. Praxe, a teorie.
  7. Přesně tak. To jsi pochopil naprosto správně. Souhlasím A přesně o toto mi jde. Lidé přemýšlí lepším způsobem. Teoretických návodů je tu dostatek, a já se jen snažím, že když nepochopí teorii, tak se jim to vysvětlí na praxi. My je naučíme něco, kde nebude mít tušení, co se děje. Pokud to tušení chce mít, bude se to učit ne jen z jednoho návodu. Dále bych se vrátil k tématu příkazů, a podívej se na tohle: Co by mohli kromě dalšího příkazu udělat přes ten slavnej strcmp? strcmp je v tomto návodu učit nechci, na strcmp tu myslím taky jsou návody. Znovu ti zopakuji to, co jsem již nejednou napsal Doufám, že nyní již chápeš, oč mi jde, a chápeš, že návodů je tu dostatek, ale teoretických, nikoliv praktických. A to je dle mého názoru chyba. Ano, bude mít více znalostí, ale k čemu je využije? Bude znát 3 styly psaní příkazů, kolik jich bude používat? Jeden. Správně.
  8. Tak já se rozepíšu. Naučíte je na strcmp, aby něco uměli. Ale jakmile to tak budou dělat, tak sem dají svůj třeba pátý FS. Jakmile vy ho přečtete, tak mu hned jdete říct, že to může dělat lépe, než-li jste ho dříve naučili, a řeknete mu o dcmd. Naučí se na dcmd. Ale jakmile to tak budou dělat, tak sem dají svůj třeba desátý FS. Jakmile vy ho přečtete, tak mu hned jdete říct, že to může dělat lépe, než-li jste ho dříve naučili, a řeknete mu o izcmd. Tak se 2x bude přeučovat Zato tady se rovnou naučí nejsnažší metodou.
  9. Jde o to, že se to pak budou muset přeučovat, zbytečné zdržování, když by mezitím mohli dělat něco užitečného.
  10. Hip, toto přesně nechápu. Naučíte je na strcmp, až si na to zvyknou, tak na dcmd, a jakmile to budou umět, tak jim řeknete, že dělají špatně, že existuje izcmd. Tomu já předcházím. Jo a vEnd, jelikož jsem se teprve nedávno naučil základy, tak jsem pochopil to přemýšlení úplných nováčků - sry za pravopis, píši z mobilu
  11. proč začínat s izcmd když se učí základy - Já hraji SA-MP na mnoho serverech s RZE 7.9 a jsou tam jen cizí scripty, nic vlastního - když jsem jednomu majiteli serveru vytvořil jednoduchý příkaz /heal, tak byl šťastný, ale fakt hodně, přitom to bylo toto. Proto chci, aby nováčci uměli si vytvořit svůj příkaz. u funkce Nick jsi nevysvětlil, že je to/co je to funkce a ani jak ji dále použít. To že tam napíšeš return a řekneš že vrátí nick je tudíž nepochopitelné. - To máš pravdu, doteď mě však nenapadá, jak to lépe vysvětlit. { - Musí se psát všude, kde chceme vykonat jakoukoliv funkci, aby to mohlo fungovat. - To taky není nejlépe vysvětlené - No, tak já na tom nevidím nic nepochopitelného, když něco chci vykonat, tak to musím dát do { } - „params[]“ znamená, že příkaz „/heal“ vykoná stejnou funkci, jako když hráč zadá příkaz „/heal sdfsdfadfgsdfg“ - taky nesmyl - Tak toto tedy není nesmysl. Nováčci nepotřebují vědět, k čemu přesně to může sloužit, když to stejně s tím neudělají. řekl bych, že to nejzákladnější co by jsi měl právě úplným nováčkům říct, jsi neřekl. Neseznámil jsi je s proměnýma (namísto toho používáš new v kontextu "name je název newu a 25 je maximální"). Odkazuješ se na podmínky, ale to cílovka vůbec neví co je, atd. Pokud se nováček vážně něco chce naučit, tak tu je návod přímo na proměnné, i podmínky. Nováček, chce-li se něco naučit, si to přečte, byla by ztráta času vypisovat něco, co už tu je. Podmínky - https://pawno.cz/topic/53495-6-podm%C3%ADnky-a-v%C4%9Btven%C3%AD/ Proměnné - https://pawno.cz/topic/53319-1-prom%C4%9Bnn%C3%A1/ Podle mě jsem podstatné věci řekl, a navíc tady máš výtažek, co jsem napsal na konci
  12. Předmluva Předem bych chtěl podotknout, že návod je vážně určen absolutním nováčkům, a už mírně pokročilí si budou říkat, že to umí každý. Proč dělám tento návod? Když jsem s pawnem začínal úplně, nenašel jsem žádný návod, jež by byl pro největší „lamy“ Pak jsem ale narazil na nejmenovaného člověka, a ten mě naučil začátky. Momentálně bych řekl, že jsem mírně pokročilý. A nyní k samotnému návodu Obtížnost: Úvod - základy Komentář v codu - Chcete-li si udělat nějakou poznámku v kodu, použijte „//“ (bez uvozovek), pokud to je na více řádků, tak „/*“ a na konci „*/“ (opět bez uvozovek) Include - Abyste vůbec mohli jakýkoliv FS / GM vytvořit, musíte mít na začátku codu „#include <a_samp>“ - Dále Vám doporučuji „#include <izcmd>“, jež slouží k snažšímu psaní příkazů. Stáhnete jej tady: https://www.mediafire.com/file/76kh8qfmckpwzcx/izcmd.inc nebo http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=576114 - A existují různé další includy, jež Vám ulehčí práci. Upozornění: - Za každou funkcí se musí psát „;“, za podmínkou ne První příkazy - Na začátek modu si dáme „#include <a_samp“, na další řádek „#include <izcmd>“. - Tento příkaz bude sloužit k doplnění HP a vesty. Níže si jej i rozebereme. Code: #include <a_samp> #include <izcmd> CMD:heal(playerid, params[]) { SetPlayerHealth(playerid, 100); SetPlayerArmour(playerid, 100); SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Doplnil sis HP a vestu"); return 1; } Vysvětlení CMD:heal(playerid, params[]) - Vytvoří nám příkaz /heal - „playerid“ nám zjišťuje ID hráče, jež příkaz zadal - „params[]“ Parametry, jež hráč zadal za samotným příkazem. { } - Do těchto závorek se dávají kody. Kod se těmito závorkami "otevírá" a "uzavírá" Příklad: { //Náš kod return 1; } SetPlayerHealth(playerid, 100); - „SetPlayerHealth“ je funkce na nastavování HP - „playerid“ nám zjišťuje ID hráče, jež příkaz zadal - „100“ je počet HP, kolik daná funkce nastaví SetPlayerArmour(playerid, 100); - „SetPlayerArmour“ je funkce na nastavování vesty - „playerid“ nám zjišťuje ID hráče, jež příkaz zadal - „100“ je počet vesty, kolik daná funkce nastaví SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Doplnil sis HP a vestu"); - „SendClientMessage“ je funkce na odeslání zprávy konkrétnímu hráči (v našem případě hráči, jež zadal příkaz /heal) - „playerid“ nám zjišťuje ID hráče, jež příkaz zadal - „0xFF0000AA“ je hexadecimální kod barvy, touto barvou bude daná zpráva odeslána - "Doplnil sis HP a vestu" je zpráva, jež to danému hráči odešle return 1; - Vrátí hodnotu, resp. ukončí danou funkci Jak odeslat zprávu všem? stock Nick(playerid) { new name[25]; GetPlayerName(playerid, name, 25); return name; } CMD:zprava(playerid, params[]) { new string[128]; format(string, sizeof(string), "Hráč %s zadal příkaz /zprava", Nick(playerid)); SendClientMessageToAll(0xFF0000AA, string); return 1; } Vysvětlení: „stock Nick(playerid) { new name[25]; GetPlayerName(playerid, name, 25); return name; }“ - „stock Nick(playerid)“ je funkce na zjištění nicku hráče, aby jsme mohli odeslat formátovanou zprávu (v tomto případě s jeho nickem) - „new name[25];“ Tady se nám uloží nick hráče - „GetPlayerName“ Zjistí nám nick hráče - „(playerid, name, 25);“ playerid nám opět zjistí ID hráče, name je název newu a 24 je maximální délka nicku + místo pro nulový znak = 25 (Nulový znak se musí přidávat do každého newu, jelikož by se nám jinak zpráva nevypsala celá.) - „return name;“ nám vráti hodnotu, resp. ukončí danou funkci CMD:zprava(playerid, params[]) { new string[128]; format(string, sizeof(string), "Hráč %s zadal příkaz /zprava", Nick(playerid)); SendClientMessageToAll(0xFF0000AA ,string); return 1; } CMD:zprava(playerid, params[]) - vysvětlili jsme si výše - new string[128]; nám uloží zprávu, 128 je maximální délka zprávy - format(string, sizeof(string), "Hráč %s zadal příkaz /zprava", Nick(playerid)); - format znamená formátování, resp. použití údajů zapsaných za (v našem případě) zprávou, ale může to být použito i v dialogu, nebo printf, ale to si vysvětlíme později - string je naše zpráva - sizeof(string) znamená, že velikost naší zprávy bude stejná jako velikost stringu - "Hráč %s zadal příkaz /zprava" zpráva vypsaná do chatu - Nick(playerid) je náš stock, jež nám zjistí údaj, v tomto případě nick, a vypíše ho - return 1; vrátí hodnotu Závěrem Doufám, že se menší návod líbil, jak bylo vzpomenuto výše, je určen absolutním nováčkům, tak to vezměte na vědomí při hodnocení. Nejspíše bude tento návod na více dílů, tady jsme si vysvětlili základy. Doufám, že návod bude označen jako platný, nováčkům by mohl pomoci.
  13. Jo, už +- chápu, nastuduji si to ještě na wiki. Děkuji Vám a pomoc, Game.
  14. No, já to myslím tak, že nechci kopírovat, ale spíš se to naučit Poprosil bych někoho, kdo je dobrý na vysvětlování, aby mi udělal tak trošku přednášku //Ale velice ti děkuji za ten cod (chybí ti v něm závorka, ale tu už si domyslím )
×
×
  • Create New...