Jump to content

Žebříček

Populární obsah

Showing content with the highest reputation since 03/20/22 in all areas

  1. Dlouho jsem přemýšlel co zajímavého bych zde mohl sdílet. Můj profesní život jsem zabrzdil s příchodem covidu. Vždy jsem se pyšnil svou praxí, začínal jsem jako mechanik náklaďáků, přešel na bachaře ve věznici, poté jsem žil pár měsíců v anglii, po návratu jsem začal fungovat jako specialista sítí pro lokálního velkého ISP, přeskočil jsem na technického ředitele v malé firmě, utekl jsem do živnosti a ze živnosti pak do velkého automotive korporátu jako IT specialista, kde jsem teď. Programování bylo vždy takový side-quest - který občas nesl velké šťavnaté ovoce, jindy vytvářel stres a chaos. Dnes dodělávám několik posledních placených projektů a končím. Poté se již budu věnovat jen osobním projektům. Jednak z důvodu mého nesouhlasu s tím, jakým směrem se programování a obor s tím spojený ubírá a druhak jsem dosáhl bodu absurdního vyhoření - za nízkou cenu velké projekty, za větší cenu žádné projekty. A ta nejistota a finanční nestabilita, nemluvě o stavu a složitostí zákonů a právních záležitostí, to je konstantní generátor stresu. Dlouhou dobu jsem jen pracoval, od rána do noci. Spal jsem 2 až 4 hodiny denně a pracoval nejméně 16. Nedávno jsem podstoupil banální, ale potřebnou operaci, a v průběhu hospitalizace jsem měl čas přemýšlet. I když mé know-how má svoji cenu, která není úplně malá - nemám to jak prodat a nejsem obchoďák. Pokud člověk nedělá pro IT firmu, tak je jednočlenná IT firma a ta dnes nemá na trhu moc šanci. Po 4 letech fungování jako jednočlenná firma jsem tedy přehodnotil svoje priority a postupně přesouvám své snahy do věcí smysluplnějších. Před rokem se ze mě stal táta, od té doby jsem mnoho své aktivní energie přesunul z nočních klávesnicových seancí do výroby dětské radosti. A do toho kluka a i do mé ženy hodlám investovat nejvíce volného času. Protože to jsou hodnoty, které pro mě mají cenu, moje milníky, které chci tlačit neustále kupředu, výš a silněji. Finance byly, nějaké jsou a určitě nějaké i budou. Rodina je jenom jedna a je velmi snadné o ni přijít.
    7 points
  2. Normalne konecne zaujimava tema, az som sa sem po dlhych rokoch musel znova registrovat. Ak si spravne pamatam, tak hash ktory vrati gpci, neni cesta v Program files (ta je snad vzdy rovnaka), ale je to cesta k GTA San Andreas User folderu, coz je nekde v C:/Users/username/Documents/GTA San Andreas... Takze ak je moj Windows username napr. "honza", tak je velmi vysoka sanca ze sa jeho gpci bude zhodovat s niekym inym - pretoze milion dalsich ludi ma rovnaky Windows username. tl;dr aby sa clovek dokazal vyhnut banu na gpci, na 90 percent pomoze vytvorenie noveho accountu vo windows a nainstalovanie GTA SA tam. Ale inak velke servery na toto maju zvycajne este aj nejake dodatocne checky, takze to co nazyvas ty "HW" ban, je len kombinacia locknuteho uctu, GPCI checku, klasickeho banu na IP a pripadne ešte nejakych dalsich checkov - za mojej ery to takto fungovalo - a prekvapivo celkom stabilne.
    6 points
  3. Zdravím vás, po delší odmlce, ze zdravotních důvodů a poté částečně z rodinných a profesních důvodů, jsem tu zpět s dalším progressem. Jak bylo slíbeno, tak bylo dříve i založeno a dnes představuji transparentní účet pro účely chodu a rozvoje fóra. Prostředky budou využity pro chystaný prize-pool, update fóra, reklamu a další chystané akce v rámci Pawno.cz Odkaz: https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=2102236144 Číslo účtu: 2102236144/2010 IBAN: CZ4520100000002102236144 BIC: FIOBCZPPXXX Banka: Fio banka, a.s., V Celnici 1028/10, 11721 Praha 1 Jedná se o dobrovolný příspěvek pro chod fóra, pokud si svůj příspěvek rozmyslíte, do měsíce mi dejte vědět a vrátíme vám peníze zpátky. Veškeré odchozí platby se zavazuji pečlivě popsat a definovat k čemu jsou využity Fio banka mi bohužel nedovolila účet přejmenovat, název je vázaný na mé jméno a pro vlastní název by fórum muselo figurovat jako s.r.o. (tak možná časem )
    6 points
  4. Well, jak začít... No tisknu si svojí hvězdnou bránu na 3D tiskárně a přemýšlel jsem, že bych se mohl podělit o poznatky. Nejdříve jsem si udělal monitoring software (odkaz níže) a pak jsem si říkal, že bych se podělil i o progress samotné brány. Tak jsem hledal kam to dát a najednou jsem objevil tuhle sekci a úplně prázdnou. Tak tedy zakládám první topic o mém 3D tisku, budu sem dávat updaty jak pokračuju s hvězdnou bránou. Pro začátek přikládám screen kolik mám dílků a jak to zatím vypadá.
    5 points
  5. Už máme sedm her portovaných i na Android. Šest jich už můžete vyzkoušet (v detailu her jsou odkazy na Google Play) a sedmá - prší čeká na schválení vydání na Google. Včera jsme také spustili Kris Cross a v přípravě je ještě hra Vědomostní Duel - kdy budete soutěžit proti soupeři odpovídáním na různě vědomostní kvízy. Také se musím pochlubit, že díky štědrému sponzorskému daru vyšel taky náš merch, takže máme samolepky, magnetky, pivní podtácky a taky super náramky
    5 points
  6. Zdarec všichni, díky štědrému daru od @DuFF proběhne v příštích dnech velký update fóra - aktualizujeme z verze 4.4 na verzi 4.7. Spolu s tím se bude aktualizovat i šablona a všechny moduly. Pokud půjde vše hladce, aktualizace proběhne za pár minut a fórum bude znovu dostupné do jedné hodiny. Pokud se něco nepovede, fórum by mohlo být nedostupné i celý den až několik dní. Aktualizovat sice budeme nejdřív nanečisto, ale vzhledem k objemu databáze a celého systému se může kdykoliv cokoliv pokazit. Díky za strpení!
    5 points
  7. Ahoj, možná trošku zavádějící titulek ale nic jiného mě nenapadlo. Jde o to že by mě docela zajímalo jestli máte ve své práci nějaký řekněme milníky a jaký mindset máte ohledně posouvání se dál. Mě se podařilo se splnit si několik milníků jak životních tak pracovních a napadlo mě že možná sdílení příběhů různých lidí by mohlo nakopnout ostatní. Já osobně měl několik milníků od doby co jsem začal pracovat jako třeba: 1. vydělaný milion 1 milion ročně 2 miliony ročně 4 miliony ročně 1 milion měsíčně Několik dalších mám ač už jsou možné dost neraálný. Ale to jsou finanční prakticky nic neříkající milníky který jsou pro mě ale lidi z mého okolí o nich třeba ani neví. Další milníky který už jsou takový že o něčem vypovídají a je to takový "flex" v běžný koverzaci jako třeba: Mám barák Mám Teslu Vysněný osmiválec Doplatit mámě hypotéku za její byt ( to už neni nic o čem vyloženě někomu říkate pokud na to nepřijde řeč ) Je podle mě důležitý si takovéhle milníky dávat ať už finanční nebo materiální protože je na tom vidět váš osobní postup a je to takovej stimul toho že jste něco dokázali. Uričitě dosáhnout takových milníků je časově náročný. A ne každý má mindset na a vůli něco takového dělat. Určitě tím neříkám že peníze jsou vše ale dokážou vám hodně usnadnit život. Já za svůj nějvětší úspěch považuji že jsem všechy od-odrážkované milníkdy splnil před 30tkou ( těsně ale stihl jsem to ) sice mě to stálo hromadu času a prakticky jsem nikam moc nechodil a seděl doma a buď se šrotil nebo pracoval. Jsem introvert takže pro mě to nebyl moc problém ale chápu že pro ostatní je to očistec. Taky mi k tomu hrozně moc pomohl paradoxně Covid, kde všichni co měli nějaký obchod nebo něco tak najednou zjistili že nutně potřebujou kanál kterým můžou prodávat i mimo kamennou prodejnu. Celý to sem píšu vlastně i z důvodu že tohle fórum mělo značný vliv na to že jsem se vůbec vydal na tuto cestu a mohl si nastavit tyhle milníky a splnit si vše co chci. Kdybych se sem jako 14ti letý smrad nepřišel učit Pawn tak bůh ví kde bych teď byl. Tady jsem zjistil co mě baví a v čem jsem dobrej. A sám vím že podobně to tu mělo hodně lidí a z mnoha lidí odsud jsou dnes programátoři nebo grafici video editoři a kdo víco dalšího. Nejdůležitější rada kterou můžu dát všem je aby se vyhnuli mindsetu "ale co když". Když sem přijdete a řeknete si že budete programátor a vzadu v hlavě se vám ozve hlásek:"Ale co když se mi to nepovede" nebo "Ale kdo by si mě najal" a podobné další. Osobně znám hromadu lidí kteří tímhle trpí a na jakýkoliv popud oponují přesně slovy "ale co když " , "ale kdo by " atd. Když jsem sem přišel považoval jsem například kamarádův House Systém za boží dílo který bych nikdy nedokázal udělat. Po nějaké době jsem zjistil že je to vlastně hrozně jednoduchý a že je to jen o pár proměnných a pár dialozích. Když jsem dostal zakázku na první mobilní aplikaci tak jsem si říkal že nebudu schopný to dodat. Zkusil jsem si tři různý apky a zjistil jsem že je to hrozně jednoduché. Dneska jich mám za sebou přes 30. Omluvte pokud pata předchází hlavu a celý článek nedává smysl posloupnostně, píšu to tak jak mi to přijde na mysl. Ale doufám že si z toho odnesete motivaci a případně přispějete i s nějakým vaším úspěchem ať namotivujeme další lidi k tomu aby měli nějaký cíl. Pokud naopak nemáte karieristický přístup a stačí vám práce která vás uplně nevysírá a nemáte potřebu mít hromady peněz a rádi žijete minimalisticky přispějte také. Jsme diskuzní fórum tak diskutujme.
    5 points
  8. Nahlásil jsem první video na YouTube. Od srdce nesnáším, když si někdo vytvoří nějaké video a dá do jeho názvu jednu z nejočekávanějších her. Pak jsou na tom jen bití uživatelé, který zadají do vyhledávání GTA VI a výsledky na něj vyblejou tyhle sračky, které vůbec hledat nechtěli. Samozřejmě chápu, že pokud by se z názvu vynechalo to "GTA VI", tak by to byl stejný odpad, ale s rozdílem, že by na to kliklo o dost méně lidí.
    4 points
  9. Podle posledních informací od niCe spolupracujícího s Open.MP týmem bude SA-MP pokračovat jako Open.MP. Nový dočasný "oficiální" web SA-MP je https://www.sa-mp.mp/ , kde je nejen veškerý obsah z původního oficiálního webu, ale i aktualizovaný klient SA-MP s funkčním tabem "Internet". Stránka je prolinkovaná s odkazy na oficiální Open.MP. Navíc je stránka lokalizovaná - zobrazí se vám v jazyce, ve kterém máte internetový prohlížeč (resp. první preferovaný jazyk prohlížeče). Co se týče kompatibility, tak Open.MP je plně zpětně kompatibilní se SA-MP + při postupném vývoji vlastního klienta pro Open.MP přibudou i nové věci. Pojďme SA-MP zachránit :D
    4 points
  10. Update textur. Momentálně to vypadá mnohem zajímavěji, i když textury ještě nenavazují
    4 points
  11. Dobry den, su to uz roky, odkedy som tu ukazal nieco zo svojej tvorby (predchadzajuci nick [AW]Tom). Medzi casom som sa venoval 3D modelovaniu a "mapovaniu" v Unity a dnes Vam chcem s radostou ukazat svoju prvu kompletnu kolekciu modelov. Tento balik bude dostupny na Unity Asset Store, po tom, co prejde kontrolou a schvalenim od Unity Teamu. O jeho spristupneni Vas budem informovat. Balik nesie nazov "Tiny Homes" a je inspirovany projektom Tiny Homes Detroit. Ide o 50 malych domov, s otvaratelnymi dverami a oknami. Tieto domceky su navrhnute tak, aby zaberali minimalny vonkajsi priestor a zaroven poskytovali dostatok priestoru pre par hracov, aby sa vo vnutri mohli pohybovat. Interiery maju priemernu velkost 8x5 metrov a umoznuju skakanie vdaka 3,3 metrov vysokym stropom. Dvere ss vyssie a sirsie, co zaistuje lahky pristup Dvere a okna su samostatne modely, co vam umoznuje naprogramovat ich na otvaranie a zatvaranie. Okna su nepriestrelne, aby poskytovali bezpecnost, pri pouziti v prostredi pre viacerych hracov. Vonkajsie a vačšina vnútorných stien maju hrúbku najmenej 0,25 metra. Domy maju v priemere 10 slotov pre materialy, čo umožňuje jednoduché prispôsobenie vzhľadu. Balik obsahuje: 25 modelov (+col), 67 prefabov, 135 materialov a 91 textur 3 LOD urovne pre kazdy model zjednodusene kolizne modely (1 na prefab) sprchovy kut Viac technickych detailov bude k dispozicii na oficialnej stranke balika. Obrazky v spoileri: Budem rad ked v komentaroch zanechate svoje dojmy a postrehy.
    4 points
  12. Čůs Natáčime s kamarády ve volném čase hraná videa s gta tématikou, tak nás napadlo to hodit semka na pwnínko, že by se někdo přece jen kouknul na takovouto tvorbu humoresek... Nedávno jsme aj dokončili náš giga SAMP machinima projekt "Alien Invasion - Revelations", takže váš čas bude zabit tou nejvyšší kvalitou. Koment, feedback nebo lajšík určitě potěší
    4 points
  13. Cena za tohle bude začínat tak na cca desetinásobku toho co uvádíš. a to ještě u nějakého zoufale chudého studenta
    4 points
  14. Je super vidět, jak se po letech lidi posunuli a že jim skutečně tohle fórum něco dalo. Nedalo nám jen know-how jak udělat cyklus a podmínku, ale i něco do života. Že i když se to na začátku zdá jako nemožné a strašně složité, ale nakonec stačí se alespoň trochu snažit, ale hlavně jak zmínil Ingnition, tak stačí chtít a k něčemu se dokopat. Ty výsledky se časem ukážou sami. Moje milníky teda nejsou tak velké jako u Ondry, ale svoje jsem si zatím splnil. Pro mě byl nejdůležitější milník finanční. Od doby co jsem odešel od rodičů (hned po maturitě), jsem následující roky prostě neměl. Žil jsem jak se říká z ruky do huby, dělal práci, která mě nebavila, ale uživila mě. Do toho jsem byl, jak se říká, hodný hlupák co živí svoje partnerky, které vydělávali polovinu toho co já. Ale furt jsem věděl, že to mi nestačí. Že nechci celej život dělat v malé kanceláři a tisknout přepravní dokumenty pro kamiony. Jelikož pro mě IT bylo vždy hlavně koníček, ale občas i forma brigády, tak jsem si řekl, že se chci časem posunout z oboru logistiky do IT. Což se mi konečně i bez vysoké školy povedlo. Takže jsem ne jen svůj cíl co jsem chtěl stihnout do 30ti splnil jak profesně tak finančně. Povedlo se mi dostat se na manažerskou pozici s tím, že mám na starost team superuserů a společně se staráme o chod IT na 4 pobočkách společnosti (celý Automotive sektor) a navíc jsem svůj finanční cíl splnil ne jen v hrubém, jak jsem plánoval, ale i v čistém. Následující milníky jsou pro mě jasné. Než bude rodina, tak chci stihnout dálkové studium vysoké školy, protože bez toho nesplním můj finální cíl a to mít u korporátní pracovní pozice slovo Director. Z volnočasových milníků či splněných snů, jsem si jeden nedávno taky splnil. Koupil jsem si starýho japončíka (Honda Civic 6g), takže mám v čem se hrabat při dlouhých večerech, když mě partnerka štve a potřebuju si trochu odpočinout.
    4 points
  15. Ahoj, kdo neví, nevšiml si, tak ARK na steamu s miliardou DLC zdarma. Pokud ovšem chcete uplně všechny DLC, tak jen za něco málo více než 30€. Standardně komplet balíček stojí přes 100€ a hra v základu 30€. https://store.steampowered.com/app/346110/ARK_Survival_Evolved/ Již neaktuální
    4 points
  16. Zdravím vás přátelé, Rok se s rokem sešel a já se znovu začínám angažovat ve zdejším dění. Nebyl jsem zase delší dobu aktivní, protože se nám narodilo mimčo a půl roku jsme zařizovali svatbu Do toho práce, práce a další práce. Začínám se postupně vracet zase zpátky do vlastního běhu a snad již brzy budu mít zase prostor pro osobní projekty. V hlavě se mi probudila myšlenka, kterou byste vy jako uživatelé konečně mohli ocenit a která by vás mohla motivovat k další aktivitě na fóru. Nicméně tentokrát, kromě interní diskuze (která ještě ani pořádně neproběhla), se chci obrátit s návrhem i na vás jako uživatele, chci znát váš názor a vaše případné připomínky. Měsíční prize-pool jako odměna za vytváření vláken a aktivitu na fóru Ve zkratce - měsíční opakující se soutěž o nejlepší a nejkvalitnější vlákno na fóru. Později bychom mohli toto rozšířit i na příspěvky samotné. Pravidla pro kvalifikaci k zhodnocení: Vlákno mladší 1 měsíce (resp. vlákna budou hodnocena měsíčně, pokud v daný měsíc vytvoření vlákno nevyhraje výběr, další měsíc se již neúčastní) Vlákno musí mít více než ?x hodnocení / reputace Vlákno musí řešit zajímavé téma relevantní vůči fóru (resp. filtrace vtipálků, kteří by s tím chtěli vymr*at a psát rádoby vtipné články o ničem) Vlákno musí mít obsahovou hodnotu, jejíž konzumace zabere alespoň 3 minuty (aneb snaha o vyhnutí se odfláknutých mikronávodů apod.) Vlákno musí mít textový obsah - v případě odkazu na video materiál, musí mít vlákno alespoň zkrácenou verzi kompletního obsahu videa Návod nesmí být zkopírován ani převzat z jiných výukových zdrojů (na kontrolu existuje veřejný AI search engine, schopný dohledat podobný textový obsah na internetu - copyleaks, plag.cz apod..) Prize-pool bych ze začátku hodil na částku 500,- Kč - vím že pro zdejší profíky to není moc, ale vemte prosím v potaz, že fórum nevydělává ani korunu měsíčně, veškeré finance co do toho cpu jdou z mojí kapsy a na pozadí probíhá ještě financování reklamy a dalších jednorázových plateb, které jsou občas potřeba. A chtěl bych vidět, kdo z vás by do toho ty prachy chtěl několik let rvát bez vidiny jakéhokoliv výdělku, či návratu investice Dle vašeho feedbacku, bych navrhoval i rozdělení poolu pro helpery - helper měsíce by dostal alespoň dvě kilča za jeho aktivitu v help sekci - pro návody by tedy zbylo tři sta. Je to taková symbolická částka, poděkování za aktivitu. Napište mi, prosím, i vaše návrhy k tomuto řešení - jde o snahu vzbudit větší zájem pro psaní návodů a nabídnout novým uživatelům moderní čtení
    4 points
  17. Verzovací nástroj GIT Ahoj, jak jsem dlouhou dobu sliboval, tak přináším návod na verzovací nástroj GIT. Ve zkratce o co se vůbec jedná. Jedná se o software, který umožňuje verzovat kód, který programujete. TJ. uděláte si 10 řádkovej soubor, uložíte pomocí gitu a máte jednu verzi. Pak přijdete druhý den, připíšete dalších 10 řádků a máte druhou verzi. 3. den ovšem něco upravíte a máte třetí verzi. Bez gitu byste museli mít 3 složky se třeba totožnejma souborama, kde jsou právě uvedené změny. GIT umožňuje toto právě vynechat a vy celou dobu pracujete pouze s jednou složkou, která nese všechny informace o všech verzích. Další velké plus, proč verzovat kód je to, že na jednom souboru může pracovat více lidí na různých počítačích a GIT umí následně soubory sjednotit v jeden a vystavit ho jako novou verzi. V tomto návodu se dozvíte nejzákladnější práce s gitem tj: clone (stáhne existující kód z gitu) status (zobrazí aktuální změny vůči poslední verzi) add (přidá vaše aktuální změny k plánované další verzi) commit (potvrdí lokální změny jako novou verzi) push (odešle změny na remote server, kde si je budete moct prohlížet) Spousta lidí používá pro verzování nějaké gui jako třeba sourcetree nebo rovnou ide, ovšem já nejsem zastánce gui u gitu, protože: U gui nevíte nikdy co to přesně dělá a nevidíte jaký je output gitu a za 2. u gui musíte hledat kde se to ovládá a je to zbytečně složité... Příprava 1. Budeme potřebovat nainstalovat git: LINUX: Stáhněte si balíček git: Debian: apt-get install git RedHat/RHEL: yum install git, dnf install git MAC: Stáhněte si balíček git: brew install git WINDOWS: Tady to je složitý... Stáhněte si https://gitforwindows.org/ Nainstalujte dle instrukcí, všechny nastavovátka nechte tak jak jsou. Linux/Mac uživatelé budou používat terminál, Windows uživatelé Git Bash (nový nainstalovaný program). Po celou dobu se budeme pohybovat ve složce /Projects a podsložkách. Všude budu psát preffix kde se aktuálně pohybujeme. 2. Budeme potřebovat git repositář. Pro demonstraci budu používat a odkazovat se na github.com. Toto je návod na práci s gitem, nikoli práci s githubem, proto napíšu body co je třeba splnit a přidám případně ostatní návody. Zaregistrujte si účet na githubu Vytvořte nový public repositář (https://docs.github.com/en/get-started/quickstart/create-a-repo) Zjistěte si URL vašeho repositáře. (Chceme url která začíná https nikoli ssh) Bod č. 3 tohoto návodu: https://docs.github.com/en/repositories/creating-and-managing-repositories/cloning-a-repository Stažení repositáře V předchozí části jsme vytvořily remote repositář, ve kterém máme README.md případně nic. Záleží zda jste nechali vygenerovat readme soubor při zakládání repositáře. Otevřeme si terminal/gitbash a budeme pracovat jen v něm. pomocí cd přejdeme do složky /Projects např. cd /home/hip/Projects Nyní si stáhneme vytvořený repositář do pc pomocí clone: git clone [url] parametr url je url repositáře Nyní vejdeme do stažené složky cd [název složky = název projektu] název složky je název projektu zadávaný při vytvoření repositáře. Pro demonstrativní účely budu používat "mujProjekt" Nyní máme stažený repositář, což je vlastně první verze našeho kódu a jsme ve složce, která je pod kontrolou gitu. Když se podíváte do složky, ukrývá se tam skrytá složka .git, která obsahuje informace o jednotlivých verzích, remote repo (což je u nás github) a hromadu dalších informací, aktuálně nepodstatných. Práce se složkou/projektem Ať je to k nevíře, se složkou mujProjekt se pracuje uplně normálně jako s každou jinou. Můžete ji celou kamkoliv přesunout, můžete v ní upravovat kód. Má to jeden jediný rozdíl, všechno co se upravuje ve složce může být součástí další verze kódu (ale nemusí). Řekněme, že jsme pracovali, udělali nějaký kód a máme hotovo. Vyvtoříme si soubor helloworld.txt uvnitř složky /Projects/mujProjekt a obsah bude třeba Hello world! Máme práci hotovou a chceme potvrdit změny a odeslat na remote repo. Půjdeme zpět do terminálu Zjistíme jak jsme na tom přes status: git status Terminál nám vyhodí output, kde bude červený řádek podobný tomuto: N helloworld.txt Tím vidíme, že git ví o našich změnách. Nyní vytoříme novou verzi. Ovšem než to uděláme, musíme gitu říct, jaké soubory chceme do nové verze dát. To je náš helloworld.txt soubor: git add helloworld.txt Zkusíme si dát opět status a uvidíme, že soubor není červený, ale zelený. To znamená, že vyvtoření následující verze bude s tímto souborem. Vytvoříme verzi: git commit -m "Muj prvni commit" commit vytvoří verzie, parametr -m udává commit zprávu a zpráva je info ke commitu. Jak můžete vidět, není to version, ale commit. V gitu se označuje verze jako commit, takže od teď budu používat slovo commit. Nyní máme commitnuto a změny jsou lokálně u nás. Abychom změny dostali do remote repo, postačí nám k tomu push: git push Toto odešle změny na github, naše remote repo. Ikdyž se jedná o public repository, tak pushovat změny může jen oprávněný uživatel. V tuto chvíli vám vyskočí prohlížeč a požádá vás o přihlášení. Přihlásíte se a proces se automaticky dokončí. Nyní když se podíváme, tak změny jsou na githubu. Závěr Toto je nejzákladnější práce s gitem. Zkuste si takhle udělat pár dalších commitů a poslat si je tam. Udělejte si tam třeba další složky. Když používáte add tak nemusíte specifikovat každý soubor extra, ale stačí napsat název složky a automaticky to přidá všechny změněné soubory ve složce. Dejte sem nějaký ohlas a já udělám další část, o něco složitější. PS: Dnes to po sobě nečtu, nemám čas.
    4 points
  18. Trošku offtopic jo.. Hromada lidí se ohání tím ,že učit se pawn je zbytečný protože je to mrtvý atp... Když to hodně přeženu tak díky SA-MPu a jazyku Pawn dneska vydělám měsíčně to co běžnej zaměstnanec za rok. Naučit se Pawn zbytečný rozhodně není. Naučí tě to jak fungujou "dospělý" programovací jazyky, naučí tě to že jsou tam nějaký pravidla ,že někde musí být střední někde závorky atp. Navíc syntaxe Pawn je dost podobná neli stejná jako u většiny jazyků ( PHP, C, Swift atp ) protoze z nich vychází. Takže Jakmile se naučíš jeden takový jazyk tak ti potom stačí jen se doučit další pravidla těch ostatních a rozšiřuješ svoji možnost uplatnění. Podle mě má cenu se to naučit pokud tě programování baví nebo by bavilo a tíhneš tímhle směrem. Navíc se nic nevyrovná tomu když něco dvě hodiny píšeš a pak to funguje a vypadá to hezky na serveru atp... K topicu... Pokud chceš platit programátora podle toho jestli se to bude hráčům líbit tak to se ti na to většina lidí vykašle. Na tvém místě bych vypustil finance a našel nějakého nadšence který bude sdílet tvojí vizi co chceš se serverem udělat a sednete si.
    4 points
  19. kúp si original za 20€ a nemaj blbé poznámky, nikto nechce otravných warez hráčov a duplom riešiť nejaký login/register systém. Čo sa týka modpacku, tak to mohlo byť viac zaujímavejšie takýto server "vyhrám" za 2 hodky a nebudem mať čo robiť :-D
    3 points
  20. Spouštění programu jako service Obsah: Úvod Co potřebujeme Příprava programu Zprovoznení service 1. Úvod Ahoj, jednak pro sebe, ale jednak i pro ostatní zde přikládám návod jak spouštět program jako linux service. Co tím získáme? Zcela jednoduše - kontrolu nad programem, kdy se má spouštět, zda pokud spadne tak zda se má spustit znovu, poběží i po odhlášení z ssh apod. Proč service? Protože spousta lidí na serverech spouští programy klasicky a přidává znak "&" aby to běželo na pozadí. Jenže jedinej základní způsob jak ho vypnout je killnout proces nebo restart serveru. Pokud spadne, je potřeba ho manuálně spustit. Proč obtížnost 3 z 5? Nebudu vysvětlovat základy linuxu, pouze funkcionalitu. 2. Co potřebujeme Budeme potřebovat jakýkoliv linux, já osobně tento proces aplikuji na CentOS, každopádně vsadím se, že tento postup funguje pro jakoukoliv distribuci. sudo oprávnění Ujasnění v jaké složce pracujeme, já budu vše dělat ve složce /home/centos, každopádně je potřeba si toto případně změnit podle svého úsudku 3. Příprava programu Program budeme spouštět pomocí start.sh, který si vytvoříme: #! /bin/bash echo "Starting start.sh script..." cd /home/centos mkdir -p logs # Define the log file original_file="log" # Get the current timestamp in a specific format (e.g., YYYY-MM-DD_HH-MM-SS) timestamp=$(date +"%Y-%d-%m_%H-%M-%S") # Define the new file name with the timestamp new_file="${original_file%}_${timestamp}" # Rename the file mv "$original_file" ./logs/"$new_file" echo "Starting service at time: $timestamp" >> log echo "Running Program..." >> log ./RunMyProgram >> log 2>&1 Výše uvedený program vytvoří složku logs, pokud neexistuje (mkdir -p logs) Nastaví proměnnou original_file na název souboru kam budeme ukládát logy Nastaveí timestamp na aktuální datum a čas nastaveí new_file na kombinaci výše uvedených proměnných Přesune stávající log do složky logs a změní jeho název na log_datum_a_čas vypíše echo do nového logu Spustí náš program a jeho log bude ukládat do složky log Nyní je potřeba nastavit pro usera oprávnění script spouštět: chmod u+x start.sh Tento script můžete otestovat tím že si ho jen spustíte. Výsledek je, že při každém spuštění přesune původní log do archivu, udělá nový log a spustí program Dále je potřeba udělat service file, který bude systém používat jako config pro spouštění. Název bude myapp.service [Unit] Description=My app [Service] ExecStart=/home/centos/start.sh User=centos RestartSec=30 [Install] WantedBy=multi-user.target Description: defacto název service, který se pak bude zobrazovat ExecStart: To je nejdůležitější část magie, cesta musí poukazovat na to, co chceme spouštět. V našem případě absolutní cesta k start.sh User: user pod kterým se program spouští RestartSec: Pokud program spadne, tak po jak dlouhé době se má znovu spustit. WantedBy: Je v tom hlubší význa fungování service linuxu a dalších složitostí. Bez tohoto řádku vám jednoduše nepůjde spustit program při rebootu. V tomto config souboru se nastavuje hromada dalších věcí, toto je nejzákladnější způsob. Dá se nastavit po jak dlohé době od rebootu se má zapnout apod. Více nastavení si můžete dohledat. 4. Zprovoznení service Aby nám service fungovala, musíme poukázat kde má systém hledat náš config myapp.service. Uděláme proto symbolickej link do složky, kde linux běžně hledá service: ln -s /home/centos/myapp.service /etc/systemd/system/myapp.service Tímto jsme vytvořili symbolickej link ve složce /etc/systemd/system, kde linux standardně hledá service. Aby to fungovalo bez rebootu, musíme říct linxu, že došlo ke změnám a přenačíst složku: sudo systemctl daemon-reload A povolit service (jinak se nebude spouštět při startu systému) sudo systemctl enable myapp Nyní můžeme service zapnout: sudo systemctl start myapp Zda service funguje zjistíme pomocí: sudo systemctl status myapp Service se dá samozřejmě i vypnout sudo systemctl stop myapp S tímto nastavení se bude service spouštět při rebootu. Pokud chceme se nemá zapníat při rebootu stačí ji dát disable sudo systemctl disable myapp A to je vše!
    3 points
  21. Na fiverri teda profikov necakaj uz vobec.
    3 points
  22. Co takto: Krok 1: zrušit fórum Krok 2: vytvořit web o programování. Kam by se pomocí gitu přidávali články/návody/cokoliv. V gitu by to vždy schválil administrátor. Takže by mohl přidávat kdokoliv. Diskuse by mohla být pod tím v rámci facebook komentářů - čímž se to propojí se sociálními sítěmi pro větší dosah. Stejně tak by diskuse mohla být vedena na discordu. Tam by se také dalo dohodnout s autorem prostor, že by třeba individuálně do vysvětlil. Takto v rychlosti.
    3 points
  23. asi jako chápu co se tam chce, ale teda nejsem uplně juniorní vývojář. Každopádně dát tohle juniornímu vývojáři, tak nikdy podle mě žádnýho nenajdou. Nejde o to, že by to bylo složitý, je to víc na přemýšlení nad řešením a jestli je cíl zjistit, zda člověk dokáže vymyslet postup, tak jsou pro to dobré úkoly mimo programování. Tady člověk dokáže vymyslet řešení, ale syntaxe by byla horší podle mě. Nehledě na to, že i jako seniorní vývojář bych se na to vykašlal :D
    3 points
  24. Ahoj, navazuji na trailer, který můžete nalézt ve vlastním vlákně v této sekci, a jak jsme slíbili, celý film Alien Invasion: REVELATIONS z prostředí hry GTA San Andreas je venku! Hlavní autor filmu je můj kamarád The Joe (režie, postprodukce, příběh): https://www.youtube.com/TheJoeCZ . Já jsem spolupracoval na scénáři, mapách, či scriptech v jazyce pawn pro účely natáčení v San Andreas Multiplayer (SAMP). Na sound designu spolupracoval kamarád "Yokerclown": https://www.youtube.com/@MICHALYOKERCLOWN Pro natáčení jsme využili také NPC inGame Maker od HighPrinta: Délka filmu: 39 minut (Film obsahuje mezititulkovou a po-titulkovou scénu ) Práce na projektu trvala 4 roky. Dabéři: Alain D'Regel Spicy Vocals Hunter Westbrook Voice Productions Val Cheah Marcos Matheus Auntie Halo Isaac Gross The "Illustrious" Tunnelfox Hudba z https://www.epidemicsound.com/ . Popadněte popcorn a užijte si film! Budeme rádi za jakýkoliv feedback či sdílení
    3 points
  25. Ahoj, jmenuji se Lucas, na YouTube mám přezdívku "TheJizzy". Já a můj kamarád "The Joe" se známe řadu let a jsme amatérští filmaři. Rozhodli jsme se spolupracovat na našem velkém a možná posledním projektu z prostředí Grand Theft Auto San Andreas. Jedná se o film s názvem Alien Invasion: Revelations, který je jakýmsi pokračováním filmu, který jsem natočil v roce 2013. Předešlý film z roku 2013 můžete zhlédnout také z pohodlí domova přímo na YouTube: www.youtube.com/watch?v=w-UZzmmQTqM (Uloženo na mém archivním channelu JizzyFilms) Tentokrát hlavním autorem, který stojí za režií, scénářem a postprodukcí celého filmu je můj kamarád "The Joe". Já jsem spolupracoval na scénáři, mapách, či scriptech v jazyce pawn pro účely natáčení v San Andreas Multiplayer (SAMP). Na sound designu spolupracoval kamarád "Yokerclown". YouTube kanály: https://www.youtube.com/TheJoeCZ https://www.youtube.com/@MICHALYOKERCLOWN A jaká je vlastně premisa tohoto filmu? "Oblast 51, nejstřeženější a nejzáhadnější místo v SA, vyšle pátrací konvoj po ukradeném tajném předmětu, který není z našeho světa. Osud naší budoucnosti je v rukou nechvalně známého vědce Troye Davise." Na poslední trailer filmu se můžete podívat zde: Premiéra je stanovena ještě do konce roku 2022 :-) Zůstaňte naladěni!
    3 points
  26. Zdravím, Triadic Operator je operátor s aritou 3. Častejšie používaný výraz je ternary operator. Operátory môžu mať rôznu aritu (počet operandov). Pár príkladov: !isPlayerConnected -> unárny operátor ! (jediný operand je premennná isPlayerConnected) 4 + 7 -> binárny operátor + (dva operandy 4 a 7) Unárnych a binárnych operátorov v programovaní existuje viac. Napríklad ďalší unárny operáror je - vo výraze -42. Príkladom ďalších binárnych operátorov je väčšina aritmetických (+, -, *, /), logických (&&, ||) alebo relačných (>, >=, <, <=, ==, !=) operátorov. Ternárny však poznáme iba jeden (operátor ?:). Ukážem ho na výraze: new jailTime = IsPlayerVIP(playerid) ? 300 : 600; Do premennej jailTime sa uloží hodnota 300 ak je výraz IsPlayerVIP(playerid) pravdivý výraz, inak 600. Chová sa to rovnako ako nasledovný kód: new jailTime; if (IsPlayerVIP(playerid) { jailTime = 300; } else { jailTime = 600; } Je to teda in-line verzia podmienky v tvare: výraz ? výsledok-ak-výraz-platí : výsledok-ak-výraz-neplatí Hodí sa to hlavne v prípade, keď sú výrazy jednoduché a rozpisovanie pomocou podmienky by bolo zbytočne zdĺhavé. Na záver ešte spomeniem, že ternárne operárory môžu byť aj vnorené, napríklad vo výraze: new jailTime = IsPlayerAdmin(playerid) ? 0 : IsPlayerVIP(playerid) ? 300 : 600; Ale v takýchto prípadoch býva zvyčajne lepší nápad prepísať to klasicky pomocou podmienok kvôli oveľa lepšej čitateľnosti kódu.
    3 points
  27. Všechno nejlepší Osfalde :D
    3 points
  28. A co že to vlastně dělá? Moje zkušenosti s discordem jsou na úrovni uninstalled a asi jsem nepochopil k čemu takovej (tento konkrétní) bot je.
    3 points
  29. Tak i já zde přidám vlákno svých milníků a zkušenosti. Ale jak tu tak čtu, jsem ještě mladý pívo a mám co dělat, abych svý milníky do třicítky stihnul :D. No ve zkratce, nedokážu si představit, co bych dnes dělal nebýt pawno.cz. Ve 13 mě to sem natáhlo a já se do programování ponořil. Dle toho jsem si vybíral i střední školu, jenže ne IT, ale strojařinu :D jop, trošku vedle. No nevadí, tak po maturitě jsem šel na informatiku a techniku (praxe ze střední) s vidinou, že to bude lepší. Jenže já mameluk šel na učitele - no nevadí, další věc co jsem si nevybral nejlíp. Strašně mě bavilo programování, věnoval jsem tomu většinu svého volného času a chtěl jsem v tom i pracovat. Jenže mít zkušenosti ze strojárny? Hard as fuck. Nakonec se mi "poštěstilo" a od roku 21 pracuju jako prvotřídní "ajťák". Když něco nefuguje ohledně technologií, jdou za mnou. Nefunkční monitor? Jde se na IT ... A tohle já už nedávám. Jako jo, nahrabal jsem pár zkušeností a rozhled v databázích, SQL atp., ale furt to není ono. Furt nedělám programátora ... Po delším uvažování jsem se rozhodl a to mi začíná nyní, rekvalifikace na programátora webových aplikací. A to mě sakra baví. Je to teda materiálů a příkladů jako prase, ale konečně si snad na konci roku splním svůj první milník po škole -> živit se programováním. Od 1.8.2022 budu nezaměstnaný, takže pokud by někdo věděl o fleku web developera, budu rád . Po tomto se můj život rapidně změní, nebudu znechucen lidmi (jako introvert kolikrát fakt trpím, to vám povím) a budu se moct věnovat svému. To, že máš Teslu ti sakra závidím a na mém bucket listu je taktéž :D miluju technologie a jak to vše jde dopředu, za pár let si ji chci pořídit. Ale zde je další milník a to nebýt v pronájmu, na sídlišti bych Teslu parkovat fakt nechtěl. A vydělat si svůj první milion? S mým platem by to trvalo ještě 3 roky, tak uvidíme, kdy toho dosáhnu :D, ale rozhodně vím, že to bude na živnost, už nechci být zaměstnaný. Na závěr bych chtěl dodat, každý si běžte za svým. Mě to pár let trvalo, spoustu nervů a těch hodin a probděných nocí ... Ale stojí to za to! Každý přece chce, aby svoji práci miloval, no né?
    3 points
  30. Zdravím, skús návody od vEnda: Prípadne wiki: https://team.sa-mp.com/wiki/Scripting_Basics.html https://team.sa-mp.com/wiki/Control_Structures.html https://team.sa-mp.com/wiki/Category_Tutorials.html Mne zo začiatku tiež veľmi pomohlo snažiť sa pochopiť scripty/módy od iných ľudí.
    3 points
  31. SA:MP upadá. Mám 1 nápad ako by sa dalo prilákať nových hráčov (do SA:MP, programovania, Pawna). Spraviť malý SA:MP/MTA hosting, prepojiť ho s Pawnom. Namiesto peňazí by sa pre hosting vytvorila špeciálna mena, napr v podobe pawn figúriek, ktoré by sa dali získať aktivitou na fóre, písaním, pomáhaním, online časom, atď.. (dole je len malý návrh ako to myslím). Nakoľko hostovanie sa:mp/mta serverov s pár hráčmi nie je náročné, vidím to ako celkom vpohode spôsob ako aspoň trochu oživiť fórum & pomôcť nováčikom vytvoriť si vlastný server a skúšať nové veci. Ak by to prešlo, tak by som nemal problém s hostovaním a tvorbou hosting sekcie..
    3 points
  32. Jediny dovod preco sem chodim ja je nostalgia a ludia, ktorych tu poznam. Inu hodnotu toto forum bohuzial nema. tutoriali boli nahradene youtube videami chat s kamosmi discord servermi a help sekcia zase s redditom a stackoverflow
    3 points
  33. Ahojte, trosku to mozno tu rozbehnem Ma niekto podobnu zbierku? Este planujem zohnat krabice, pistol k ps1, kameru a move k ps3
    2 points
  34. Zdarec borci, dlouho jsem přemýšlel s jakým originálním návodem, který by řešil moderní téma, bych přišel a podělil se s vámi. Vyhrála to samozřejmě AI. Pojďme si nejdříve definovat pojmy a názvosloví: AI - Artificial Intelligence tedy Umělá Inteligence - pojem, který je dnes nejvíce ztotožněn s LLM neuronovými sítěmi. Nejde o "skutečnou umělou inteligenci", nýbrž o simulaci chování na základě předtrénovaného setu dat AGI - Artificial General Intelligence tedy Obecná Umělá Inteligence - dnes prozatím ještě blíže nespecifikovaný, či velmi široce obsáhlý pojem. Majorita lidí, kteří se ochomýtají okolo AI, se nyní snaží pojem AGI definovat jako tu "skutečnou umělou inteligenci". Prozatím však neexistuje žádný model neuronové sítě, který by se opravdu dal označit za "skutečnou umělou inteligenci" a vlastně ani nemáme žádný způsob či mechanismus jak bychom mohli určit, či prokázat "skutečnost" umělé inteligence. Jedná se tak hlavně o marketingový pojem, kterým se velcí AI hráči snaží prodat nejnovější modely. LLM - Large Language Model tedy Velký Jazykový Model - typ neuronové sítě, která je trénovaná na obrovském množství textových (či dnes i obrázkových) dat, která vyprodukoval člověk, či jiná neuronová síť. Token - formát dat, se kterými LLM neuronky pracují. Zjednodušeně jde o jakousi kompresi psaného textu, či několika písmen (případně bajtů textových znaků). Typicky se jedno slovo anglického jazyka rozděluje na dva, až čtyři tokeny - avšak jedno, či více-tokenová slova nejsou výjimkou. Kontext - Kontejner všech dat (tokenů), které jsou neuronové síti aktuálně dostupné - lze si to představit jako historii chatu + jakákoliv další data, která jsou do kontextu přidána jiným způsobem (třeba systémovou zprávou). Typicky je omezen řádově na tisíce tokenů Nyní, když známe ty nejzákladnější pojmy a já mohu pohodlně psát ve zkratkách, pojďme si povědět něco o tom, jak vlastně typická moderní AI funguje. Neuronové sítě různých firem se liší v mnoha věcech, avšak základní princip je u všech stejný - AI je trénovaná na obrovském množství dat, generuje určitý typ odpovědí, mimo API je většinou za moderační vrstvou a napříč různými verzemi modelů je různě "biased" vůči proměnlivým stylům, chování, či ochotě. Důležité je vědět, že dnes prozatím neexistuje mechanismus zajišťující 100% bezpečnost odpovědí umělé inteligence - a nikdo stále nedokáže s jistotou odhadnout, jestli vůbec někdy bude možné takovou bezpečnost zajistit. Jde o bezpečnost informační - obecně je nežádoucí, aby AI úspěšně využívali "špatní hráči (bad actors)" k provádění kriminální činnosti. Bohužel je to však stále možné. Firmy bojují vůči těmto možnostem moderační vrstvou, která funguje jako mezičlánek mezi AI a uživatelem - jedná se většinou o menší neuronový model, který se snaží vyhodnotit nebezpečnost otázky uživatele, nebo i odpovědi AI a případně přeruší zpracování, či celou komunikaci. Občas se může stát, že moderační vrstva vyhodnotí přehnaný úsudek, či podhodnotí nebezpečnost komunikace a tak se můžeme setkat s nesmyslnou blokací, nebo naopak vymyslet cestu jak vrstvu obejít jazykovou kličkou a generovat nebezpečné odpovědi. Způsob, jakým se nejefektivněji ptát LLM AI pro nejlepší šanci na generaci relevantní a smysluplné odpovědi, se může lišit vzhledem k tomu, na co byla neuronka předtrénovaná, či později nalazená (fine-tuned). V tomto návodu budu řešit způsob vytváření promptů relevantních pro GPT3.5 (či GPT4) od OpenAI. Struktura a architektura konverzace Rozuměno spíš i jako procedura, kterou se AI nejdříve připraví, nastaví, předají se data, určí předpoklad výsledku a poté se celý blok obrní vůči deviacím. Zní to složitě, ale dá se to rozpracovat do několika prvků, či kroků - které mezi sebou více, či méně souvisejí nebo i kombinují. Příprava - Připravíme AI k určitému chování, či definujeme naše očekávání. Nastavení - Nastavíme AI pro specifický výkon, tedy určíme co po AI přesně chceme. Informace - Předáme AI kontext, či další data, které zpracuje dle našich požadavků Mantinely - Instruujeme AI k dodržení našich pravidel a co nejvíc redukujeme možnost deviace a nečekaných výsledků (nastavíme hranice "kreativitě") Každá situace, nebo cíl může vyžadovat různé, či všechny tyto kroky. Snažil jsem se to co nejvíce zobecnit, ale pravdou je, že AI je neustále velkou neznámou. S velikostí modelů roste i jejich nevyzpytatelnost a nepředvídatelnost. Avšak experimentací lze docílit i zcela nových postupů, přístupů a proceduralizaci Příprava Před samotným aktem komunikace lze (a mnohdy je vhodno) model připravit na to, co vlastně bude provádět, zpracovávat, vytvářet. První instrukce u krátkých promptů mají statisticky největší reakci modelu. V případě pozdějšího delšího průběhu komunikace ztrácí první tokeny v kontextu váhu (jde o problém s transformátory, který se snaží vyřešit všechny firmy u všech modelů), či jsou ztraceny úplně (kvůli omezení velikosti kontextu). Příprava je vlastně takové zahájení imaginárního příběhu, kterého se AI bude snažit držet. Představíme situaci a navrhneme prostředí či aktivitu. Nastavení Po přípravě je na čase nastavit AI k nějaké akci, aktivitě či kroku. Vlastně jde o jakési předání instruktážního návodu, či modelové situace, jak se má AI chovat ke vstupním datům.. Dá se to chápat i jako rozšiřující dodatek k sekci Nastavení.. Rozdíl mezi těmito sekcemi je jejich velikost. Příprava by měla být co nejstručnější a nejpřesnější, kdežto samotné nastavení může být vysvětleno vyčerpávajícími a podrobnými detaily i s ukázkami příkladného chování. Informace Modelu je vhodno také dodat seznam různých důležitých informací, o kterých by měl znát detailnější (či lokálnější či speciální) informace. Informace předávají AI důležitý kontext, o kterém by mělo vědět při zpracovávání požadavků.. Mantinely Velmi důležité mohou být následné mantinely, bariéry či jiná omezení, které by AI mělo dodržovat. Dají se chápat jako součást a posílení již dříve postaveného Nastavení, ale zaměřené spíše na restriktivní argumenty, či podněty a příkazy. Vždy se však dají kreativními metodami obejít a tyto triky se model od modelu liší. Pro zaručení dodržení těchto mantinelů se aplikuje moderační vrstva s podobnými prompty, která však jen blokuje již generovaný výstup a případná generace se musí opakovat (třeba i s pozměněným vstupem). Striktnost promptů Masivní výhoda AI je, oproti jiným předchozím mechanismům pro generaci textu, hlavně v její schopnosti překladu jazykového kontextu a pochopení významu psaného textu i na základě lidsky typických nuancí. Prompty se díky tomu dají psát i vágně, obecně či neurčitě a přesto poté generují kvalitní výstupy. Lze také využít konverzačně nastavenou AI (ChatGPT) pro vytváření kvalitních promptů na základě dodaných požadavků. Naopak nevýhoda AI tkví v jejích možnostech generovat výstup mimo jasně specifikované rozsahy. AI vznikla jako neuronka, předpovídající co by chtěl uživatel napsat, nebo jak by chtěl pokračovat v textu a na stejném principu funguje dodnes. Je to neustále opakující se cyklus, generující nová slova na základě předchozích jen pomocí sítě pravděpodobnosti. Trénink AI probíhá v překladu souvisejících textů do souvisejících pravděpodobnostních poměrů
    2 points
  35. Slívka do PM? nedám nedám slívku
    2 points
  36. Pointa toho všeho je, že plugin běží stále jen na serveru, takže co se k němu od klienta nedostane, to nemá jak vyhodnotit. Výhoda pluginu spočívá v tom, že jednak jde o kompilovaný C kód, takže bude o dost rychlejší, a navíc bude umožňovat přístup k věcem, ke kterým se pawn běžně nedostane. Když to přeženu, tak bys teoreticky mohl mít na serveru funkci, že když hráč trefí terč na střelnici, tak se ti zapne nějaký program, třeba na ovládání chytré žárovky v serverovně. Pawn to neumí, tak si k tomu naskriptuješ obsluhu v C a pak ji z pawn voláš
    2 points
  37. Jediná nativní funkce, která se tomu nejvíce přibližuje je https://team.sa-mp.com/wiki/Gpci.html. V podstatě je to jen neunikátní hash odvozený z instalační cesty GTA daného hráče. Nedá se na něj spolehnout vždycky, ale občas znepříjemní den lidem, kteří o tom neví.
    2 points
  38. Tuším je v podmienkach, že zdieľané FS, GM atď musia obsahovať aj zdrojový kód. Alebo sa mýlim?
    2 points
  39. Do háje... To je nostalgie! Díky za tento topic. Já jsem začal hrát SAMP od 0.2.2.R2 někdy v roce 2007/08 a to úplně poprvé na serveru od klanu "BkM Crew" jestli si jej někdo pamatuje, případně zda tu z toho klanu někdo je. Myslím, že tam byl nějaký jejich vlastní mod "Return To Los Santos". Takový fun freeroam, dalo duelit, ukládat peníze do banky, nějaká stunt mapa na letišti LS myslím atak :D Na tom jsem serveru jsem založil vlastní rádoby klan, ale postupem času jsem přešel na "filmařinu" a točil Machinima filmy, ale to je zas jiný příběh :D Jinak jsem zažil jak Vojnu Gangov, tak Maikeroo Town, hostingy jako Synbian nebo Crazyhost, předtím samozřejmě jsem musel mít svůj vlastní pipni server jako každý druhý a postoval jsem lamerské dotazy na pawnoboxu když jsem se učil v pawn :D Pošlu sem nějaký fota co jsem vyhrabal. Leden 2009, už ani nevím co "LGS" znamenalo, ale vzpomínám si, že jsem na serveru měl eXis od Mavericka :D Nejlepší party byly stejně v SA-MP... Xmas Party od BoSA/EeP v roce 2009. Za doby týmů jako EeP, FOX, Orange Productions, KON, t_Mc... Našel se někdo na fotkách? :D Na závěr fotka z točení machinima filmu This is War 2 od Evra :D Fotografii pořídil tuším HighPrint :D
    2 points
  40. Nejsmutnější na tom všem je to, že ta doba už nepůjde nikdy zopakovat. Vzpomínky jsou ale super, ať už se řešilo kdejaké ho*no či hrotila kdejaká ptákovina (z dnešního hlediska), tak hlavně ta herní atmosféra, kdy jsme díky SA-MP poznali spousta přátel ale i přirozeně nepřátel. To je k nezaplacení :D BTW, tohle je naše první video na YT z SA-MP vůbec. Konkrétně 14.9.2006 z našeho vlastního serveru (IPServer / IPGamez), který v době natáčení měl zrovna error v chatu, kdy to spamovalo pořád 0 :D) Těch videí ale máme mraky.
    2 points
  41. Ahoj, jak přemýšlím co napsat do titulku tak by mě zajímalo zda ti z vás co ještě "pawní" používají git... Vyjádřete se v anketě Budeme dále předstírat že všichni co pawní používají git. Dalším krokem je verzování zkompilovaného souboru jednak k automatické kompilaci a druhak i k verzování zkompilovaného souboru pro případ nutného revertu k nějaké verzi. Připravil jsem předpisy k řekl bych dvěma nejpoužívanějším git platformám.. Github: name: CI on: push: branches: [ main ] pull_request: branches: [ main ] jobs: compilepawn: runs-on: ubuntu-latest container: sacnr/pawncc steps: - uses: actions/checkout@v1 - run: /pawnc/bin/pawncc main.pwn -iinclude -d2 -Z name: Compile - name: Upload amx uses: actions/upload-artifact@v1 with: name: compiled_script.amx path: main.amx Gitlab: image: sacnr/pawncc stages: - build build-job: stage: build script: - /pawnc/bin/pawncc main.pwn -iinclude -d2 -Z artifacts: paths: - main.amx expire_in: 1 week main.pwn a main.amx si přejmenujte podle svého entry scriptu. Výstup vypadá například takto: V repozitáři je nutné mít verzované i veškeré includy včetně knihoven konkrétní verze SA-MPu. Proklikat si to můžete zde : https://github.com/Ewwe/ci-cd-pawn-test
    2 points
  42. Chtěl jsem na tvé argumenty zareagovat už v chatu, ale jelikož jsem tvou otázku již zodpověděl asi o 5 zpráv pod tebou, neměl jsem chuť se opakovat. No nic.. Licence se obnovila hlavně kvůli bezpečnosti, ale také kvůli novým funkcím. Mimo jiné i proto, že verze IPB, která tu byla před aktualizací, byla tak zastaralá, že polovina administrace pořádně nefungovala a po příchodu na fórum a do administrace nás čekalo několik A4-stránkových chybových hlášení, upozornění a notifikací o tom, jak něco nefunguje. Prvotní plán byl fórum dát do kupy po technické stránce, to se povedlo. Dalším krokem byla stránka obsahová a kreativní - ta stále visí jak na naší straně, tak i straně našich uživatelů. Já bych mile rád začal psát návody a technical examples z několika odvětví, které si zanáším do životopisu - a že je o čem psát. Ale pokud ani po výslovném apelu na zbývající komunitu nevidím žádný useful content z vaší strany, nemám chuť věnovat několik dní práce a energie pro to, abych zanášel obsahem fórum jenom já. Mimo jiné, když se tenkrát přecházelo z phpBB na IPBoard, já byl zásadně proti - ale v té době to vlastnil Lukáš Valenta a správce celého portálu byl Forse, který se sem IPB snažil protlačit snad ještě za chytráka.. Hlavním argumentem pro přechod na IPB bylo množství děr v phpBB a fakt, že fórum skoro každý den prolamoval jakýsi plynojem, mazal hlavní stránku a místo ní vypisoval posměvačné poznámky. A v té době bylo phpBB sto let za opicema v IPB, takže si fórum objektivně o dost polepšilo tím že na IPB opravdu přešlo.. Dalším bodem, tebou zmíněným, je relevance SAMPu a jeho váhy na fóru. Já nevím kdy naposledy jsi se podíval na hlavní stránce níže pod chatbox, ale kategorie byla snad ta první věc, kterou jsem se snažil dát dokupy, změnit a rozšířit o obecná témata všeho druhu.. Moderátoři i administrátoři poté velmi dlouhou dobu přesouvali témata ze starých kategorií do nových a snažili se je rozřadit tam kam by měly správně patřit - už jen tato práce je náročná jako prase. Přesunuli jsme velké množství témat a ještě větší jich stále zbývá, ale usoudili jsme, že majorita těch informačně hodnotnějších témat byla přesunuta a zbytek balastu není potřeba prozatím dodělávat. Já nevím jak vy, ale já v celé té sadě kategorií SAMP zahlédl jen třikrát.. A to ještě jako podkategorii Herní podkategorie.. Opravdu jsme SAMP fórum? Obsahem ano, ale to bychom byli schopni vyvážit až za dalších 15 let..
    2 points
  43. Predstav si, že máš na serveri registrovaných 1000 účtov. Myslím, že sa zhodneme na tom, že otvárať všetky súbory a čítať z nich dáta pri každom výpise topky nie je najlepší nápad. Rieši sa to tak, že si vytvoríš súbor, v ktorom budú uložené top štatistiky. Potom napríklad v SavePlayer pri ukladaní každého statu pozrieš, či je hráčova hodnota "lepšia" ako topka a ak je, updatuješ hodnotu v súbore s topkami. Aby si nemusel otvárať súbor s topkami pri každom porovnaní, je dobré držať si jeho kópiu v pamäti.
    2 points
  44. Už máme i nějaké aplikace pro android Konkrétně všechny varianty Slovního Fotbalu a Potápěčů a taky Piškvorky. Link na stažení z google play najdete u jednotlivých her
    2 points
  45. Nikde jsem nenapsal, že je unikátní a ani neměl být, tohle je prostě fun projekt, který sem vytvořil, když jsem se nudil, takže jo, unikátnost asi není, ale mě to upřímně ani nevadí.
    2 points
  46. CMD:prikaz(playerid,params[]) { new File:data = fopen("tvuj_soubor.txt",io_read); new string[4096],str[512]; while(fread(data,str)) strcat(string,str); fclose(data); ShowPlayerDialog(playerid,0,DIALOG_STYLE_MSGBOX,"Header",string,"Close",""); return 1; } Neprohanel jsem to kompilatorem, ale verim ze pripadne preklepy si uz dokazes opravit
    2 points
  47. Vám všem, musím přiznat, že klobouk dolu, že si cokoliv naplánujete, a skutečně to dodržíte. U mě je to přesný impulsivní opak. Vždy, když začnu s plánováním, například, že si něco ušetřím, tak to vydrží stěží pár dní, než mě zaujme nově zlevněná hra. A je mi jedno, že dopředu vím, že jí budu hrát tak 3 dny a pak už jí nikdy nezapnu, prostě impulsivní rozhodnutí a celé plánování k ničemu. Stejně to mám i kariéře, ve spoření nebo klidně i příprava na nějaké zvyšování účtů a poplatků. Vydrží to jenom chvilku, a pak jdu od toho. Hádám, že to bude nejspíš mým dojmem, že cokoliv náhodného, nového bude zajímavé, zábavné, vzrušující... Když mezitím, když vím, že při šetření pár tisíc po celý měsíc, k tomu s doprovodem málem vyhladovění k smrti, si prostě koupím novou lepší židli... není v tom zábava, žádná spontánnost, je to nuda. Ale opět, obdivuji všechny, co si za tím stojí, a skutečně i splní. Hodně štěstí
    2 points
  48. Ja delam stavbyvedouciho jiz 8 let a hodne jsem se ve stavebnictvi naucil. Kdyz mi bylo 13-16 tak me taky bavilo programovani, pawno a dalsi takove veci. Ale postupem casu jsem zacal premyslet vlastne nad tim, cim budu az vyrostu? Rozhodl jsem se tedy pro pozemni stavitelstvi a rekl sem si, ze to proste zkusim. 4 roky drina, samy problemy ve skole, vubec mi nedavalo smysl neco takoveho studovat a rikal jsem si, ze toho proste vzdam. Nakonec mi pak preplo, zapnul jsem a nakonec uspene maturoval. No a potom prisla dalsi etapa a to prace, ze zacatku te jako studenta moc nevezmou (krom nejakych brigad). Tak jsem zacinal jako pomocnik na stavbe. Pak si nekdo vsimnul ze umim i neco vic, nez jen delat pomocnika. Tak jsem zacal delat mistra na stavbe no a po cca 3 letech jsem dostal nabidku na stavbyvedouciho. Mel jsem hodne cilu, jak uz je zmineny napriklad ten 1 milion korun. Ono nakonec ten sen opravdu prisel a nasetril jsem milion a do konce 2x. Pak jsem zalozil rodinu, ozenil a tak si tu zijeme na tom svete. No neni to parada?
    2 points
  49. Ja som sa kvôli PAWN dostal k tvorbe hier, a snažím sa v tom rozvíjať, len je potreba si nájsť ten správny "segment/sektor". A velice mu za to ďakujem, určite tu nebudem sám. Kto kvôli SAMP sa ďalej v živote pohli a teraz zarábajú ako "mladý boh" :D Nič nie je zo začiatku ľahké, je potreba sa tomu povenovať. Čo je ťažké na tom, že využiješ event "OnPlayerEnterVehicle, zistíš či má hráč zamestnanie, či začal plniť misiu. Vytvoríš následne objekty, pickupy a zisťuješ vzdialenosť, ak cez to prešiel alebo je blízko (môžeš sa pohrať s rotáciou vozidla aby bola tráva pred tým). Tak zmaže trávu a prirátaš si v premennej pre hráča, koľko trávy pozbieral. Neviem ako si predstavuješ kravy, ale jednoducho cez časovaš (timer), raz za X sekúnd spravíš funkciu ktorú zavoláš a updatneš každému kto má kravy a je online, MLIEKO, HNOJ. Následne podľa premenných zas ktoré máš už vieš s nimi pracovať, nejaké určite litre mlieka treba aby si mohol odviesť, a maximálne. Hnoj to tiež v kg. A aký je problém? A keď niečo nevieš, na to sme tu my aby si sa opýtal popr. mi ak vieme poradíme, a nasmerujeme ťa k lepšiemu cieľu. I keď každý ti povie iný názor, pretože programovanie je rozmanité. No zväčša každá cesta má istý koniec.
    2 points
×
×
  • Create New...