Actory
Obtížnost: 2/5
Osnova
Úvod
K čemu jsou Actory užitečné?
Veškeré funkce actorů se stručným popisem a parametry
Vytvoření actoru (code)
Závěr
1. Úvod
Zdravím, koukal jsem, že tu chybí návod na práci s Actory. Není to nic obtížného, ale pro nováčky určitě užitečná věc. Actor je z angličtiny, znamená to Herec.
Tato funkce byla přidána až do SAMP 0.3.7
2. K čemu jsou actory užitečné?
Actor je postava, která se nijak nepohybuje, narozdíl o NPC. Vypadají jako normální postavy hráčů. Mají klasické skiny (ID skinů) a hlavně nezabírají slot pro hráče. Ale mají i svoji chybu, pokud je actor v interiéru a hráč ním projde tak propadne v zemi.
K čemu je použiji?
Jako první mě napadá nějaká nabídka úkolu hráči, kdy se hráči zobrazí dialog. Nebo nějaký Dm, kdy tohoto actora musí trefit..
3. Veškeré funkce actorů se stručným popisem a parametry
CreateActor - vytvoří actora
DestroyActor - zničí actora
IsActorStreamedIn - zjistí, zda-li je actor viditelný pro hráče
SetActorVirtualWorld - nastaví virtual world acotra
GetActorVirtualWorld - zjistí virtual world acotra
ApplyActorAnimation - nastaví animaci
ClearActorAnimations - ukončí animaci
SetActorPos - nastaví pozici actora
GetActorPos - zjistí pozici actora
SetActorFacingAngle - nastaví rotaci actora - projeví se až po novém zobrazení actora
GetActorFacingAngle - zjistí rotaci actora
SetActorHealth - nastaví životy actora
GetActorHealth - zjistí životy actora
SetActorInvulnerable - ztranitelnost / nezranitelnost actora
IsActorInvulnerable - zjistí zranitelnost actora
IsValidActor - zjistí platnost ID acotra
GetActorPoolSize - zjistí nejvyšší ID actora vytvořeného na serveru
Při práci s actory využíváme hlavně následující paramery
actorid - ID actora
modelid - ID skinu actora (ID skinů)
Float:X/Y/Z/Rotation - souřadnice X, Y, Z & Rotace
4. Vytvoření actoru (code)
Nejprve musíme uložit souřadnice na serveru. Buďto pomoci /save nebo /rs.
Cesta k souborům: C:\Users\Uživatel\Documents\GTA San Andreas User Files\SAMP
Pokud jste užili /save: savedpositions.txt
Pokud /rs: rawpositions.txt
Nyní se rozhodnete, kdy chcete vytvořit actora. Dejme tomu že OnGameModeInit.
new Ukazka1, Ukazka2; //abychom věděli ID actora pro další použití
(...)
public OnGameModeInit()
{
Ukazka1 = CreateActor(4, 1234.1541,4321.1054,41.0150,31.1753); //(skin, X,Y,Z, ROTACE)
Ukazka2 = CreateActor(5, 41.0150,1234.1541,4321.1054,74.0468 ); //(skin, X,Y,Z, ROTACE)
SetActorHealth(Ukazka1, 50); //ID actora, životy
SetActorVirtualWorld(Ukazka2, 452); //ID actora, virtual world
}
Nyní nám actory stojí. Jeden ve VW 0 (global) s 50 životy a druhý ve VW 452 se 100 životy.
Nyní si s actory můžete hrát do haleluja. Animace jsou úplně stejné jako u hráčů, až na to, že zeměníte playerid za actor ID a funkce se jmenuje do názvu funkce dáte actor.
5. Závěr
Myslím, že na základní práci a actory toto bohatě stačí, pokud by někdo chtěl vědět něco víc, doporučuji použít oficiální téma na SA-MP fóru (KLIK) nebo si najít jednotlivé funkce na SAMP wiki, ovšem většina těch funkcí je celkem jasná..