Přejít na obsah

[YSI] Odpočet [**] #1

Scydo SkiBig18 Odpočet Návody YSI4

  • Pokud chcete odpovědět, přihlaste se
2 odpovědí

#1
SkiBig18

SkiBig18

    Expert ve satanistickém díle YSI4

  • Uživatel
  • Příspěvků: 1 255
  • Je tu celkem: 10d 15h 44m 7s

YSI4 ODPOČET #1
*****

Je celkem škoda, že je tu celé subfórum, ale prázdné. Tak mě napadlo toho využít.

Hledal jsem chvilku nějaký odpočet bez použití YSI. Jelikož vEnd neumí pochopit pojem ukázka, tak jsem našel něcí starší odpočet na ewolutions(

Please Login or Register to see this Hidden Content

):

Spoiler


Jak si můžete všimnout je tam použité dcmd(my god). Teď si to zkusíme vytvořit ve YSI knihovně. Začneme s tím, že si rozmyslíme, co si nahrajeme:

  • y_commands - pro lepší, efektivnější práci s příkazama, včetně parametrů.
  • y_timers - pro lepší a efektivnější práci s timerama.
  • y_va - pro práci s již formátovanými fcemi nebo efektivnější spracovávání vlastních form. fcí.

Potřebné includy z knihovny máme nahrané a tak můžeme pokračovat. Nejdříve si deklarujeme dvě proměnné. Jedna bude pro podmínku, jestliže běží nějaký odpočet a druhá bude na čas do konce odpočtu:




Please Login or Register to see this Hidden Content

Pokud to někteří z vás nezvládají tento krok, tak se YSI ani neučte. Děkuji za pochopení. Všimněte si, že máme jednu proměnnout deklarovanou jako integer a druhou jako boolen. Nyní si vložíme (zjednodušeně) příkaz. Můžeme si zvolit jaký chceme, tak například obyčejný odpocet:




Please Login or Register to see this Hidden Content

Oprávnění si bude moct každý přidat zvlášť podle svých potřeb nebo podle svého uvážení. Upozornění: Nemusíme vůbec přidávat preprocesor #pragma unused (přesněji na to samotné help, které vrací true v případě, že hráč zadá to, co má nastavené (například otazník)), jak velká většina lidí praktikuje. Je to naprosto zbytečně. Ale zpět k návodu, kde budeme pokračovat tím, že si přidáme nejlépe tři podmínky a k nim budeme vracet zprávy. První, jestliže zadal parametry správně:




Please Login or Register to see this Hidden Content

Následně, jestliže ten čas, co zadal je správně v rozmezí 5-60 sekund:




Please Login or Register to see this Hidden Content

A na konec, jestliže už neběží nějaký odpočet:




Please Login or Register to see this Hidden Content

Když máme podmínky za sebou následuje samotný odpočet. Nejdříve si jednou spustíme timer,




Please Login or Register to see this Hidden Content

Můžeme ho místo místo jednostranného spouštění pomocí defer ho opakovat pomocí repeat, ale to bychom ho pak musely zastavit, což je už trochu složitější, a není to tak jednoduché, jak to zní. Pak už jen přiřadíme hodnoty, a to tak, že bOdpocet přiřadíme true, jelikož odpočet bude běžet, tak aby se nezačal hned další a iOdpocet abychom věděli, kolik zbývá do konce:




Please Login or Register to see this Hidden Content

Teď ke spracování samotného timeru. Ale není čeho se obávat. I to je velice jednoduché. Tak přidámi fci timeru:




Please Login or Register to see this Hidden Content

Slovo timer je poznámka pro compiler, že je o fci pro timer. Číslo se závorkou [1000] je počet milisekund, kdy se spustí timer (tedy, kdy začne "působit" kód uvnitř bloku), a závorky () je pro parametry, které voláme(přidáváme) spolu se spouštěním času (defer, repeat...). Pak si přidáme podmínku, jestli naše proměnná ještě nedosáhla hodnoty 0:




Please Login or Register to see this Hidden Content

Uvitř bloku dáme, že se odešle již formátovaná zpráva GM pro všechny hráče se odpočtem:




Please Login or Register to see this Hidden Content

Všimněte si, že tady ve fci dostazujeme za specifikátory až ke konci. A nakonec znovu spustíme jednou timer, protože, kdybychom ho spustili jenom v příkaze, objeví se jenom číslo a konec:




Please Login or Register to see this Hidden Content

Ale nesmíme zapomenout, pokud tu podmínku splňuje, aka pokud ta hodnota je už rovna 0:




Please Login or Register to see this Hidden Content

Tak určitě se napíše zpráva START:




Please Login or Register to see this Hidden Content

A dokončíme tím, že zase přiřadáme proměnné bOdpocet hodnotu false, jinak by nám náš příkaz odpocet už další odpočet nepovolil:




Please Login or Register to see this Hidden Content

Toť vše. Celý kód pro shlédnutí zde:

Spoiler



Děkuji za pozornost a všem, kdo tento návod ohodnotí kladně a nebo repem.
PS: mám v plánu pokračovat.

 

[success='Návod označen jako platný']Ten to návod byl označen jako platný.Návod může být kdykoli označen jako nevhodný či neplatný[/success]


  • 3

#2
Paulee

Paulee

    Learning pawn ...

  • Uživatel
  • Příspěvků: 576

Steam Profile

  • Paulee - Offline
    Since: led 18 2017 21:46:05
    17,1 hrs last 2 weeks.
    Add Friend

   
  • Je tu celkem: 7d 19h 29m 36s

Pěkné :) Já právě přemýšlel, že bych začal s timerama, ale nějak se mi furt do toho nechtělo. Asi teď začnu, jak to tu máš krásně popsané. GJ. +rep

 

EDIT: Už se těším na další návody. Jsem právě čekal, kdy uděláš další :d.


Upraveno uživatelem PetrPaulik: 05 březen 2016 - 15:51:50

  • 0

Gamenice.sk - My Game My Life


#3
BTomas

BTomas

    Pawn My Life

  • Uživatel
  • Příspěvků: 58
  • :

pekny navod :d


  • 0

                      






Také označeno jedním nebo více klíčovými slovy: Návod, Scydo, SkiBig18, Odpočet, Návody, YSI4

0 uživatelů si prohlíží toto fórum

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

© 2015 IPS, Inc.

TOPlist

Zajímat Vás mohou ještě aktuální zprávy. sleviště, slevy dnes Herbalife je skvělou cestou pro dobré zdraví. Je libo dětský web?